Η ναυτιλία εισέρχεται στο 2025 με μια σειρά από προκλήσεις που διαμορφώνουν το παγκόσμιο εμπορικό τοπίο. Η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και CEO της Navios Maritime Partners, ανέλυσε αυτές τις προκλήσεις κατά την ομιλία της στο «The World Ahead 2025 – Athens Gala Dinner» του Economist. Οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι δασμολογικές πολιτικές δημιουργούν μια αβέβαιη εικόνα για τον κλάδο.
Η Αγγελική Φράγκου σκιαγράφησε μια μεγάλη εικόνα γεμάτη αβεβαιότητες, που σχετίζονται κυρίως με τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας,τις εξελίξεις σε Ουκρανία, Ερυθρά Θάλασσα, Μέση Ανατολή, Ισραήλ – Ιράν και τη γενικότερη πολιτική κυρώσεων. Όπως ανέφερε, η κατάργηση ή η επέκταση των κυρώσεων στη Ρωσία και οι πιθανές δευτερογενείς κυρώσεις μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη ναυτιλία.
Ένα κρίσιμο ερώτημα που έθεσε αφορά τη στάση των Χούθι και το αν θα ανοίξει το πέρασμα του Σουέζ. Παράλληλα, οι σχέσεις Ιράν-Ισραήλ θέτουν σε κίνδυνο τα στενά του Ορμούζ, ένα στρατηγικό σημείο από το οποίο διέρχεται το 30% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου.
Η ναυτιλία, τόνισε η Αγγελική Φράγκου, εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα. Οποιαδήποτε μείωση αυτής μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, η κατανόηση των νέων εμπορικών μοτίβων είναι κρίσιμη. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, δεν έχουν ακόμη φανεί σαφείς κινήσεις ή εμπροσθοβαρείς αντιδράσεις στη δασμολογική πολιτική ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα.
Καταλήγοντας, υπογράμμισε πως η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όλου του ναυτιλιακού κόσμου το 2025.
Διαβάστε ακόμη
ΗΠΑ: «Stop» από την Prysmian σε επένδυση 200 εκατ. δολ. για μονάδα υποθαλάσσιων καλωδίων
Επίδομα παιδιού 2025: Πότε θα γίνει η πληρωμή για την πρώτη δόση
Η ακραία ζέστη μπορεί να σκοτώσει εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα