search icon

Ναυτιλία

Αριστείδης Πίττας: Η αδύναμη ζήτηση από την Κίνα πλήττει την ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων

«Η πρόσφατη ανακοίνωση πρόσθετων κινήτρων από την Κίνα θα μπορούσε να αλλάξει τις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προοπτικές της κινεζικής οικονομίας αλλά το τελικό αποτέλεσμά της μένει να φανεί» επισημαίνει ο Έλληνας πλοιοκτήτης

Τα μάτια στραμμένα στην Κίνα έχουν οι εφοπλιστές με στόλο από φορτηγά πλοία. Όπως επεσήμανε ο Αριστείδης Πίττας  με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της EuroDry «η οικονομική κατάσταση της Κίνας  και η συνακόλουθη ζήτηση για το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά χύδην ξηρού φορτίου και μία από τις κύριες προκλήσεις που η τελευταία αντιμετωπίζει.

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2024, τα μέσα κέρδη για τα πλοία Kamsarmax/Panamax και Ultramax μειώθηκαν. Οι  μειώσεις αυτές συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου και στις αρχές Νοεμβρίου. Παρόλο που η αύξηση του στόλου κατά τη διάρκεια του 2024 ήταν μέτρια με βάση τα πρόσφατα ιστορικά πρότυπα, η ζήτηση για πλοία έχει αποδυναμωθεί, ιδίως, κατά τη διάρκεια του δεύτερο εξάμηνο του έτους, λόγω εν μέρει της αντιστροφής ορισμένων βραχυπρόθεσμων παραγόντων, όπως η διώρυγα του Παναμά, περιορισμών στη διακίνηση, αλλά κυρίως λόγω της αδύναμης ζήτησης από την Κίνα» και προσέθεσε:

Η πρόσφατη ανακοίνωση πρόσθετων κινήτρων από την Κίνα θα μπορούσε να αλλάξει τις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προοπτικές της κινεζικής οικονομίας αλλά το τελικό αποτέλεσμά της μένει να φανεί. Παρόλα αυτά, η μεγαλύτερη πηγή αισιοδοξίας στην αγορά προέρχεται από την πλευρά της προσφοράς, η οποία αναμένεται να αυξηθεί πολύ συγκρατημένα τα επόμενα δύο χρόνια».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε στη συνέχεια τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας :

« Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, εκμεταλλευτήκαμε την αδυναμία της αγοράς κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για την πρόωρη διαδικασία dry docking δύο πλοίων μας για να βελτιώσουμε τις εμπορικές τους προοπτικές. Επιπλέον, δύο ακόμη πλοία μας υποβλήθηκαν στο προγραμματισμένο dry docking.

Κατά συνέπεια, τα τριμηνιαία αποτελέσματά μας επηρεάστηκαν τόσο από την αδυναμία της αγοράς όσο και από το κόστος των αποξηλώσεων και των σχετικών ημερών εκτός μισθώσεων. Με την ολοκλήρωση αυτών των δεξαμενισμών , ο στόλος μας είναι σε καλύτερη θέση για να επωφεληθεί από πιθανές αυξήσεις της αγοράς το 2025.  Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να διερευνούμε επενδυτικές ευκαιρίες σε μεταχειρισμένα ή νεότευκτα έργα, ιδίως, καθώς η πρόσφατη πτώση της αγοράς είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότερες αξίες πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, αυξήσαμε επίσης τη “δύναμη πυρός” μας μέσω αναχρηματοδοτήσεων δανείων εξασφαλίζοντας περίπου 16 εκατ. δολάρια σε επιπλέον ρευστότητα. Όπως πάντα, η εστίασή μας παραμένει στον εντοπισμό και την ανάληψη αυξητικών επενδυτικών ευκαιριών για τη δημιουργία αποδόσεων για τους μετόχους μας”.

Τρίτο τρίμηνο 2024

– Συνολικά καθαρά έσοδα για το τρίμηνο 14,7 εκατομμύρια δολάρια.

– Καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους που ασκούν τον έλεγχο, ύψους 4,2 εκατ. δολαρίων ή 1,53 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένη καθαρή ζημία1 που αναλογεί στους ελέγχοντες μετόχους για το τρίμηνο ύψους 3,9 εκατ. δολαρίων ή $ 1,42 ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένο EBITDA  για το τρίμηνο ήταν 0,5 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 13,0 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2024 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 13.105 δολάρια ανά ημέρα.

– Μέχρι σήμερα, περίπου 5,0 εκατ. δολάρια έχουν χρησιμοποιηθεί για την επαναγορά 314.337 μετοχών της εταιρείας, στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους έως 10 εκατ. δολαρίων, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2022.

Εννεάμηνα 2024 Σημαντικότερα σημεία:

– Συνολικά καθαρά έσοδα $46,6 εκατ.

– Η καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους που ασκούν τον έλεγχο ήταν 6,4 εκατομμύρια δολάρια ή 2,34 δολάρια ζημία ανά μετοχή.

βασική και απομειωμένη.

– Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημία1 που αναλογεί στους ελέγχοντες μετόχους για την περίοδο ήταν $7,5 εκατομμύρια ή $2,77 προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη , αντίστοιχα, πριν από το μη πραγματοποιημένο κέρδος  παραγώγων.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 7,6 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 είχαν στην ιδιοκτησία τους και διαχειρίζονταν κατά μέσο όρο 13 πλοία αποφέροντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 13.339 δολάρια ανά ημέρα.

Διαβάστε ακόμη

Στα 105 τα χτυπήματα των Χούθι με τη συμπλήρωση ενός χρόνου

DBRS για ελληνικές τράπεζες: Credit positive η ταχύτερη απόσβεση του DTC

Κατατέθηκε στη Βουλή ο Προϋπολογισμός – Παρεμβάσεις ύψους 1,1 δισ. για το 2025

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version