Η πόλη του Αμβούργου και η MSC Mediterranean Shipping Company S.A. (“MSC”) υπέγραψαν δεσμευτικό μνημόνιο συμφωνίας σχετικά με μια στρατηγική συνεργασία όσον αφορά την Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (“HHLA”).
Η MSC προτίθεται να αποκτήσει όλες τις ελεύθερες κυκλοφορούσες μετοχές Α της HHLA και ανακοινώνει την πρόθεσή της να υποβάλει εθελοντική δημόσια προσφορά εξαγοράς με τιμή 16,75 ευρώ ανά μετοχή Α (57% πριμοδότηση της μέσης σταθμισμένης τιμής όγκου 30 ημερών).
Η HHLA πρόκειται να λειτουργήσει ως στρατηγική κοινοπραξία, με την πόλη του Αμβούργου να κατέχει ποσοστό 50,1% και τη MSC να κατέχει τελικά ποσοστό 49,9%.
Κατά τη διάρκεια της εταιρικής σχέσης, η MSC θα αυξήσει σημαντικά τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων της στους τερματικούς σταθμούς της HHLA στο Αμβούργο, ξεκινώντας από το 2025 και αυξάνοντας τον σε τουλάχιστον 1.000.000 TEU ετησίως από το 2031 και μετά.
Επιπλέον, η MSC θα δημιουργήσει τη νέα γερμανική έδρα της με αρκετές εκατοντάδες υπαλλήλους στο Αμβούργο. Επιπλέον, η MSC και η πόλη του Αμβούργου συμφωνούν επίσης να δεσμευτούν για ένα μακροπρόθεσμο επενδυτικό σχέδιο που θα αναπτυχθεί σε ευθυγράμμιση με την HHLA.
Στόχος της εταιρικής σχέσης είναι η δημιουργία μιας ισχυρής και καλά χρηματοδοτημένης βάσης για την περαιτέρω ανάπτυξη του HHLA και ολόκληρου του λιμένα του Αμβούργου, καθιστώντας τον κεντρικό κόμβο για το παγκοσμίως συνδεδεμένο δίκτυο υπηρεσιών εμπορευματοκιβωτίων και αλυσίδων εφοδιαστικής της MSC.
Η MSC αποκτά έτσι ένα στρατηγικό μερίδιο σε μια κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία logistics, με δίκτυο τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο Αμβούργο, την Οδησσό, το Ταλίν και την Τεργέστη, εξαιρετικές συνδέσεις με την ενδοχώρα, τη σιδηροδρομική εταιρεία METRANS και καλά συνδεδεμένους κόμβους συνδυασμένων μεταφορών στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Η MSC έχει επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της συμπεριλαμβανομένου του σιδηροδρομικού δικτύου που εκτείνεται από το Σινές (Πορτογαλία) έως την Τεργέστη (Ιταλία), και εργάζεται για τη μετατόπιση περισσότερων φορτίων από το οδικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τους στόχους της για την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ακτοπλοΐα.
Η συμφωνία θα δει επίσης τη MSC να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο τερματικών σταθμών της.
Μέσω της θυγατρικής της Terminal Investments Limited (TiL), η MSC διαχειρίζεται 70 τερματικούς σταθμούς σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων τερματικών σταθμών στην Αμβέρσα, τη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ.
Για την περαιτέρω ανάπτυξη του παγκόσμιου αποτυπώματός της στους τερματικούς σταθμούς, η MSC εξαγόρασε επίσης την AGL (Africa Global Logistics), έναν πάροχο logistics με ισχυρή παρουσία στην αφρικανική ήπειρο με συνδυασμένες λύσεις και 21 παραχωρήσεις λιμένων.
Εκτός από τον στόλο των 760 πλοίων της, η MSC εφαρμόζει επί του παρόντος ένα ισχυρό σχέδιο εκσυγχρονισμού του στόλου της και αναμένει να παραλάβει περισσότερα από 90 νεότευκτα πλοία μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, , συμπεριλαμβανομένων των πλοίων κλάσης Celestino Maresca των 24.000+ TEU, τα οποία είναι τα πιο αποδοτικά σε καύσιμα από το σχεδιασμό τους.
Σχολιάζοντας την υπογραφή της συμφωνίας, ο Soren Toft, Διευθύνων Σύμβουλος της MSC Mediterranean Shipping Company, δήλωσε:
«Η πόλη του Αμβούργου και η MSC συνδέονται στενά εδώ και δεκαετίες. Είμαστε ενθουσιασμένοι που σήμερα θα αξιοποιήσουμε αυτή τη μακροχρόνια συνεργασία ενσωματώνοντας την πόλη του Αμβούργου και τη Γερμανία ακόμη πιο κοντά στο παγκόσμιο δίκτυο θαλάσσιων μεταφορών και στο διαφοροποιημένο αποτύπωμα σε όλη την Ευρώπη.
Η συμφωνία αυτή όχι μόνο επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλεια της MSC, αλλά και ξεκλειδώνει τις εμπορικές δυνατότητες για την πόλη του Αμβούργου και τη Γερμανία. Ως οικογενειακή επιχείρηση είμαστε πλήρως υπόλογοι απέναντι στους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Απασχολούμε μια μακροπρόθεσμη άποψη και αυτή η συνεργασία είναι ένα συναρπαστικό βήμα για την MSC για την ανάπτυξη της μακροπρόθεσμης παρουσίας της στο Αμβούργο και τη Γερμανία».
Διαβάστε ακόμη:
Πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ρεύμα: Γιατί ακριβαίνουν ξανά – Φόβοι για τον πληθωρισμό
Οικογένεια Λιβάνη: Προσπαθεί να «σώσει» τη Φιλοθέη, έχασε την «Ελληνική Ρίζα» (pics)
ΕΚΤ: Κίνδυνοι από την επιβολή έκτακτου φόρου στις τράπεζες – Το «όχι» στην Ιταλία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ