Τις συνέπειες από τις επιθέσεις των Χούθι εναντίον εμπορικό πλοίων ένιωσε το λιμάνι του Πειραιά το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports οι δύο προβλήτες της η ΙΙ και η ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η εταιρεία ΣΕΠ-Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT), κατέγραψαν μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 10,4% στα 1.272.500 “κουτιά” έναντι 1.420.200 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Ειδικά τον Απρίλιο από τις δύο προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 341.000 teu έναντι 369,2 του 2023 σημειώνοντας μείωση 7,6%. Στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκα και η κίνηση στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ.
Τον Ιανουάριο η πτώση ήταν μεγαλύτερη φθάνοντας στο 12,7% όμως ο χειρότερος μήνας αποδείχθηκε ο Μάρτιος όπου υπήρξε μείωση του αριθμού εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν, στο 15,4%. Τον Φεβρουάριο η κίνηση μειώθηκε κατά 5,1%.
Από την αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα επωφελήθηκαν οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο τα οποία κατέγραψαν 6,7% φθάνοντας τα 1,06 εκατομμύρια “κουτιά” από 995 χιλιάδες το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Τα ισπανικά λιμάνια επωφελήθηκαν γιατί οι εταιρείες Liners απέφυγαν και συνεχίζουν να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ παραπλέοντας τη νότια Αφρική και προσεγγίζοντας λιμάνια της δυτικής Ευρώπης και Μεσογείου. Άνοδο σημείωσαν και τα Terminal της Cosco στο Βέλγιο (SLU και Zeebrugge).
Διαβάστε ακόμη
Ενοίκιο δυο και τρεις φορές επάνω ζητάει το Δημόσιο για τις παραλίες σε Μύκονο, Πάρο και Σαντορίνη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ