Του Μηνά Τσαμόπουλου

Έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers ελέγχουν σήμερα ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.

Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 28 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 112.

Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για την Gaslog του Πήτερ Γ. Λιβανού και την Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το «business stories» από ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο στόλος της αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG. Η Maran Gas έχει συστήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ όπου δραστηριοποιούνται τα σχεδόν μισά από τα πλοία LNG του Ομίλου Αγγελικούση.

aggelikousis.jpg

Ακολουθεί η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 25 πλοία στο νερό. Από αυτά, τα 15 μεταφορικής ικανότητας 2,9 εκατ. κυβικών μέτρων ανήκουν στην GasLog άλλα 10 πλοία ανήκουν στη θυγατρική, GasLog Partners. Πέντε LNG είναι υπό ναυπήγηση.

– Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 12 LNG Carriers, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Επίσης έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση. Ο Γιώργος Προκοπίου είναι από τους πρωτοπόρους πλοιοκτήτες στο βόρειο πέρασμα, το “Northen Sea Rout”, μέσω της Dynagas LNG Partners που ιδρύθηκε το Μάιο 2013 από την Dynagas Holding με σκοπό την ιδιοκτησία και διαχείριση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Ναυτιλία-Προκοπίου_Γιώργος.jpg

Το OB RINER της Dynagas με φορτίο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Carrier) που ήταν το πρώτο LNG που διέσχισε το Northern Sea Route. Οι διελεύσεις από το βόρειο πέρασμα συντομεύει τα ταξίδια σημαντικά περιορίζοντας τα κόστη για τους ναυλωτές.

Ακολουθούν:

– ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers,

-η Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου με τρία πλοία στο νερό και ένα υπό ναυπήγηση

– η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία

– η Chandris (Hellas) του Μιχάλη Χανδρή με ένα πλοίο στο νερό και ένα υπό ναυπήγηση

– η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση με ένα LNG στο νερό και δύο υπό ναυπήγηση

– η Minerva Marine του Ανδρέα-Κίκου Μαρτίνου που έχει υπό ναυπήγηση δύο LNG.

Ναυτιλία-Μαρτίνος_Κίκος.jpg