Η ανάπτυξη των νησιών μας στηρίζεται αποκλειστικά στην ακτοπλοΐα. H ακτοπλοΐα συνδέει 115 κατοικήσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού της χώρας. Από αυτά τα νησιά μόνο τα 25 διαθέτουν αεροδρόμιο, οι ενδομεταφορές εξυπηρετούνται μόνο διά θαλάσσης, ενώ το 85% των εμπορευματικών αναγκών των νησιών και το σύνολο της τροφοδοσίας τους καλύπτονται με τα ακτοπλοϊκά πλοία.
Το 2023 η αύξηση της επιβατικής κίνησης αγγίζει το 8% σε σύγκριση με το 2022.
Για το 2022 τα στατιστικά στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ), επιβεβαιώνουν αύξηση στη μεταφορική κίνηση επιβατών και οχημάτων σε σχέση με το 2021. Όσον αφορά τους επιβάτες η αύξηση έφτασε το 36% το 2022, έναντι 44% το 2021 σε σχέση με το 2020, ενώ όσον αφορά τα οχήματα στο σύνολό τους (αυτοκίνητα και φορτηγά) έφτασε στο 12% το 2022, έναντι 37% το 2021 σε σχέση με το 2020. Σημειώνεται ότι η ΕΛΣΤΑΤ δεν έχει δημοσιοποιήσει το διαχωρισμό αυτοκινήτων και φορτηγών.
Η ζήτηση του μεταφορικού έργου των επιβατών και των οχημάτων αυξάνεται διαρκώς από το 2013, με εξαίρεση το 2020 που μειώθηκε δραματικά λόγω της πανδημίας. Το μεγαλύτερο ποσοστό της ζήτησης συγκεντρώνεται κατά τους θερινούς μήνες.
Η αύξηση του 36% στους επιβάτες το 2022 σε σχέση με το 2021 είναι πολύ μεγάλο ποσοστό που μεταφράζεται σε 4,7 εκατ. περισσότερους επιβάτες.
Η αύξηση της κίνησης του 2022 για τα οχήματα μπορεί να μην είναι τόσο θεαματική όσο στους επιβάτες, είναι όμως μεγάλη αφού φτάνει το 12%, που μεταφράζεται σε 382 χιλ. οχήματα παραπάνω σε σχέση με το 2021. Επιπροσθέτως τα οχήματα ξεπέρασαν τον αντίστοιχο αριθμό μεταφερθέντων οχημάτων του 2019, έτους ρεκόρ κίνησης.
Διαβάστε ακόμη
Χρηματιστήριο Αθηνών: Ο «φορτωμένος» Σεπτέμβριος και οι προσδοκίες για το τελευταίο 4μηνο του 2023
Ετσι θα είναι το νέο project αξίας 150 εκατ. ευρώ για το νέο Six Senses στο Πόρτο Χέλι (pics)
Γιατί η ελληνική Ναυτιλία είναι στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ