Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων γνωρίζει άνθιση μετά από χρόνια αγωνίας. Και η κερδοφόρα πορεία αναμένεται να συνεχιστεί κατά επόμενα χρόνια.
Κομβικής σημασίας παράγοντας προς αυτή την κατεύθυνση είναι οι σχετικά λίγες παραγγελίες για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πέσουν πολλά πλοία στο νερό τα επόμενα χρόνια άρα δεν θα αυξηθεί η προσφορά χωρητικότητας, κρατώντας τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα. Τουλάχιστον έως το 2026 δεν αναμένεται μεγάλη είσοδος νεότευκτων δεξαμενόπλοιων στην αγορά.
Όπως επεσήμανε ο chief operating της Oceanic Erco Tankers, Αριστείδης Αλαφούζος κατά τη διάρκεια εταιρικής τηλεσύσκεψης υπάρχει ένας μικρός αριθμός ναυπηγείων που έχουν τη δυνατότητα να ναυπηγήσουν ένα δεξαμενόπλοιο με παράδοση το 2025. Τα μεγάλα ναυπηγεία που έχουν την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες να κατασκευάσουν μία μεγάλη σειρά δεξαμενόπλοιων είναι απασχολημένα για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG”.
Ο Όμιλος Αλαφούζου έχει ολοκληρώσει συνολικά τρία ναυπηγικά προγράμματα. Τα δύο πρώτα ήταν για την ναυτιλιακή εταιρεία Kyklades Maritime Corporation. Το πρώτο για 8 VLCC δεξαμενόπλοια, το δεύτερο για 6 Suezmax.
Το τρίτο ναυπηγικό πρόγραμμα ήταν για άλλα δύο VLCC για λογαριασμό της εισηγμένης στο χρηματιστήριο του Όσλου ναυτιλιακής εταιρείας Okeanis Eco Tankers.
Διαβάστε ακόμη:
Χαλυβουργία Ελλάδος: Μετά το deal εξυγίανσης «μπαίνει» και στην αγορά ενέργειας
Όλο το γκάλοπ του Μαξίμου, οι δεύτερες σκέψεις για την Παγκρήτια και τα στοιχήματα για την NN