search icon

Ναυτιλία

Alassia NewShips: Αξιοποιώντας το παραδοσιακό πνεύμα της οικογενειακής επιχείρησης στη βιομηχανία ξηρού φορτίου

Νικόλας Χατζηιωάννου: «Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην ιαπωνική ναυπηγική αγορά διατηρώντας την ίδια νοοτροπία πίστης και υψηλής ποιότητας υπηρεσιών. Κατανοούμε βαθιά την αξία των ιαπωνικών ναυπηγείων»

Η Alassia NewShips Management, με έδρα την Αθήνα, είναι μια εταιρεία διαχείρισης πλοίων που ιδρύθηκε το 2009. Ως μέλος του ομίλου CYMONA με έδρα το Μονακό, η Alassia παρέχει όλο το φάσμα των υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων ξηρού φορτίου. Η στενή σχέση της εταιρείας με την Ιαπωνία την έφερε στο επίκεντρο της δημοσιότητας στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Πιο συγκεκριμένα o Νικόλας Χατζηιωάννου, Διευθύνων  Σύμβουλος της CYMONA, και ο Βασίλης Σακέλλης, Διευθύνων  Σύμβουλος της Alassia, μίλησαν στον συνάδελφο Hirofumi Yamamoto για το maritime-rugby.com για την στρατηγική και τη φιλοσοφία της εταιρείας αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια.

-Καταρχάς, θα μπορούσατε να εξηγήσετε τη σχέση μεταξύ της Alassia ως πλοιοκτήτριας εταιρείας και της CYMONA;

Χατζηιωάννου: «Η Alassia είναι εταιρεία διαχείρισης πλοίων, ενώ η CYMONA είναι πλοιοκτήτρια εταιρεία. Αυτή η σχέση δεν είναι ασυνήθιστη στην Ευρώπη και αντιπροσωπεύει ένα τυπικό επιχειρηματικό μοντέλο. Οι δύο αυτές εταιρείες αποτελούνται από μια οντότητα που κατέχει όλα τα περιουσιακά στοιχεία και τα πλοία και μια άλλη που διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται τα εν λόγω πλοία. Συνήθως, η εταιρεία διαχείρισης υπάρχει αποκλειστικά για να διαχειρίζεται τα πλοία του πλοιοκτήτη, και συχνά αναφέρεται ως captive management company».

-Θα μπορούσατε να δώσετε μια γενική εικόνα  της CYMONA;

Χατζηιωάννου: «Η CYMONA έχει επί του παρόντος την έδρα της στο Μονακό. Ο στόλος μας περιλαμβάνει οκτώ πλοία Panamax, ένα πλοίο Ultramax και τρεις νέες κατασκευές υπό παραγγελία. Αυτό περιλαμβάνει ένα πλοίο 64.000 DWT που ολοκληρώθηκε φέτος στο Oshima Shipbuilding, ένα πλοίο 82.000 DWT στο Oshima Shipbuilding και ένα άλλο πλοίο 40.000 DWT».

-Ποιες υπηρεσίες παρέχει η Alassia Shipping;

Σακέλλης: «Ως εταιρεία διαχείρισης πλοίων, οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν: 1) συντήρηση και τεχνική επίβλεψη των πλοίων, 2) οργάνωση και επίβλεψη των ξηρών δεξαμενών, των επισκευών και των τροποποιήσεων, 3) διορισμός επιθεωρητών και τεχνικών συμβούλων, 4) διαχείριση των λειτουργιών, 5) διαχείριση του πληρώματος, 5) διαχείριση της προμήθειας ανταλλακτικών, αποθεμάτων και προμηθειών και γενικά παροχή όλων των άλλων απαραίτητων λειτουργιών για την τεχνική διαχείριση».

-Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ιστορία της CYMONA;

Χατζηιωάννου: «Η πλοιοκτησία υπήρξε οικογενειακή επιχείρηση για την οικογένεια Χατζηιωάννου. Θα ήθελα να ξεκινήσω εξηγώντας τι είδους οργανισμός είμαστε και τι έχουμε κάνει μέχρι σήμερα. Ξεκινήσαμε με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις το 1958. Ο αείμνηστος πατέρας μου και ο θείος μου αγόρασαν το πρώτο τους πλοίο και το 1965 ο πατέρας μου ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση, την Alassia Steamship Corporation. Αντιλαμβανόταν τους κινδύνους που συνδέονται με τις ναυτιλιακές επενδύσεις και διατηρούσε πάντα μια συντηρητική προσέγγιση, προσπαθώντας να παρέχει την υψηλότερη δυνατή ποιότητα υπηρεσιών. Αυτό το πνεύμα συνεχίστηκε στην οικογενειακή μας επιχείρηση και μεταβιβάστηκε στη νέα γενιά.

Το 1993, το όνομα της εταιρείας άλλαξε σε Safety Management. Το 1999, στραφήκαμε προς μια νέα μορφή πιο αποτελεσματικής πλοιοκτησίας και επενδύσαμε για πρώτη φορά σε πλοία νέας κατασκευής στην Ιαπωνία. Το 2008, εισαχθήκαμε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια, το 2009, ίδρυσα μια νέα επιχείρηση ως ιδιωτική επιχείρηση με τη συνεργασία του Σακέλλη, ο οποίος βρίσκεται εδώ δίπλα μου. Αυτό σηματοδότησε την έναρξη της νέας ιδιοκτησίας και διαχείρισης πλοίων με την επωνυμία Alassia NewShips Management Inc. Συνεχίσαμε να κάνουμε ό,τι κάναμε και πριν, απλώς με νέο όνομα».

-Ποιες είναι οι σκέψεις σας για τα ιαπωνικά ναυπηγεία;

Χατζηϊωάννου: «Η Alassia ξεκίνησε επίσημα τις δραστηριότητές της το 2010. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην ιαπωνική αγορά διατηρώντας την ίδια νοοτροπία πίστης και υψηλής ποιότητας υπηρεσιών. Κατανοούμε βαθιά την αξία των ιαπωνικών ναυπηγείων. Η CYMONA, που δραστηριοποιείται στο Μονακό, χειρίζεται κυρίως τις εμπορικές και λογιστικές πτυχές της πλοιοκτησίας. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε τις σχέσεις μας με τα ιαπωνικά ναυπηγεία, ιδίως με την Oshima Shipbuilding, που πρωτοστατεί».

-Οι τιμές των νέων ναυπηγήσεων βρίσκονται στα ύψη. Πιστεύετε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί;

Χατζηϊωάννου: Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το πώς θα εξελιχθούν οι τιμές των πλοίων: «Κατά τη γνώμη μου, οι τιμές των νεότευκτων πλοίων συσχετίζονται με τις τιμές της αγοράς ναύλωσης. Έτσι, εάν η ναυλαγορά παραμείνει ισχυρή, οι τιμές των νεόδμητων πλοίων θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Αντίθετα, αν η αγορά μειωθεί, οι τιμές των πλοίων θα προσαρμοστούν γρήγορα. Τα τελευταία 50 χρόνια, δεν έχω δει ποτέ να σταματά αυτή η διακύμανση. Μεταφέρουμε εμπορεύματα και η ζήτηση των εμπορευμάτων παρουσιάζει διακυμάνσεις. Ουσιαστικά, η αγορά καθορίζει τη νέα τιμή, όχι το αντίθετο. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι οι τιμές των νέων κτιρίων θα παραμείνουν υψηλές για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί τελικά από τις συνθήκες της αγοράς. Ξεχωριστά, η ναυτιλιακή βιομηχανία υφίσταται τεχνολογικό και περιβαλλοντικό μετασχηματισμό και τελικά θα προκύψουν νέες τεχνολογίες.

-Ποιες είναι οι απόψεις σας για τα νέα καύσιμα;

Χατζηιωάννου: «Είμαστε μια ιδιωτική εταιρεία που διαθέτει μεταξύ 10 και 20 πλοίων. Για εταιρείες όπως η δική μας, το να αποφασίσουμε σε ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα επενδύσουμε αισθανόμαστε λίγο πρόωρα. Οι μεγάλοι παίκτες στον κλάδο της ναυτιλίας είναι κατά κανόνα εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Αυτές οι μεγάλες εταιρείες βρίσκονται σήμερα σε καλύτερη θέση για να εξετάσουν την περίπτωση πλοίων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Προς το παρόν, φαίνεται ότι η μεθανόλη επιλέγεται ως εναλλακτικό καύσιμο για τη ναυτιλία ξηρού φορτίου. Ωστόσο, αυτό μπορεί πάντα να αλλάξει. Προσωπικά, έχω πολλά ερωτήματα σχετικά με τη μεθανόλη, όπως η τιμή και η διαθεσιμότητά της.

Υπάρχουν κίνητρα για επενδύσεις σε αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα από κανονιστική άποψη. Ωστόσο, κατανοούμε ότι στην απαλλαγή από τον άνθρακα, το πραγματικό εναλλακτικό καύσιμο πρέπει να εξετάζεται στο πλαίσιο ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού του – όπου παράγεται και πώς και πού καίγεται. Η πράσινη μεθανόλη είναι ακριβή. Εξακολουθούμε να μαθαίνουμε και να συζητάμε αυτά τα θέματα. Ως εκ τούτου, αυτή τη στιγμή, η εταιρεία μας διατηρεί έναν υγιή ισολογισμό και πρέπει να συνεχίσουμε να διατηρούμε τον ισολογισμό μας ισχυρό για να είμαστε σε θέση να επενδύσουμε σε νέα καύσιμα στο μέλλον».

-Έχετε εναλλακτικά μέτρα για τη μείωση του CO2 αντί της εισαγωγής νέων καυσίμων;

Σακέλλης: «Είναι ζωτικής σημασίας για όλους όσοι ασχολούνται με την πλοιοκτησία και τη ναύλωση να εξετάσουν τον τρόπο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, την ίδια στιγμή, η επένδυση σε αποδοτικά συστήματα απαιτεί σημαντικά κεφάλαια. Για πλοιοκτήτριες εταιρείες όπως η δική μας, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Από τη δική μας οπτική γωνία, είμαστε μια ιδιωτική εταιρεία που αντλεί κεφάλαια από ίδια κεφάλαια, με συντηρητικές μακροπρόθεσμες προοπτικές. Επί του παρόντος, επικεντρωνόμαστε στη μετασκευή υφιστάμενων πλοίων με συστήματα χαμηλού κόστους. Για παράδειγμα, επιστρώσεις κύτους χαμηλής τριβής, συστήματα παρακολούθησης δεδομένων γύρω από την προπέλα και συστήματα δρομολόγησης των καιρικών συνθηκών».

«Τα συστήματα αυτά είναι διαχειρίσιμα ως προς το κόστος και μπορούν να επιτύχουν εξοικονόμηση πάνω από 10%. Αυτό σημαίνει ότι αν έχετε ήδη πολύ αποδοτικά πλοία και τα βελτιώσετε κατά 10%, τα αποτελέσματα θα είναι εξαιρετικά. Παράλληλα, παρακολουθούμε στενά και άλλα πιθανά συστήματα, όπως τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με κατασκευαστές αυτών των συστημάτων, ιαπωνικά ναυπηγεία, τεχνικά γραφεία και ενώσεις επιθεώρησης. Εν τω μεταξύ, όσον αφορά τις νέες κατασκευές, έχουμε επικεντρωθεί στα υπάρχοντα σχέδια, δηλαδή στα παραδοσιακά καύσιμα. Τα σχέδια των νέων κατασκευών από την Ιαπωνία είναι πολύ πιο αποδοτικά από τα υπάρχοντα πλοία υψηλής ποιότητας. Επομένως, εν κατακλείδι, πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε ήδη στο δρόμο προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, τροποποιώντας τα υπάρχοντα πλοία και παραγγέλνοντας υπερ-οικολογικά αποδοτικά πλοία, ακόμη και αν λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε, διατηρούμε τον ισολογισμό μας όσο το δυνατόν πιο συντηρητικά, ώστε να μπορούμε να επενδύσουμε σε εναλλακτικές λύσεις μεσοπρόθεσμα».

-Τι θέτετε ως προτεραιότητα κατά την επιλογή ενός operator;

Χατζηιωάννου: «Εστιάζουμε στις μακροχρόνιες σχέσεις.Στόχος μας είναι πάντα να συνάπτουμε συμβάσεις με τους καλύτερους ναυλωτές ή τις μεγαλύτερες εταιρείες.Φυσικά, για να το πετύχουμε αυτό, κατανοούμε ότι πρέπει μερικές φορές να παρέχουμε εξαιρετικές υπηρεσίες.Όταν συνάπτουμε μακροχρόνιες συμβάσεις, φροντίζουμε πάντα να συνάπτουμε συμβάσεις με αξιόπιστους ναυλωτές.Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα για εμάς, και ακόμη και αν η τιμή είναι ελαφρώς χαμηλότερη από αυτή που προσφέρουν οι μεσαίου μεγέθους ναυτιλιακές εταιρείες, επιλέγουμε τις κορυφαίες. Αυτό συμβαίνει επειδή η σύναψη σύμβασης με έναν ναυλωτή δεν αφορά μόνο την είσπραξη ναύλων, αλλά και το κατά πόσον οι δύο εταιρείες μπορούν να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία από κοινού».

Διαβάστε ακόμη

Πρόζακ στα ποτάμια: Ψάρια με προβλήματα

Ρεύμα: Μόλις 24.000 νέους πελάτες κέρδισαν οι εναλλακτικοί πάροχοι το α’ εξάμηνο του έτους

Μαρκ Κούμπαν: Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας επιλέγει «Κάμαλα δαγκωτό»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version