search icon

Ναυτιλία

Aνεβαίνει η ναυλαγορά για τα φορτηγά πλοία μετά τη χαλαρώση της πολιτικής μηδενικών κρουσμάτων από την Κίνα

Η Κίνα είναι υπεύθυνη για πάνω από το 50% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρού φορτίου

Έπειτα από σχεδόν μία εβδομάδα διαμαρτυριών και αναταραχών ενάντια στις αυστηρές πολιτικές COVID και τα λουκέτα, οι Κινέζοι αξιωματούχοι φαίνεται να σκέφτονται να χαλαρώσουν τα μέτρα. Η εξέλιξη αυτή δημιούργησε αισιοδοξία στην παγκόσμια κοινότητα, καθώς πολλοί επαγγελματίες, σε πολλούς κλάδους -μεταξύ των οποίων και η ναυτιλία- πιστεύουν ότι η Κίνα θα ανοίξει πλήρως το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Αυτό μπορεί να αποτελέσει κρίσιμο σημείο ανοδικής καμπής για την αγορά ξηρού φορτίου, καθώς η Κίνα είναι υπεύθυνη για πάνω από το 50% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρού φορτίου.

«Μιλώντας για την αγορά ξηρού φορτίου, είναι μια καλή ευκαιρία να αναλύσουμε την εξέλιξη των τιμών μεταχειρισμένων πλοίων σε σχέση με τους ναύλους για τα τελευταία τρία χρόνια από τις αρχές Δεκεμβρίου 2019 έως τις αρχές Δεκεμβρίου 2022, δηλαδή πριν/μετά την COVID).

Στο διάστημα των 3 ετών ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα Capesize έχει μειωθεί κατά σχεδόν 47%, ενώ για τα Panamax, Supramax και Handysize έχει κινηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση επιτυγχάνοντας αύξηση περίπου 28%, 37,5% και 47% αντίστοιχα» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers ενώ στη συνέχεια αναφέρονται στις τομές των πλοίων:

«Θα περίμενε κανείς ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων θα ακολουθούσαν παρόμοια αύξηση, αλλά οι τιμές έχουν ξεπεράσει αυτή την αύξηση. Όλα τα μεγέθη πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είδαν τις τιμές τους να κινούνται υψηλότερα από ό,τι πριν από 3 χρόνια, με τα Capesizes να έχουν τη μικρότερη αύξηση.

Η τιμή ενός Panamax 5 ετών έχει αυξηθεί κατά 39%, ενώ η τιμή ενός παλαιού Panamax έχει αυξηθεί κατά 83%. Στα Supramax και Handysize οι αυξήσεις των τιμών είναι υψηλότερες. Με τα 10ετή Supramax, τα 5ετή Handysize και τα 15ετή Handysize να βλέπουν τις τιμές τους να εκτοξεύονται κατά περίπου 74% σε διάστημα 3 ετών, σχεδόν διπλάσια αύξηση σε σύγκριση με την αύξηση του μέσου όρου των Supramax και 60% περισσότερο από την αύξηση του μέσου όρου των Handysize.

Τα παλαιά bulkers, σε όλα τα μεγέθη, είναι πιο επιρρεπή σε αυξήσεις τιμών, αλλά σε αυτό βοηθά και η εκτίναξη των τιμών του scrap, που είναι περίπου 50% υψηλότερα από τον Δεκέμβριο του 2019 σε περίπου 520 USD για την Ινδία».

Διαβάστε ακόμη

Τι κρύβει και τι φέρνει η ιστορική για την Ελλάδα συνεδρίαση του Eurogroup

Οκτώ δημοσκοπήσεις δείχνουν προς αυτοδυναμία, οι τραπεζίτες πιέζονται, το δράμα της Frigoglass και οι ελληνικές… φούντες στο Λονδίνο

AWS: Νέες προσθήκες και εφαρμογές στο παγκόσμιο case study της Νάξου – Πώς αναβαθμίζει το ελληνικό γραφείο

Exit mobile version