search icon

Ναυτιλία

Άνοιξη μέσα στο κατακαλόκαιρο για τα ναύλα των φορτηγών πλοίων

«Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) αντικατοπτρίζει αυτό το θετικό κλίμα, με αύξηση 72% από 1.183 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2023 σε 2.031 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers

Η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική άνοδο  κατά το τελευταίο έτος, η οποία ενίσχυσε  την αισιοδοξία τόσο των πλοιοκτητών όσο και των ναυλωτών.

«Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) αντικατοπτρίζει αυτό το θετικό κλίμα, με αύξηση 72% από 1.183 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2023 σε 2.031 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

« Παρόμοιες θετικές τάσεις παρατηρούνται σε επιμέρους τμήματα πλοίων:

– Η αγορά Capesize, η οποία αντιπροσωπεύεται από τον δείκτη Baltic Capesize Index (BCI), έχει αυξηθεί κατά 74% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τις 3.371 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, έναντι 1.937 μονάδων την ίδια ημερομηνία το 2023.

– Η αγορά Panamax έχει επίσης σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, με τον δείκτη Baltic Panamax Index (BPI) να αυξάνεται κατά 54% μέσα σε ένα έτος, φθάνοντας τις 1.672 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, από 1.089 μονάδες την αντίστοιχη ημερομηνία του 2023.

-Το τμήμα Supramax σημείωσε τα πιο εντυπωσιακά κέρδη, με τον δείκτη Baltic Supramax Index (BSI) να εκτοξεύεται κατά 88% στις 1.399 μονάδες στις 27 Ιουνίου 2024, έναντι 746 μονάδων ένα χρόνο πριν.

-Ο δείκτης Baltic Handysize Index (BHSI) σημείωσε επίσης σημαντική αύξηση, ανεβαίνοντας κατά 68% από 454 μονάδες σε 763 μονάδες κατά την ίδια περίοδο».

Η πρόσφατη άνοδος των ναύλων και η γενική αισιοδοξία της αγοράς είχαν αντίκτυπο, επηρεάζοντας θετικά την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και ανεβάζοντας τις τιμές των πλοίων.

Οι αναλυτές επισημαίνουν: «Τα πλοία Capesize πέντε ετών, για παράδειγμα, αποτιμώνται τώρα μεταξύ 61-64 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (ανάλογα με τη χώρα κατασκευής και τα χαρακτηριστικά του πλοίου), μια σημαντική αύξηση 32% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 και ένα εντυπωσιακό άλμα 83% από το αρχικό κλείδωμα του COVID-19 τον Ιούνιο του 2020. Η τάση αυτή επεκτείνεται και σε άλλα τμήματα.

– Τα πλοία Kamsarmax της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας σημείωσαν αύξηση της τιμής κατά 22% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 35-38 εκατ. δολάρια, και αξιοσημείωτη αύξηση 75% από τον Ιούνιο του 2020. Ακόμη και τα μικρότερα πλοία δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα από αυτή την αύξηση των τιμών.

– Τα πενταετή Ultramaxes τιμολογούνται σήμερα στα 35-37 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 25% σε σύγκριση με πέρυσι και σχεδόν διπλασιασμό (93%) από την τιμή τους τον Ιούνιο του 2020.

-Παρομοίως, τα πενταετή πλοία Handysize επιτάσσουν τιμές μεταξύ 26,5-28,5 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, που αντανακλούν αύξηση 15% σε ετήσια βάση και ένα ισχυρό άλμα 90% από τον Ιούνιο του 2020».

Όπως τονίζουν οι αναλυτές τα στοιχεία αυτά δίνουν μια σαφή εικόνα μιας ζωηρής αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων που τροφοδοτείται από το σημερινό θετικό κλίμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία ξηρού φορτίου. Είναι ενδιαφέρον ότι, παρόλο που οι δείκτες του Baltic Exchange υποδηλώνουν παρόμοιες συνθήκες στην αγορά ναύλων με εκείνες του δεύτερου εξαμήνου του 2022, οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων λένε μια διαφορετική ιστορία.

Στα τέλη Μαΐου του 2022, ο BCI αντανακλούσε τα σημερινά επίπεδα, ωστόσο τα πενταετή πλοία Capesize είχαν τιμή 21% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη σημερινή αγορά. Παρομοίως, τα πενταετή πλοία Kamsarmax τον Αύγουστο του 2022 είχαν τιμή 16% χαμηλότερη από τη σημερινή, παρά το γεγονός ότι ο Δείκτης BCI  βρισκόταν στην περιοχή των 1.680 μονάδων. Ενώ ο BSI και ο BHSI βρίσκονταν σε παρόμοια επίπεδα τον Νοέμβριο του 2022 σε σύγκριση με σήμερα, η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων πέντε ετών Ultramax και Handysize παρουσίαζε μια σημαντικά διαφορετική εικόνα, με τις τιμές τους να είναι 33% και 21% χαμηλότερες από τις σημερινές αντίστοιχα.

Παρόλο που οι τιμές ανέβηκαν  κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η δραστηριότητα του ξηρού S&P παρουσίασε μεγάλη δυναμική κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, καθώς συνολικά 435 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, σχεδόν 40% περισσότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Τα τμήματα Supramax και Handysize ήταν η κύρια προτίμηση των πλοιοκτητών, με 107 και 101 πωλήσεις αντίστοιχα, έχοντας σημειώσει αύξηση περίπου 39% και 26% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Εντός του 2024 μέχρι στιγμής, η αγοραστική διάθεση έχει στραφεί σε μεγαλύτερα πλοία, με τις πωλήσεις Kamsarmax και Post-Panamax να είναι αυξημένες κατά 68% και 283% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ οι πωλήσεις Capesize και Newcastlemax έχουν αυξηθεί κατά 40% και 136%, αντίστοιχα. Παρόλο που οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όλα τα τμήματα, ο τομέας Ultramax είναι ελαφρώς μειωμένος (περίπου 11% σε ετήσια βάση).

Διαβάστε ακόμη 

Το μήνυμα του Κώστα Νεμπή για την επόμενη ημέρα του ΟΤΕ

Κατοικία: Με αύξηση 9% «έτρεξαν» ενοίκια και τιμές πώλησης το τελευταίο 12μηνο ανά την Ελλάδα

Ποιοι επιβαρύνονται και ποιοι απαλλάσσονται από το νέο «ψηφιακό χαρτόσημο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version