Στον μήνα του αποκαλόκαιρου στήριζε τις ελπίδες του, από την αρχή του καλοκαιριού, η ακτοπλοϊα αλλά και ο τουρισμός γενικότερα για μία αισθητή ανάκαμψη αλλά ήρθε το δεύτερο κύμα της πανδημίας να τα ακυρώσει όλα. Η απόφαση της Βρετανικής και Ολλανδικής κυβέρνησης να βάζουν σε καραντίνα ταξιδιώτες που επιστρέφουν από ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς ήταν η “ταφόπλακα”. «Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για κρατήσεις όπως βλέπουμε από τα πλάνα των εταιρειών» λένε οι ναυτικοί πράκτορες.
Η πτώση της επιβατικής κίνησης ανήλθε κατά μέσο όρο στο 40%. Τα συμβατικά πλοία έκαναν όλα δρομολόγια με πρωτόκολλο επιβατών ενώ δεν έλυσαν ποτέ κάβους 10 ταχύπλοα.
Στις Κυκλάδες που θεωρείται το “χρυσόμαλλο δέρας” της ακτοπλοΐας η μείωση υπολογίζεται στο 38%, στην Κρήτη στο 40% και στις άλλες γραμμές του Αιγαίου πάνω από 40%.
Οι μικρομεσαίες εταιρείες είχαν ξοδέψει τον χειμώνα τουλάχιστον 6-7 εκατομμύρια ευρώ για να έχουν τα πλοία τους έτοιμα ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Αυτή η «οικονομική τρύπα» δεν πρόκειται να καλυφθεί αφού το καλοκαίρι ήταν ένα από τα χειρότερα όσο αφορά την επιβατική κίνηση όλων των εποχών.
Υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου επισημαίνει: “Ελπίζαμε τον Ιούλιο αλλά ειδικότερα τον Αύγουστο ότι η εικόνα θα ήταν καλύτερη και θα παίρναμε μία ανάσα. Όμως διαψεύστηκαν οι ελπίδες μας. Μπορεί από Πειραιά η κίνηση να ήταν μειωμένη κατά 30% σε σύγκριση με το 2019 όμως χάθηκαν οι επιβάτες στα ενδιάμεσα δρομολόγια που πήγαιναν από νησί σε νησιά και ήταν κυρίως ξένοι, Αμερικάνοι, Κινέζοι, Ρώσοι και προσθέτει: «Μέσα στο 2020 θα ζήσουμε όλοι, μικροί -μεγάλοι. Τα σοβαρά προβλήματα θα εμφανισθούν την επόμενη χρονιά. Το 2021 θα είναι το έτος μηδέν για την ακτοπλοΐα.”