search icon

Ναυτιλία

Αλέξανδρος Προκοπάκης: Το 50% των υπό ναυπήγηση πλοίων θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα

O εκτελεστικός διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Προμηθευτών Καυσίμων Ναυτιλίας (ΙΒΙΑ) μιλά για την πράσινη μετάβαση και το παγκόσμιο συνέδριο του οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα

«Τη μετάβαση της ναυτιλίας προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero), αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες, υποστηρίζει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλιακών Καυσίμων (IBIA – International Bunker Industry Association».

Την επισήμανση αυτή κάνει στο «business stories» ο κ. Αλέξανδρος Προκοπάκης, εκτελεστικός διευθυντής της ΙΒΙΑ, με αφορμή το παγκόσμιο συνέδριο της οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από τις 5 έως τις 7 Νοεμβρίου 2024. Από το 1992 η IBIA έχει παρουσία σε περισσότερες από 68 χώρες με περίπου 500 μέλη, προσφέροντας ένα διεθνές φόρουμ για τα θέματα των ναυτιλιακών καυσίμων.

«Η ΙΒΙΑ βρίσκεται στο επίκεντρο των αλλαγών που διαμορφώνουν το μέλλον της ναυτιλίας λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ των ρυθμιστικών φορέων και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με ισχυρή παρουσία σε διεθνείς αγορές και ενεργή συμμετοχή σε κρίσιμες συζητήσεις, η IBIA υποστηρίζει τα μέλη της για να προσαρμοστούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της βιομηχανίας, ιδιαίτερα εν όψει των κανονιστικών πιέσεων για μείωση των εκπομπών», αναφέρει ο  κ. Προκοπάκης, και συνεχίζει: «Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλιακών Καυσίμων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις των ναυτιλιακών καυσίμων, από τη στροφή προς τα βιώσιμα καύσιμα μέχρι τη συμβουλευτική στις τεχνολογικές λύσεις που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Οι πρωτοβουλίες της οργανισμού προωθούν την καινοτομία στον τομέα των καυσίμων χαμηλών εκπομπών, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές και βιώσιμες. Μέσω των δράσεων και των συνεδρίων προσφέρει στα μέλη της πολύτιμες γνώσεις και ευκαιρίες δικτύωσης. Στο πλαίσιο αυτό, τα βιοκαύσιμα και οι τεχνολογικές εξελίξεις αποτελούν κεντρικά θέματα βοηθώντας τις ναυτιλιακές εταιρείες να ενσωματώσουν βιώσιμες λύσεις στη λειτουργία τους».

Για τον προβληματισμό των πλοιοκτητών διεθνώς, για το αν θα υπάρχουν επαρκείς ποσότητες εναλλακτικών καυσίμων για τον εφοδιασμό όλων των πλοίων του παγκόσμιου στόλου και λαμβάνοντας υπόψη ότι πιθανώς θα χρησιμοποιηθούν πρώτα για τις βιομηχανίες που εδρεύουν στην ξηρά, ο κ. Προκοπάκης εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξος: «Η αγορά έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσαρμόζεται στις ανάγκες της. Ωστόσο υπάρχει σήμερα κάποιος σκεπτικισμός αφού και οι επενδύσεις δείχνουν να είναι λίγα βήματα πιο πίσω σε σχέση με την προβλεπόμενη ζήτηση». Οπως επισημαίνει ο ίδιος, τα τελευταία χρόνια σχεδόν το 50% της συνολικής χωρητικότητας των νέων παραγγελιών ναυπήγησης αφορά πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Για παράδειγμα έφερε τη σημαντική αύξηση παραγγελιών στα πλοία που θα κινούνται με μεθανόλη. Ενώ στη μεγάλη εικόνα βρίσκεται ήδη το LNG και εισέρχεται και η αμμωνία. Επειδή όμως υπάρχει η ανησυχία που προαναφέραμε για επάρκεια των εναλλακτικών καυσίμων, οι πλοιοκτήτες διεθνώς συνεχίζουν να επενδύουν και στα συμβατικά καύσιμα, τα οποία σήμερα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της αγοράς. Ομως ο ρόλος της IBIA δεν περιορίζεται στην τεχνολογία για τα εναλλακτικά καύσιμα. Ο κ. Προκοπάκης σχολιάζει: «Ο οργανισμός διατηρεί και ενεργό διάλογο με διεθνείς και περιφερειακούς φορείς, συμμετέχοντας στη διαμόρφωση κανονισμών που επηρεάζουν τη ναυτιλία και τα καύσιμα σε παγκόσμιο επίπεδο».

Συνέδριο

Η ΙΒΙΑ, με μακρά παράδοση στη στήριξη της ναυτιλιακής κοινότητας, συνεχίζει να παίζει ηγετικό ρόλο στην προώθηση της βιωσιμότητας. Το επερχόμενο συνέδριό της έχει ως στόχο να αποτελέσει καθοριστικό σημείο αναφοράς για την πορεία της βιομηχανίας προς την πράσινη μετάβαση, φέρνοντας κοντά τους κορυφαίους φορείς της ναυτιλίας, και τις καινοτόμες επιχειρήσεις.

«Το συνέδριο αυτό έχει στρατηγική σημασία για τη ναυτιλία, καθώς θα επικεντρωθεί στις τεχνολογίες και τις λύσεις που μπορούν να επιταχύνουν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων. Σε μια εποχή όπου η πίεση για μείωση των εκπομπών άνθρακα αυξάνεται, το συνέδριο θα προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ενημερωθούν για τις εξελίξεις και να ανταλλάξουν απόψεις για το μέλλον των καυσίμων στη ναυτιλία», δηλώνει ο κ. Προκοπάκης και συνεχίζει: «Το βασικό μήνυμα του συνεδρίου είναι ότι η μετάβαση σε βιώσιμες μορφές ενέργειας δεν είναι απλώς απαραίτητη, αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της βιομηχανίας για το μέλλον. Τα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία ήδη αρχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, θα βρεθούν στο επίκεντρο της συζήτησης με αναλύσεις σχετικά με τα πλεονεκτήματα, τις προκλήσεις και τις επιπτώσεις τους στη λειτουργία και τα κόστη των πλοίων. Αυτό το συνέδριο δεν είναι μόνο μια πλατφόρμα ανταλλαγής γνώσεων, αλλά και μια ευκαιρία για τις ναυτιλιακές εταιρείες να συνδεθούν με στρατηγικούς εταίρους, να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις και να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις του μέλλοντος». Και προσθέτει: «Θα εξεταστούν επίσης οι γεωπολιτικές επιπτώσεις στην αγορά καυσίμων, οι οποίες οδηγούν σε αυξομειώσεις των τιμών με αποτέλεσμα να αυξάνεται το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου. Επιπλέον, οι κυρώσεις που επιβάλλονται στη Ρωσία και σε άλλες περιοχές με συγκρούσεις επηρεάζουν άμεσα τη διαθεσιμότητα και τις εμπορικές διαδρομές των καυσίμων, δημιουργώντας επιπλέον προκλήσεις για τον κλάδο».

Who is who

Ο Αλέξανδρος Προκοπάκης είναι ο εκτελεστικός διευθυντής της IBIA. Υπό την καθοδήγηση του προέδρου και του διοικητικού συμβουλίου της IBIA ηγείται του οργανισμού όντας επικεφαλής όλων των δραστηριοτήτων του και είναι υπεύθυνος για τη συνολική διαχείρισή του. Ηταν ιδρυτής, διευθύνων σύμβουλος και ο αρχιτέκτονας της Probunkers. Πριν από την ίδρυση της Probunkers εργάστηκε στον Ομιλο Μαμιδάκη ως ανώτερο στέλεχος, καθοδηγώντας όλες τις δραστηριότητες εμπορίας ναυτιλιακού καυσίμου, ναυτιλίας, και αεροπορίας του ομίλου μέσω των αντίστοιχων εταιρειών JetOil, JetTank και STYGA Compania Naviera. Ο Αλέξανδρος Προκοπάκης έχει πάνω από 25 χρόνια επαγγελματική εμπειρία σε ηγετικές θέσεις από τις οποίες έχει αποκτήσει βαθιά γνώση και εξειδίκευση κυρίως στον κλάδο της ναυτιλίας και του ανεφοδιασμού καυσίμων. Είναι απόφοιτος του St. John’s University με MBA in Executive Management και κάτοχος πτυχίου BSc στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το State University of New York.

Διαβάστε ακόμη 

Μάστιγα οι ρευματοκλοπές: Πάνω από 400 εκατ. ευρώ οι ετήσιες απώλειες 

ΤΑΞΙ: Έρχονται κλιμάκια ελεγκτών και πρόστιμα για το αυτοκόλλητο σήμα (pics) 

«Καπνική Μιχαηλίδης»: Από τον «καπνό» των ζημιών στη «φωτιά» των πλειστηριασμών (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version