© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Το 2020, το UK Ship Register, το Νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Οργανισμού Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής της βρετανικής κυβέρνησης, εγκαινίασε ένα ολοκαίνουριο λειτουργικό μοντέλο με έμφαση στην εξυπηρέτηση πελατών παγκοσμίως. Το αξιοσημείωτο είναι ότι επέλεξε να ανοίξει το πρώτο εκτός συνόρων γραφείο του στον Πειραιά!
Μία ακόμη απόδειξη ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί παγκόσμια δύναμη. Η κίνηση των Βρετανών δημιούργησε αίσθηση στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, αφού το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία παραδοσιακή και ισχυρή ναυτιλιακή δύναμη και ειδικά στην παροχή υπηρεσιών. Ας μην ξεχνάμε το City του Λονδίνου. Το UΚ Ship Register έχει μακροχρόνια ιστορία ως μία από τις σημαίες με την υψηλότερη επίδοση παγκοσμίως σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος, καθώς επίσης διατηρεί σταθερά μία από τις κορυφαίες θέσεις στις λίστες μνημονίου του Παρισιού και του Τόκιο. Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 29 νηολόγια οπότε ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.
Το «business stories» συνάντησε την Ανδριανή Βόδενα εκπρόσωπο του νηολογίου σε Ελλάδα και Κύπρο Representative Greece & Cyprus.
– Γιατί η Μεγάλη Βρετανία, μία παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, αποφάσισε μόλις το 2020 να κάνει άνοιγμα εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου σε ό,τι αφορά την προώθηση του νηολογίου της;
Αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για να ανοίξουμε ένα γραφείο στο εξωτερικό. Το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να είναι μια παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, αλλά είμαστε επίσης ένα σύγχρονο ναυτικό έθνος και ένα γραφείο στο εξωτερικό αντικατοπτρίζει την προθυμία μας να συνεργαστούμε με διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες.
Το 2019, τα κριτήρια ένταξης στο Νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου άλλαξαν, ούτως ώστε περισσότερες διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες να μπορούν να φέρουν τη σημαία μας. Τα διευρυμένα αυτά κριτήρια καθώς και η προτεραιότητα του νηολογίου για συνεργασία με διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες καθιστούν εξαιρετικά ελκυστική τη προσφορά της σημαίας μας.
Ταυτόχρονα, εισήχθη το σύστημα του «Bareboat charter-out» επιτρέποντας έτσι τα πλοία να μπορούν προσωρινά να φέρουν τη σημαία ενός άλλου κράτους κατά την περίοδο της ναύλωσης, προτού επιστρέψουν στη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου όταν λήξει η συμφωνία.
– Με ποια κριτήρια επελέγη ο Πειραιάς για το ξεκίνημα της εξωστρέφειας του νηολογίου;
Υπάρχει μακρά ιστορία αγγλοελληνικής συνεργασίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία και γι’ αυτό επιλέξαμε την Ελλάδα ως τοποθεσία για τον πρώτο μας κόμβο πωλήσεων στο εξωτερικό.
Προς το παρόν, περίπου το 30% των παγκόσμιων ναυτιλιακών εταιρειών είναι ελληνικό και έχει ισχυρούς δεσμούς με τον Πειραιά. Αναγνωρίζουμε τη σημασία και την επιρροή των Ελλήνων πλοιοκτητών στην παγκόσμια ναυτιλία και πιστεύουμε ότι ως σημαία μπορούμε να προσδώσουμε πραγματική αξία στις δραστηριότητές τους.
– Ποιες είναι σήμερα οι σχέσεις του νηολογίου του Ηνωμένου Βασίλειου με τον ελληνικό εφοπλισμό;
Το γραφείο του UK Ship Register (UKSR) στον Πειραιά θα επιτρέψει στο νηολόγιό μας να οικοδομήσει πολύτιμες μακροπρόθεσμες συνεργασίες με ντόπιους πλοιοκτήτες, καθώς και να ενισχύσει την παρουσία της σημαίας στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ηταν σημαντικό για το Ηνωμένο Βασίλειο να διορίσει έναν εκπρόσωπο με βάση τον Πειραιά ώστε να επιβλέπει τις υπηρεσίες σημαίας του UKSR επιτόπου και είμαι πολύ χαρούμενη που έχω αναλάβει αυτό τον ρόλο.
– Αντιλαμβάνομαι ότι είναι βασική προτεραιότητα για τη σημαία η συνεργασία με τους Ελληνες πλοιοκτήτες.
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες αποτελούν βασική προτεραιότητα για τη σημαία. Ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 17,14% του παγκόσμιου στόλου σε DWT. Οταν λοιπόν διαχειρίζεται κανείς έναν τόσο μεγάλο στόλο, είναι βέβαιο ότι προσελκύει το ενδιαφέρον όλων των νηολογίων. Ομως, μόνο λίγα μπορούν να παρέχουν τις σωστές υπηρεσίες, την κατάλληλη στιγμή και στο σωστό κόστος.
Επομένως, η συνεργασία με τις ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι βασική προτεραιότητα για εμάς, καθώς θέλουμε να παρέχουμε μια ποιοτική επιλογή στην επιλογή σημαίας.
– Θα ήθελα να εξηγήσετε ποιο είναι το λειτουργικό μοντέλο του UKSR;
Το νηολόγιο πλοίων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι τμήμα του Οργανισμού Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που σημαίνει ότι είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων υπηρεσιών παράλληλα με τη νηολόγηση πλοίων.
Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν την υποστήριξη της παγκοσμίου φήμης ομάδας έρευνας και επιθεώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου που παρέχει 24ωρη τεχνική υποστήριξη, καθώς και πρόσβαση στις ομάδες υποστήριξης της ναυτικής ασφάλειας και κρίσεων της κυβέρνησης του Η.Β.
Σε ό,τι αφορά το κόστος, η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου είναι μία από τις πιο ανταγωνιστικές διεθνώς με χαμηλά τέλη εγγραφής και χωρίς ετήσιο φόρο σημαίας.
– Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθεί το νηολόγιο σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον;
Υπάρχει πραγματική εστίαση στο να γίνει η ναυτιλία πιο βιώσιμη – τόσο ως προς τον αντίκτυπό της στο περιβάλλον όσο και ως προς την εμπορική βιωσιμότητα για τους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης.
Οι πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις του φόρου χωρητικότητας στο Ηνωμένο Βασίλειο θα διευκολύνουν τους ιδιοκτήτες πλοίων που εδρεύουν στην Ελλάδα και έχουν πλοία με σημαία Ηνωμένου Βασιλείου, να εγγραφούν στο άκρως ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς του Η.Β.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα πρόκειται να ανακοινωθούν πριν από την εφαρμογή του, τον Απρίλιο του 2022, αλλά αυτές οι οικονομικές μεταρρυθμίσεις προστίθενται επιπλέον στον κατάλογο των πολλών πλεονεκτημάτων που έχει να προσφέρει η σημαία μας.
Η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου χρησιμοποιεί τη σημαντική ναυτιλιακή της εμπειρία για να προωθήσει την καινοτομία στον ναυτιλιακό τομέα. Διαθέτουμε μια ειδική ομάδα με ονομασία Maritime Future Technologies για να υποστηρίξουμε τους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης έτσι ώστε να επιτύχουν τον φιλόδοξο στόχο απαλλαγής από τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.
– Στη νέα εποχή της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης, η ανάπτυξη ισχυρών ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί μονόδρομο;
Το νηολόγιο πλοίων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ψηφιακό από το 2020, ως μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος εκσυγχρονισμού υπηρεσιών για πλοιοκτήτες του οργανισμού ναυτιλίας και ακτοφυλακής (MCA).
Η ηλεκτρονική πιστοποίηση επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε έγγραφα νηολόγησης οπουδήποτε στον κόσμο. Οι ψηφιακές αυτές υπηρεσίες διευκολύνουν και επιταχύνουν τις διαδικασίες για τους ιδιοκτήτες με πλοία νηολογημένα στη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Είναι σημαντικό να έχουμε διαδικτυακή παρουσία και φροντίσαμε να προσαρμόσουμε ανάλογα και τις υπηρεσίες μας. Ωστόσο, εξακολουθούμε να προσφέρουμε τις ίδιες υπηρεσίες και με τον παραδοσιακό τρόπο.
– Η απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών είναι από τα πλεονεκτήματά σας;
Κοιτάξτε, εκτός από την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας για την απλοποίηση των διαδικασιών, εξετάζουμε και άλλους τρόπους για να κάνουμε τις υπηρεσίες μας πιο προσιτές παγκοσμίως.
Στόχος μας είναι να κάνουμε τη διαδικασία εγγραφής όσο το δυνατόν πιο εύκολη, παρέχοντας στους πελάτες αποκλειστικούς διαχειριστές βασικών λογαριασμών και έναν επιθεωρητή υπηρεσίας, όλους διαθέσιμους 24 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα. Ως εκ τούτου, τα πλοία μπορούν να εγγραφούν στη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου οπουδήποτε στον κόσμο και ανά πάσα στιγμή.
Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι οι νόμιμες υποχρεώσεις των πλοιοκτητών να εντάσσονται στα διεθνή χρονοδιαγράμματα και γι’ αυτό τον λόγο δουλεύουμε απρόσκοπτα στο να διευκολύνουμε την προσβασιμότητα των επιθεωρητών μας στα πλοία. Εκτός από την ανάπτυξη ενός διεθνούς μοντέλου επιθεωρητή που θα ξεκινήσει το 2022, η πανδημία επιτάχυνε την εισαγωγή των απομακρυσμένων επιθεωρήσεων και την προσωρινή ανάθεση αυτών στους πιστοποιημένους νηογνώμονες.
– Η δραστηριότητά σας με βάση τον Πειραιά επεκτείνεται και στην Κύπρο;
Το γραφείο στον Πειραιά καλύπτει και την Κύπρο, ωστόσο οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν από τον COVID-19 δεν μας έδωσαν την ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα με τις κυπριακές εταιρείες. Σχεδιάζαμε να είμαστε εκεί στο Maritime Cyprus 2021, για παράδειγμα, προτού αναβληθεί η εκδήλωση και σίγουρα σχεδιάζουμε να συμμετέχουμε σε μελλοντικές εκδηλώσεις στην Κύπρο.
– Από τις μέχρι τώρα επαφές σας είστε αισιόδοξη ότι η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα θα αγκαλιάσει τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου και τα παγκόσμια πρότυπά της;
Οι αρχικές ενδείξεις είναι πολύ αισιόδοξες και όσο περισσότερο γινόμαστε ορατοί στους ναυτιλιακούς κύκλους της Ελλάδας, τόσο περισσότεροι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τη σημαία μας – όχι μόνο για το πώς ανταγωνίζεται άλλες κορυφαίες σημαίες του κόσμου, αλλά και ποια είναι τα μοναδικά χαρακτηριστικά της και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους Ελληνες εφοπλιστές.
Διαβάστε ακόμη:
«Μάχη» Dimand και Golden Horizon για το project αξίας €80 εκατ. των δικαστηρίων Πειραιά (pics)
Ακίνητα: Η γραφειοκρατία τριών υπουργείων «ακυρώνει» τις εξαγγελίες για φθηνές μεταβιβάσεις
Πάνω από 800 πλειστηριασμοί πριν το τέλος της χρονιάς – Γνωστά ονόματα στο «σφυρί»