Τα κτυπήματα των Χούθι έχουν ως αποτέλεσμα οι εταιρείες με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση αφού οι ναύλοι έχουν αυξηθεί έως και 35% για ναυλοσύμφωνα διάρκειας ενός έτους.
Όπως επισημαίνει ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολιάζοντας τα καλά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το2023 “οι αγορές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν πραγματοποιήσει μια απροσδόκητη επιστροφή τους τελευταίους δύο μήνες περίπου.
Για με ναύλωση διάρκειας ενός έτους οι τιμές ναύλωσης αυξήθηκαν κατά περίπου 35% από τα χαμηλότερα επίπεδα που είχαν φθάσει τον Δεκέμβριο του 2023. Η ανάκαμψη αυτή φαίνεται να οφείλεται κυρίως στις διαταραχές του εμπορικού προτύπου από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα με αποτέλεσμα μεγαλύτερες διαδρομές ταξιδιού, καθώς τα πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ» και συνέχισε μιλώντας και για την εταιρεία του:
«Σαφώς, ο βαθμός στον οποίο θα συνεχιστούν αυτές οι επιθέσεις κατά της ναυτιλίας θα διαμορφώσει τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη των ναύλων. Ορισμένα από τα πλοία μας επωφελήθηκαν από αυτό το καλύτερο περιβάλλον τιμών στις ανανεώσεις των ναυλώσεών τους και αναμένουμε ότι τα επόμενα τέσσερα νεότευκτά μας που παραδίδονται τους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες θα επωφεληθούν επίσης».
Όπως τονίζει «πέρα από αυτές τις διαταραχές, η πρόκληση του τομέα των containerships παραμένει η απορρόφηση των ακόμη υψηλών βιβλίου παραγγελιών, το οποίο, ωστόσο, έχει αρχίσει να μειώνεται. Παράλληλα, η ζήτηση για το εμπόριο με εμπορευματοκιβώτια και, κατά συνέπεια, ζήτηση για χωρητικότητα πλοίων, παραμένει ο κύριος μοχλός της αγοράς. Αυτό είναι, φυσικά, συνάρτηση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και της αύξησης του εμπορίου εντός των ενδοπεριφερειακών αγορών, οι οποίες παρέχουν κυρίως απασχόληση για τα πλοία των τμημάτων μεγέθους μας».
Στη συνέχεια επεσήμανε ότι «θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα τμήματά μας, τα feederships και τα πλοία μεσαίου μεγέθους, αντιμετωπίζουν πολύ μικρότερο βιβλίο παραγγελιών από τον συνολικό στόλο και έχουν παλαιότερο ηλικιακό προφίλ, με περίπου το 25% των πλοίων τροφοδοσίας να είναι ηλικίας άνω των 20 ετών. Λόγω του τελευταίου, αρκετά πλοία είναι πιθανό να επηρεαστούν από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και θα αναγκαστούν να τρέξουν με χαμηλότερες ταχύτητες ή ακόμη και να αποσυρθούν από την υπηρεσία.
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι η κερδοφορία μας προστατεύεται επαρκώς το 2024 από το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των συμβολαίων εσόδων του άνω των 350 εκατομμυρίων δολαρίων που έχουμε αναπτύξει. Έχουμε επίσης σημαντικά έσοδα κλεισμένα για το 2025 έχοντας καλύψει περισσότερο από το 25% των ημερών λειτουργίας μας σε εξαιρετικά κερδοφόρα επίπεδα. Και από πλευράς ρευστότητας, έχουμε δημιουργήσει ένα σημαντικό απόθεμα ασφαλείας σχεδόν 60 εκατ. δολαρίων σε ελεύθερα μετρητά, τα οποία αναμένουμε να αυξήσουμε περαιτέρω κατά τη διάρκεια του 2024 πέρα από τα τις απαιτήσεις ιδίων κεφαλαίων για το εναπομείναν πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων μας».
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Euroseas αποφάσισε να αυξήσει το τριμηνιαίο μέρισμα κατά 20%, στα 0,60 δολάρια ανά μετοχή.
Τέταρτο τρίμηνο 2023 Οικονομικά στοιχεία:
– Συνολικά καθαρά έσοδα 49,1 εκατ. δολάρια. Καθαρά κέρδη ύψους $24,7 εκατ. ή $3,58 και κέρδη ανά μετοχή $3,56 βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν $25,0 εκατομμύρια ή $3,62 και $3,61 ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα.
– Κατά μέσο όρο 19,0 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας κατά μέσο όρο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης ύψους 29.266 δολαρίων ανά ημέρα.
– Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους $0,60 ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 πληρωτέο περίπου στις 15 Μαρτίου του 2024 στους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο στις 8 Μαρτίου 2024 στο πλαίσιο του μερίσματος κοινών μετοχών της εταιρείας.
– Από τις 21 Φεβρουαρίου 2024, η εταιρεία έχει επαναγοράσει 400.705 κοινές μετοχές μας στην ανοικτή αγορά, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 5,5% των μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία, για συνολικό ποσό περίπου 8,2 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, στο πλαίσιο του προγράμματος μετοχών σχεδίου επαναγοράς έως και 20 εκατ. δολαρίων που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022.
Κύρια σημεία του πλήρους έτους 2023:
– Συνολικά καθαρά έσοδα $189,4 εκατομμύρια. Καθαρά έσοδα ύψους $114,5 εκατ. ή $16,53 και κέρδη ανά μετοχή $16,52 βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 103,9 εκατ. δολάρια ή 14,99 δολάρια και 14,98 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.
– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 123,6 εκατομμύρια δολάρια.
– Κατά μέσο όρο 18,25 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του 2023, αποκομίζοντας μέσο όρο χρονοναύλωσης ισοδύναμο επιτόκιο μισθώματος των 29.714 δολαρίων ανά ημέρα.
Διαβάστε ακόμη
Κάλεσμα Μητσοτάκη στους Ινδούς επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα (pics)
MYTILINEOS: Επένδυση 60 εκατ. σε νέα μονάδα παραγωγής στο Βόλο
IBM: Στόχος κυβερνοπιθέσεων οι λογαριασμοί χρηστών στην Ευρώπη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ