search icon

Ναυτιλία

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση 10 λιμανιών

Η διαδικασία για την είσοδο επενδυτών αναμένεται να αρχίσει στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου - Ποιοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ποια λιμάνια

Ο χρόνο κυλάει αντίστροφα για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφο το σχέδιο είναι έτοιμο και απομένει η τελική συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη. Άλλωστε ο ΥΝΑ θα περάσει τη νομοθετική ρύθμιση που χρειάζεται και η οποία θα καθορίζει τους όρους αξιοποίησης των λιμανιών.

Η διαδικασία για την είσοδο επενδυτών αναμένεται να αρχίσει στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως έχει ξεκαθαρίσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, η περίπτωση κάθε λιμανιού έχει εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης.

Η εθνική λιμενική πολιτική αναθεωρήθηκε και θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση και όχι παραχώρηση για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.

Ενδιαφέρον έχουν ήδη δείξει Αμερικάνοι επενδυτές εκτός από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και για το λιμάνι του Βόλου όπως αποκάλυψε στη διάρκεια των εγκαινίων των Ναυπηγείων Σύρου, πριν από έναν μήνα, ο Αμερικάνος πρέσβης Τζέφρι Πάιατ.

Επίσης, ενδιαφέρον έχει δείξει και ο πλοιοκτήτης Εμάνουελ Γκριμάλντι ο οποίος δήλωσε πρόσφατα: «Οι ευκαιρίες για τον Όμιλο Γκριμάλντι στην Ελλάδα είναι τα λιμάνια της Πάτρας, Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου».

Κινέζοι και Άραβες είναι ψηλά στη λίστα των εν δυνάμει επενδυτών αλλά ζητούν να μάθουν το πλαίσιο λειτουργίας όπως δήλωσε παλιότερα ο ΥΝΑ Γιάννης Πλακιωτάκης.

Exit mobile version