Τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί στα λιμάνια των τουριστικών προορισμών του καλοκαιριού και όχι μόνο περιγράφει η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού στην 100σέλιδη ετήσια έκθεση της «Έκθεση Λιμένων 2024».

Λιμάνια που έχουν γίνει πιο ρηχά με τον καιρό, ανύπαρκτοι επιβατικοί σταθμοί στους οποίους θα έβρισκαν δροσερό καταφύγιο μέσα στο κατακαλόκαιρο αλλά και τον χειμώνα εκατομμύρια τουρίστες εν αναμονή της επιβίβασης τους, προβλήτες ετοιμόρροπες, φάροι κι άλλα μέσα σήμανσης που απαιτούν αντικατάσταση, ανεξέλεγκτη αγκυροβόληση μεγάλων σκαφών αναψυχής στην είσοδο των λιμανιών που δημιουργούν προβλήματα στη ναυσιπλοΐα. Υπάρχουν όμως και προβλήματα ελέγχου και αστυνόμευσης.

Το πρώτο μεγάλο πρόγραμμα για τη βελτίωση των εγκαταστάσεων σε περισσότερα από 50 λιμάνια στο Αιγαίο και σε άλλες περιοχές βρίσκεται στο στάδιο επεξεργασίας και έχει βασιστεί στις αναφορές των πλοιάρχων.

Οι πλοίαρχοι στην έκθεση τους δίνουν μεγάλη έμφαση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου.

Την περίοδο από 01.07 – 30.07 2024 σε απόλυτους αριθμούς, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών μέσω του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά έχει φτάσει το 1.400.000 εντός του Ιουλίου εκ των οποίων 400.000 από την περιοχή του Αργοσαρωνικού και 1.000.000 από τον υπόλοιπο λιμένα προς νησιά τ ου Αιγαίου και την Κρήτη. Η πληρότητα των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων προσεγγίζει το 85-90%, με προορισμούς όπως το Ανατολικό και Κεντρικό Αιγαίο να αγγίζει το 100%.

Αναλυτικά:

ΠΕΙΡΑΙΑΣ Πύλη Ε1 Ακτή Βασιλειάδη (Δρομολογιακές Γραμμές Δωδεκανήσων):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Άμεση απομάκρυνση αιχμηρών μεταλλικών στοιχείων συγκράτησης (αριθμός μπίντας 34) 4. Ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος)

5. Αποκατάσταση φθορών – Συντηρήσεις έδρασης μπιντών

Πύλη Ε2 Ηετιώνεια Ακτή (Δρομολογιακές Γραμμές Χίου-Μυτιλήνης): 1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Τροποποίηση (περιορισμός και αλλαγή χωροθέτησης) προσωρινών χώρων αναμονής φορτηγών οχημάτων και επικαθήμενων στον χώρο από την «πέτρινη» αποθήκη, λόγω δημιουργίας συνθηκών κυκλοφοριακού φόρτου και ομαλής εξυπηρέτησης ροών φορτοεκφόρτωσης ΙΧ οχημάτων από τα δρομολογημένα πλοία.

4. Τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

Πύλη Ε3-Ε4-Ε5 Ακτή Κονδύλη (Δρομολογιακές Γραμμές Κρήτης): 1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

4. Άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος κρηπιδώματος).

5. Βελτίωση μέτρων τάξης και τροχαίας κίνησης.

6. Καθορισμός θέσεων αναμονής δύο λεωφορείων για παραλαβή επιβατών.

7. Εκβάθυνση όλου του μετώπου κρηπιδώματος (θέσεις 126-143). 8. Εκβάθυνση στο μαρκαρισμένο σημείο της φωτογραφίας λόγω του περιορισμένου βυθίσματος του σημείου (Θέσεις 118-128)

Πύλη Ε6 Ακτή Καλλιμασιώτη (Δρομολογιακές Γραμμές Κυκλάδων/Σταθμός ΗΣΑΠ):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

4. Ηλεκτρονικοί πίνακες πληροφοριών και κατεύθυνσης επιβατών που εξέρχονται από το μετρό (πεζογέφυρα)

Πύλη Ε7-Ε8 Ακτή Τζελέπη (Δρομολογιακές Γραμμές Κυκλάδων): 1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων. 2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου. 3. Αποκατάσταση μπιντών οι οποίες έχουν αποκοπεί.

Πύλη Ε9 Ακτή Μιαούλη (Δρομολογιακές Γραμμές Αργοσαρωνικού): 1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων (διαφορετικού τύπου συμβατικών/ταχύπλοων) 2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου. 3. Αποκατάσταση χρωματισμού ραμπών 4. Τοποθέτηση πίλαρ τροφοδότησης ρεύματος (θέση 217).

Νέος Μώλος Δραπετσώνας – Εξυπηρέτηση Ro-Ro πλοίων ακτοπλοΐας – Αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης

Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με νότιους ανέμους.

Στην θέση πρόσδεσης Νο 106 λείπει ο προσκρουστήρας(μπαλόνι) ,με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά την διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα.

-Τοποθέτηση προστατευτικών στο στηθαίο του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

-Τοποθέτηση κατάλληλων γωνιακών προσκρουστήρων, στις θέσεις 20,35,36, επίσης και στη γωνία θέση 78. Αντικατασταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων. Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσσιου πυθμένα, στις θέσεις 108-119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.

Οι πλοίαρχοι καταγράφουν κινδύνους στα λιμάνια 77 νησιών και ζητούν βελτιώσεις

Βελτιώσεις στα λιμάνια συνολικά 77 νησιών σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε αυτά του Πειραιά και της Ραφήνας ζητά με την Έκθεση Λιμένων 2024 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).

Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των εταιριών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.

Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελίτωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν.

Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.

Διαβάστε το πρώτο τμήμα της έκθεσης για Άγιο Ευστράτιο, Αγκίστρι, Αίγινα, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Άνδρο Αντικύθηρα, Αντίρριο, Αστυπάλαια, Βόλο, Δονούσα, Ζάκυνθο, Ηγουμενίτσα, Ηρακλειά, Ηράκλειο, Θάσο, Ιθάκη, Ικαρία, Φούρνους, Ίο, Καβάλα, Κάλυμνο

Διαβάστε το δεύτερο τμήμα της έκθεσης για Κάρπαθο, Κάσο, Καστέλι Κισσάμου, Καστελόριζο, Κέα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κίμωλο, Κουφονήσι, Κύθηρα, Κύθνο, Κυλλήνη, Λήμνο, Λειψούς, Λέρο, Λευκάδα, Μεγίστη, Μαντούδι, Μέθανα, Μήλο

Διαβάστε το τρίτο τμήμα της έκθεσης για Μύκονο, Μυτιλήνη, Νάξο, Νεάπολη, Νίσυρο, Οινούσσες, Παξούς, Πάρο, Πάτμο, Πάτρα

Διαβάστε το τρίτο τμήμα της έκθεσης για Πειραιά, Δραπετσώνα

Διαβάστε το πέμπτο τμήμα της έκθεσης για Πόρο, Ραφήνα, Ρέθυμνο, Ρίο, Ρόδο, Σαλαμίνα, Σαμοθράκη, Σάμο, Σαντορίνη, Θηρασιά, Σέριφο, Σίφνο, Σέριφο, Σητεία, Σίκινο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σούδα, Σπέτσες, Σύρο, Σχοινούσα, Τήλο, Τήνο, Ύδρα, Φολέγανδρο, Χάλκη, Χίο, Ψαρά,

Ενδεικτικά σημειώνουν ότι στην Κάσο η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση με νότιους και νοτιοανατολικούς ανέμους χαρακτηρίζεται «άκρως επισφαλής και επικίνδυνη», στην Τζια οι πλοίαρχοι ζητούν επέκταση του προβλήτα εκεί προς βορρά και προς νότο και εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και φωτοσήμανση του λιμενοβραχίονα, στον Πόρο ζητούν εκβάθυνση του διαύλου και αυστηρό έλεγχο από το λιμενικό «για την αποφυγή της άναρχης κίνησης ιδιαίτερα στις ώρες διέλευσης των πλοίων εντός του διαύλου, το οποίο δημιουργεί κινδύνους ειδικά όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι», στο Ρέθυμνο απαιτείται άμεση εκβάθυνση του λιμανιού το οποίο με τα χρόνια έχει γίνει ρηχό από φερτά υλικά, στη Φανερωμένη της Σαλαμίνας, η προσέγγιση και ο ελλιμενισμός του πλοίου χαρακτηρίζεται επικίνδυνα, στη Σαμοθράκη το λιμάνι χαρακτηρίζεται επικίνδυνο για μεγάλα πλοία και εκτεθειμένο στον βοριά, ενώ ο προβλήτας στη Νάξο, ετοιμόρροπος.

Διαβάστε ακόμη

Αναλυτές: H τρέχουσα κατάσταση στις αγορές μοιάζει με «περίοδο εκπτώσεων»

Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Oι επενδύσεις και ο …αλγόριθμος ανάπτυξης της Coca Cola HBC

Ενέργεια: Γεωπολιτικοί κίνδυνοι απειλούν την αποκλιμάκωση των τιμών στο ρεύμα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ