Η αλματώδης αύξηση του κόστους των καυσίμων ήταν ένα πλήγμα για την ελληνική ακτοπλοΐα τη χρονιά αυτή. Με το πέρας του Οκτωβρίου οι εταιρείες κάνουν ήδη τον πρώτο απολογισμό τους αναμένοντας τα τελικά στοιχεία στο τέλος Δεκεμβρίου. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 25% και έφθασαν για να καλύψουν μόνο τα επιπλέον έξοδα για τα καύσιμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, από τα οικονομικά επιτελεία ακτοπλοϊκών εταιρειών, το 2022 υπήρξε μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 13%, της μεταφοράς οχημάτων κατά 3%, ενώ σημειώθηκε αύξηση στη μεταφορά φορτηγών οχημάτων κατά 3%.
Τα ποσοστά αφορούν τόσο στα δρομολόγια στις ελληνικές θάλασσες όσο και στα διεθνή, στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία.
Όπως επεσήμαναν στελέχη, η αύξηση του αριθμού φορτηγών που μεταφέρθηκαν από τα πλοία της ακτοπλοΐας οφείλεται αφενός στις μεγαλύτερες ανάγκες κάλυψης του αυξημένου αριθμού τουριστών στα νησιά και αφετέρου στην έντονη ανοικοδόμηση της νησιωτικής χώρας.
Η μείωση της επιβατικής κίνησης οφείλεται στο γεγονός ότι μειώθηκε ο εσωτερικός τουρισμός, αφού λιγότεροι ήταν οι Έλληνες που επέλεξαν τα νησιά για να περάσουν τις διακοπές τους λόγω ακρίβειας στα καταλύματα αλλά και στις τιμές των εισιτηρίων.
Το καλοκαίρι του 2022, 100 ακτοπλοϊκά πλοία εξυπηρετούσαν καθημερινά 115 νησιά της Eλλάδας είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους. Υπήρχαν 28 εταιρείες σε 3 κατηγορίες ανάλογα με το είδος των πλοίων τους και τα χαρακτηριστικά τους.
Διαβάστε ακόμη:
Σεμίραμις Παληού: Η Diana Shipping παρέλαβε το 37ο φορτηγό πλοίο της
Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν $2,8 δισ. για αγορές φορτηγών πλοίων το 2022