Kαθώς ο κορωνοϊός φαίνεται ότι επανακάμπτει, η ναυλαγορά επιστρέφει στην αβεβαιότητα.
Βέβαια η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να κινείται ανοδικά, αλλά κανείς δεν είναι σε θέση να πει με σιγουριά αν αυτό θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες ή αν αποτελεί μία «ασύμμετρη» κατανομή δραστηριότητας, ειδικά για τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία, χωρίς σαφή ένδειξη προς τα πού θα κινηθεί η αγορά.
Στα Capesizes, χωρητικότητας 180.000 τόνων dw ο ημερήσιος ναύλος έφθασε τις 30.000 δολάρια στα μισά της περασμένης εβδομάδας, σημειώνοντας ποσοστό αύξησης 16,2%.
Τα εμπορικά δρομολόγια του Ατλαντικού ήταν η αιτία της αύξησης, αφού δεν υπήρχε προσφορά χωρητικότητας με τα περισσότερα capesizes να είναι απασχολημένα στη Βραζιλία για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος. Και σύμφωνα με τς προβλέψεις, η καλή εικόνα της αγοράς σε αυτά του τύπου πλοία θα συνεχιστεί.
Την περασμένη εβδομάδα, 22-28 Ιουνίου, η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε κατά 12,5% φθάνοντας τις 1.749 μονάδες έναντι 1.555 μονάδες στις 19 Ιουνίου.
Σε σύγκριση με τον δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου του 2019, ο μέσος όρος το 2020 είναι μειωμένος κατά 50,3% από τις 1.344 μονάδες στις 667.
Τα capesize φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόνων τα οποία ήταν τα μόνα που είχαν κέρδη εν μέσω κρίσης συνεχίζουν να έχουν μία ανοδική πορεία. Η ναυλαγορά τους αυξήθηκε κατά 10,5% στις 4.219 μονάδες από 3.819 στις 19 Ιουνίου.
Ο ημερήσιος ναύλος κυμαίνεται ανάλογα με το δρομολόγιο από τα 26.623 δολάρια έως τα 49.015 δολάρια από Ευρώπη για Μέση Ανατολή.
Ακολουθούν:
– τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να αυξάνει κατά 6,6% από τις 1.178 μονάδες στις 1.256 με τον ημερήσιο ναύλο να κυμαίνεται από 2.048 έως -18.891 δολάρια. Αιτία η ζήτηση που υπάρχει από χώρες της Νοτίου Αφρικής αλλά σε έναν βαθμό και από τις ΗΠΑ.
– τα Supramaxes με άνοδο ναυλαγοράς κατά 3,2% από τις 657 μονάδες στις 678 και ημερήσιο ναύλο από 2.710 έως 16.878 δολάρια. Αιτία η αύξηση της ζήτησης στα δρομολόγια του Ατλαντικού ενώ στον Ειρηνικό παρατηρείται μία ελαφρά πτώση λόγω πτώσεις του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
-τα Handysize με άνοδο ναυλαγοράς κατά 7,2% από τις 363 μονάδες στις 389 και ημερήσιο ναύλο από 4.336 δολάρια έως 9.278.