search icon

Ναυτιλία

Από το 2028 η είσπραξη των ετήσιων εισφορών για τις εκπομπές αερίων από τα πλοία

Το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS) συμμετέχει σε κοινή υποβολή μαζί με 47 κυβερνήσεις στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων στον ΟΗΕ μέσω του IMO για την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) για τη διεθνή ναυτιλία

ICS

Για να επιτευχθεί ο στόχος του καθαρού μηδενισμού των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050, το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS) συμμετέχει σε κοινή υποβολή μαζί με 47 κυβερνήσεις στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων στον ΟΗΕ μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) για τη διεθνή ναυτιλία.

Το κοινό κείμενο υποστηρίζεται από μεγάλες ναυτιλιακές χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές σημαίες παγκοσμίως, όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, τα Νησιά Μάρσαλ και ο Παναμάς, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ (και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), άλλες αφρικανικές χώρες όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και οι Μικρές Νησιωτικές Αναπτυσσόμενες Χώρες από την Καραϊβική και τον Ειρηνικό.

Η κοινή υποβολή από τις κυβερνήσεις καθορίζει εναρμονισμένο κανονιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της Σύμβασης MARPOL του IMO, το οποίο θα απαιτεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες που λειτουργούν πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλουν συνεισφορά ανά τόνο CO2 που εκπέμπεται στο νέο “Ταμείο Στρατηγικής Μείωσης Εκπομπών GHG του IMO”.

Ο κύριος στόχος αυτής της υποχρεωτικής επιβάρυνσης GHG θα είναι να μειώσει το χάσμα κόστους μεταξύ καυσίμων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών GHG (όπως πράσινος μεθανόλης, αμμωνία και υδρογόνο) και των παραδοσιακών ναυτιλιακών καυσίμων, για να ενισχύσει την επιτάχυνση της υιοθέτησης πράσινων πηγών ενέργειας. Τα έσοδα που θα παράγονται θα χρησιμοποιηθούν για την επιβράβευση της παραγωγής και της υιοθέτησης καυσίμων ZNZ, ενώ παράλληλα θα προσφέρουν δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για να στηρίξουν τις προσπάθειες μείωσης εκπομπών GHG της ναυτιλίας σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας, Guy Platten, σχολίασε:

«Η βιομηχανία υποστηρίζει πλήρως την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης GHG από τον IMO για παγκόσμια εφαρμογή στη ναυτιλία. Το κοινό κείμενο που προτάθηκε από αυτή τη μεγάλη συμμαχία είναι μια ρεαλιστική λύση και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχυθεί η γρήγορη ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία και να επιτευχθεί ο συμφωνημένος στόχος του IMO για καθαρό μηδενισμό των εκπομπών έως το 2050 ή κοντά σε αυτόν. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που μια τόσο μεγάλη και ποικιλόμορφη ομάδα κρατών υποστηρίζει πλέον μια κοινή προσέγγιση για τη χρέωση του άνθρακα στη ναυτιλία. Αυτό το προτεινόμενο κοινό κείμενο έχει πολεμηθεί σκληρά και βασίζεται σε ιδέες που το ICS προωθεί τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ενώ ένας μεγάλος αριθμός κυβερνήσεων υποστηρίζει τώρα μια καθολική ενιαία συνεισφορά GHG από τα πλοία – ή κάτι παρόμοιο – μια μειοψηφία κυβερνήσεων εξακολουθεί να έχει ανησυχίες. Συνεργαζόμενοι με όλα τα κράτη μέλη του IMO, θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να καταπνίξουμε αυτές τις ανησυχίες κατά τη διάρκεια των τελικών σταδίων αυτών των κρίσιμων διαπραγματεύσεων για το κανονιστικό κείμενο».

Αυτή η ώριμη κανονιστική πρόταση θα εξεταστεί σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του IMO τον Φεβρουάριο (την εβδομάδα 17 Φεβρουαρίου 2025 στην ISWG-GHG 18). Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον IMO τον Απρίλιο του 2025, θα τεθούν σε εφαρμογή παγκοσμίως στις αρχές του 2027, με την είσπραξη των ετήσιων συνεισφορών GHG από τα πλοία να αρχίζει το 2028.

Διαβάστε ακόμη

Αυτό είναι το ισχυρότερο διαβατήριο του κόσμου

Οι αλλαγές στη στεγαστική πίστη το 2025

To πιο ακριβό μαλλί στον κόσμο που κοστίζει 2 εκατ. ευρώ το κιλό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version