Η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας βρίσκεται αντιμέτωπη με διαταραχές, καθώς τα συνδικάτα σε μεγάλα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai Heavy Industries, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries, προετοιμάζονται για απεργίες τον Αύγουστο.

Οι συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι ψήφισαν ομόφωνα να απεργήσουν , αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μισθολογική συμφωνία σχετικά με τα πακέτα αμοιβών.

«Οι πιθανές εργασιακές διαταραχές απειλούν να ανακόψουν την πολυαναμενόμενη άνθηση στη ναυπηγική βιομηχανία, η οποία οφείλεται κυρίως στις αυξημένες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Γενικά, η Νότια Κορέα αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη εργατικού δυναμικού τα τελευταία χρόνια, η οποία εντείνεται από την αύξηση των νέων ναυπηγικών παραγγελιών και τη γήρανση του πληθυσμού. Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό, η κυβέρνηση επέκτεινε πέρυσι την ετήσια ποσόστωση για τις βίζες ειδικευμένων εργαζομένων και δημιούργησε συνεργασίες κατάρτισης και πρόσληψης με γειτονικές χώρες, οδηγώντας σε αύξηση των ξένων εργαζομένων στον ναυπηγικό τομέα. Η εξασφάλιση ειδικευμένων εργαζομένων και η διαχείριση των εργατικών διαφορών είναι δύο σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Οι επικείμενες απεργίες θα επιδεινώσουν περαιτέρω το ζήτημα των καθυστερήσεων στην παραγωγή».

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές «τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν βιώσει εργατικές απεργίες σε προηγούμενες περιπτώσεις. Το 2010 αντιμετώπισαν μια σειρά απεργιών που συνέβησαν εν μέσω αναδιάρθρωσης του κλάδου και οικονομικών δυσκολιών. Περαιτέρω, το 2022, μεγάλα εργατικά συνδικάτα στον ναυπηγικό τομέα ψήφισαν για απεργία λόγω μισθολογικών αιτημάτων και συνθηκών εργασίας».

Ο τομέας των μεταφορέων φυσικού αερίου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με 366 πλοία να βρίσκονται επί του παρόντος υπό κατασκευή εκεί. Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων ακολουθεί με 164 παραγγελίες, ενώ ο τομέας των δεξαμενόπλοιων κατέχει την τρίτη θέση με 150 παραγγελίες. Οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν μηδενικές όπως και τα προηγούμενα χρόνια.

«Τα τελευταία χρόνια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν υποστεί στρατηγική στροφή, δίνοντας προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα και την τεχνολογική πρόοδο έναντι του καθαρού όγκου παραγωγής. Εστιάζοντας σε μεγαλύτερα, πιο εξελιγμένα σχέδια πλοίων και αξιοποιώντας την αυτοματοποίηση, τα ναυπηγεία αυτά στοχεύουν να αντισταθμίσουν πιθανές μειώσεις του εργατικού δυναμικού και να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά» τονίζουν οι αναλυτές.

Διαβάστε ακόμη

Με γοργά βήματα η πώληση της ΕΤΕ από το ΤΧΣ

Ο «λογαριασμός» της εφορίας: 1,5% λιγότεροι φορολογούμενοι πληρώνουν… 800 εκατομμύρια περισσότερα

Energean: Ισχυρό ενδιαφέρον για αποθήκευση CO2 στον Πρίνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ