Αύξηση καθαρών κερδών και κύκλου εργασιών κατέγραψε στο εννεάμηνο του 2016 η μη εισηγμένη ακτοπλοϊκή Hellenic Seaways. Παρά τη γενικότερη κάμψη της επιβατικής κίνησης που καταγράφεται το 2016 στον κλάδο σε σχέση με το 2015, εξαιτίας της απουσίας φέτος των περυσινών προσφυγικών ροών αλλά και της απώλειας μεριδίων από τις αερομεταφορές, η Hellenic Seaways αύξησε τη δραστηριότητά της. Κέρδισε δηλαδή μερίδια από την αγορά του Αιγαίου.
Η διοίκηση της ακτοπλοϊκής αποδίδει το γεγονός στον σχεδιασμό των δρομολογίων της και στην ευρύτερη αναδιάταξη του στόλου της. Υπενθυμίζεται πως φέτος δρομολογήθηκαν δύο επιπλέον πλοία της Hellenic. Ετσι, η HSW, που αποτελεί στόχο εξαγοράς των Μινωικών Γραμμών, συμφερόντων του ομίλου Γκριμάλντι (ο οποίος ελέγχει ήδη το 48% του μετοχικού κεφαλαίου της), ενέγραψε καθαρά κέρδη μετά από φόρους 10,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 20,2% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2015. Ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 115,2 εκατομμύρια ευρώ (+6,6%) έναντι 108,1 εκατ. πέρυσι. Τα λειτουργικά της κέρδη (EBITDA) υποχώρησαν κατά 1,7% στα 22,7 εκατ. έναντι 23,1 εκατ. στο εννεάμηνο του 2015. Οι επιβάτες αυξήθηκαν στα 2,838 εκατομμύρια (+2,7%) και τα οχήματα, κατά 24,7% τα φορτηγά και κατά 2,1% τα επιβατικά.
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο φαίνεται να δικαιώνεται η Τράπεζα Πειραιώς (σ.σ. που ελέγχει το 40,5% του μετοχικού κεφαλαίου) από την επιλογή της να πρωτοστατήσει ανάμεσα στους υπόλοιπους πιστωτικούς οργανισμούς για την αναδιάρθρωση των δανείων της Hellenic Seaways και να στηρίξει εμπράκτως τη διοίκηση της Hellenic Seaways προς αυτή την κατεύθυνση, γεγονός που έδωσε ώθηση στην αναπτυξιακή της πορεία, καταφέρνοντας να αυξήσει έτι περαιτέρω την αξία της» σημειώνουν κύκλοι του management της ακτοπλοϊκής.
Να σημειωθεί πως αποτελέσματα εννεάμηνου ανακοίνωσε και ο όμιλος της Attica Group που λειτουργεί τις γραμμές Blue Star και Superfast Ferries. Η εισηγμένη ακτοπλοϊκή παρουσίασε πωλήσεις 216 εκατ. ευρώ (-3% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο), ενώ τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 62,3 εκατ. (έναντι 72,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2015). Οι κύριοι παράγοντες διαμόρφωσης των αποτελεσμάτων της Attica σχετίζονται, σύμφωνα με τη διοίκησή της, με τον αντίκτυπο των προσφυγικών ροών στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων που περιορίστηκαν δραστικά φέτος, καθώς και με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ακτοπλοϊκές μεταφορές. Τα κέρδη μετά από φόρους της Attica ανήλθαν στα 26,50 εκατ. έναντι 34,50 εκατ. το εννεάμηνο του 2015.