Aνησυχίες ότι η κατάσταση στον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα στο yachting και στα μεγάλα σκάφη αναψυχής θα γυρίσει αρνητικά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία εξέφρασε ο Μιχάλης Σκουλικίδης πρόεδρος της Greek Yachting Association, πλαίσιο του 1st Captains’ Yacht Forum. Ανέφερε δε ότι ήδη έχουν αρχίσει οι ακυρώσεις, όπου οι Ρώσοι κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι Αμερικάνοι που κατέχουν μεγαλύτερο νοιώθουν ανασφάλεια να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Αρχικά αναφέρθηκε στον νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό:
«Σίγουρα έχουμε ανάγκη από έναν νέο νόμο, ο οποίος, όμως, θα έπρεπε να γίνει από την αρχή, όχι inhouse αλλά σε συνεργασία και συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και όχι εκ των υστέρων στη διαβούλευση.
Η εξ αρχής εμπλοκή των φορέων έχει να κάνει βασικά με τη γνώση του εμπορικού κομματιού που οι άνθρωποι του Υπουργείου δεν κατέχουν.
Κακώς λέγεται ότι έχουμε καμποτάζ, ο καθένας μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα» και εξήγησε:
«Ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές: ότι κάθε κράτος μέλος πρέπει να εφαρμόζει τους ίδιους όρους για τους υπηκόους του με τους υπηκόους των άλλων κρατών μελών εφαρμόζεται πλήρως στην Ελλάδα.
Είμαστε υπέρ της ελεύθερης αγοράς αλλά με ίδιους όρους για έναν υγιή και όχι αθέμιτο ανταγωνισμό.
Το νέο νομοσχέδιο θέλει αρκετή επεξεργασία και fine tuning για να προασπίζει τα ευρύτερα συμφέροντα της Ελλάδας.
Θέλει ψυχραιμία, σύνεση, σκέψη, μελέτη και όχι κραυγές και υποσχέσεις για μελλοντικά, ασαφή οφέλη».
Για τις προοπτικές της αγοράς επεσήμανε:
«Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για την πορεία του κλάδου μας μετά τη λήξη της πανδημίας, αν και παρατηρώ ότι κάποιοι έχουν προεξοφλήσει την πορεία της αγοράς ξεχνώντας την εμπειρία του παρελθόντος αλλά και την πραγματικότητα του παρόντος με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Μήπως λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας -Ουκρανίας πρέπει να μην βιαστεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και να αναθεωρήσει πολλά πράγματα στα άρθρα 8 και 9 που αφορούν τα ξένα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη;» ενώ έκανε ειδική αναφορά στα άνω των 35 μέτρων σκάφη:
«Αυτή τη στιγμή όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καταβάλουν προσπάθειες ελάφρυνσης και βοήθειας στους πληττόμενους κλάδους. Τα επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη άνω των 35 μέτρων είναι πληττόμενος κλάδος αυτού του πολέμου και περιμένουμε την συμπαράσταση της πολιτείας» και προέβλεψε:
«Το πιθανότερο είναι ότι θα γυρίσει αρνητικά η αγορά απότομα ιδίως στα μεγάλα επανδρωμένα σκάφη πάνω από 35 μέτρα .
Ήδη έχουν αρχίσει οι ακυρώσεις, όπου οι Ρώσοι κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι Αμερικάνοι που κατέχουν μεγαλύτερο νιώθουν ανασφάλεια να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Οι πιέσεις σε αυτά τα σκάφη θα είναι τεράστιες.
Πιστεύω ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι μοναδική στον κόσμο στο χώρο του yachting και θα πρέπει με ψυχραιμία να προάγουμε τον κλάδο με τον καλύτερο αντικειμενικό τρόπο και όχι παρασυρόμενοι από λάθος συμβουλές.
Έχουμε τη γεωγραφική θέση, τους ναυτικούς , τα σκάφη, και τη θέληση να παραμείνει η Ελλάδα στην κορυφή του yachting αλλά με σύνεση και τις σωστές αποφάσεις».
Διαβάστε ακόμη
Η ΤΕΡΝΑ «πετάει», οι Μαρινόπουλοι επιστρέφουν, η Mondelez παντρεύεται και οι τιμές… τρελαίνουν
Acwa Power: Το μεγαλεπήβολο project πράσινου υδρογόνου των $5 δισ. – Το ενδιαφέρον για την Ελλάδα
Κτήμα Καποδίστρια: Το «φιλέτο» των 165 στρεμμάτων στην Κέρκυρα που βγαίνει στο σφυρί