Την ανάγκη ανάπτυξης αλυσίδας εφοδιασμού καθαρών καυσίμων ναυτιλίας στην Ευρώπη επισημαίνει η Πλατφόρμα Καθαρών Καυσίμων Ναυτιλίας -Clean Maritime Fuels Platform,, η οποία εκπροσωπεί τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες και τους προμηθευτές καυσίμων.
Σύμφωνα με την έκθεση Draghi, απαιτούνται ετήσιες επενδύσεις ύψους περίπου 40 δισεκατομμυρίων ευρώ μόνο για τη ναυτιλία στην Ευρώπη έως το 2050. Η υποστήριξη επενδύσεων για την ενίσχυση της παραγωγής και διαθεσιμότητας ανανεώσιμων και χαμηλών ανθρακικών καυσίμων είναι καθοριστική για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και την εξασφάλιση της ηγεσίας της Ευρώπης στην πράσινη καινοτομία.
Η Πλατφόρμα Καθαρών Καυσίμων Ναυτιλίας τονίζει τα σημαντικά εμπόδια επένδυσης, όπως τα υψηλά κόστη παραγωγής, τους τεχνολογικούς κινδύνους και την αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών τιμών των παραγωγών και των αναγκών των χρηστών για ευέλικτα συμβόλαια.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Πλατφόρμα Καθαρών Καυσίμων Ναυτιλίας καλεί την Επιτροπή να:
- Συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα και χαμηλών ανθρακικών καύσιμα καθώς και τις καινοτόμες τεχνολογίες που απαιτούνται από τη ναυτιλία στην επερχόμενη Συμφωνία για τη Καθαρή Βιομηχανία.
- Εκμεταλλευτεί το Σχέδιο Επενδύσεων Βιώσιμης Μεταφοράς (STIP) για την αποφυγή κινδύνων των επενδύσεων που απαιτούνται για την ενίσχυση της παραγωγής και διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
- Μειώσει τους κινδύνους μέσω δημόσιας χρηματοοικονομικής στήριξης από την ΕΕ και τα έσοδα από τα εθνικά Συστήματα Εμπορίας Εκπομπών (ETS), ενισχύοντας τη βιομηχανική βάση της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
Διευκολύνει το ρόλο των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων μέσω εντολών για την υποδομή καυσίμων.
«Η διαθεσιμότητα καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η Συμφωνία για τη Καθαρή Βιομηχανία είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να δημιουργηθούν οι συνθήκες για την κλίμακα παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων από τα Συστήματα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) είναι ζωτικής σημασίας για να γεφυρώσουμε το τεράστιο χάσμα τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
«Η ναυτιλία είναι ο στυλοβάτης του εξωτερικού εμπορίου της Ευρώπης και βασικός συντελεστής στην οικονομία της ΕΕ. Η αποανθρακοποίησή της πρέπει να συμβαδίζει με τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα. Για να επιταχύνουμε τη μετάβαση, πρέπει να μετατρέψουμε τα καθαρά καύσιμα ναυτιλίας από φιλόδοξο στόχο σε πραγματικότητα. Η Ευρώπη έχει την ευκαιρία να ηγηθεί στην καθαρή ναυτιλία, αλλά πρέπει να δράσουμε τώρα», τόνισε η Λιάνα Γκούτα, Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope.
«Κύρια προβλήματα, όπως τα υψηλά κόστη παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η ανεπαρκής αγορά κινήτρων για βιώσιμα καύσιμα, είναι καθοριστικά. Για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια, απαιτούνται σαφείς κανονιστικές δεσμεύσεις και ειδικά μηχανισμοί στήριξης για την ενίσχυση των επενδύσεων στην παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων ναυτιλίας σε βιομηχανική κλίμακα. Τα προτεινόμενα μέτρα επιτρέπουν στην Ευρώπη να καθιερωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στην αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας», δήλωσε ο Ραλφ Ντίμερ, Διευθύνων Σύμβουλος της eFuel Alliance.
«Η ΕΕ έχει την ευκαιρία να ηγηθεί στην παγκόσμια καθαρή ναυτιλιακή μετάβαση αναπτύσσοντας μια ολοκληρωμένη και βιώσιμη βιομηχανική στρατηγική. Η προώθηση ανανεώσιμων καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων από απορρίμματα και των προχωρημένων βιοκαυσίμων, θα είναι το κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την επιτάχυνση της μετάβασης προς μια πιο πράσινη ναυτιλία», ανέφερε ο Άνχελ Αλβάρεθ Αλμπέρδι, Γενικός Γραμματέας της EWABA.
«Η πρόσβαση σε καθαρά καύσιμα ναυτιλίας είναι κρίσιμη για την αποανθρακοποίηση του τομέα ναυτιλίας και την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης. Με 40 δισεκατομμύρια ευρώ ετήσιες επενδύσεις να απαιτούνται, καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα στην επερχόμενη Συμφωνία για τη Καθαρή Βιομηχανία και να εξασφαλίσει την ηγεσία της Ευρώπης στα πράσινα καύσιμα ναυτιλίας», δήλωσε ο Δανιήλ Φράιλε, Chief Policy Officer της Hydrogen Europe.
«Η ναυτιλία κρατά τον κόσμο σε κίνηση, αλλά το μέλλον της εξαρτάται από τα καθαρά καύσιμα. Η Ευρώπη έχει μοναδική ευκαιρία να ηγηθεί στη μετάβαση στην παγκόσμια ενέργεια—αν δράσουμε τώρα. Η οικοδόμηση μιας αξιόπιστης αλυσίδας εφοδιασμού για ανανεώσιμα και χαμηλών ανθρακικών καύσιμα δεν αφορά μόνο τη μείωση των εκπομπών· αφορά την εξασφάλιση της βιομηχανικής δύναμης της Ευρώπης και τη δημιουργία νέων οικονομικών ευκαιριών, ενισχύοντας την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα της ΕΕ ως κόμβο για την παραγωγή καυσίμων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο, η καινοτομία μόνη της δεν αρκεί. Οι πρωτοπόροι χρειάζονται σαφείς πολιτικές, κανονιστική και οικονομική σαφήνεια και ίσους όρους για να επεκτείνουν αποδεδειγμένες λύσεις όπως το μεθανόλιο και να προχωρήσουν νέες τεχνολογίες. Η Συμφωνία για τη Καθαρή Βιομηχανία πρέπει να είναι περισσότερο από ένα όραμα—πρέπει να είναι ένας καταλύτης για δράση. Η Ευρώπη έχει επιλογή: να ηγηθεί στη μετάβαση της παγκόσμιας ενέργειας ή να μείνει πίσω. Ο χρόνος για να ηγηθούμε είναι τώρα», δήλωσε ο Ρ. Τιμ Εστερμάνς, Γενικός Διευθυντής Ευρώπης του Ινστιτούτου Μεθανόλης.
Διαβάστε ακόμη
Ανακαινίζω-Νοικιάζω: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι στο βελτιωμένο πρόγραμμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ