search icon

Ναυτιλία

Αυξήθηκε κατά 106,9% η ναυλαγορά για τα Capesize

Το ερώτημα είναι εάν θα συνεχιστή η θετική πορεία έως το τέλος του 2020 ή θα είναι παροδική

Την φωτεινή πλευρά του φεγγαριού βλέπει τις τελευταίες εβδομάδες η ναυλαγορά ξηρού φορτίου λόγω της αύξησης ζήτησης προϊόντων.

Την δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου ο Baltic Dry Index (BDI) αυξήθηκε κατά 35,9% ενώ η ναυλαγορά για τα capesize ανέβηκε κατά 106,9%.

Το ερώτημα είναι εάν θα συνεχιστή η θετική πορεία έως το τέλος του 2020 ή θα είναι παροδική. Αναλυτές πάντως επισημαίνουν ότι δεν έχουμε ξεμπερδέψει τον κορωνοϊό και η άνοδος αυτή της ζήτησης είναι εύθραυστη.

Η Κίνα που αποτελεί την ατμομηχανή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας τον Μάιο σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο της βιομηχανικής της παραγωγής από τον περασμένο Δεκέμβριο σε ποσοστό 4,4% συμβάλλοντας και αυτή τη με τον τρόπο της στην καλή εικόνα της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου, αυξήθηκε σε ποσοστό 35,9% και από τις 679 μονάδες στις 5 Ιουνίου έφθασε τις 923 στις 12 Ιουνίου.

Σε σύγκριση με τον δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου του 2019, ο μέσος όρος το 2020 είναι μειωμένος κατά 55,3% από τις 1.344 μονάδες στις 600.

Η αύξηση της ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα εκτόξευσε τα ναύλα για τα capesize-φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόννων τα οποία ήταν τα μόνα που είχαν κέρδη εν μέσω κρίσης. Ο BCI αυξήθηκα κατά 106,9% από τις 736 μονάδες στις 1.523.

Και να σκεφτεί κανείς ότι την εβδομάδα 11-17 Μαΐου η ναυλαγορά τους είχε σημειώσει μείωση κατά 94% σε σύγκριση με την εβδομάδα 4-8 Μαΐου. Συγκεκριμένα από τις 461 μονάδες είχε καταρρεύσει η ναυλαγορά του BCI στις 26!!! Την κατάρρευση ακολούθησε “πυραυλική εκτόξευση” μία εβδομάδα αργότερα. Μεταξύ 18-22 Μαΐου ο BCI από τις 26 μονάδες ανέβηκε στις 162 ποσοστό αύξησης 523,1%. Τα ποσοστά εντυπωσιάζουν όχι όμως και η πραγματικότητα αφού οι 163 μονάδες θεωρήθηκε “παρηγοριά στον άρρωστο”. Μετά από αυτή τη μικρή ανάσα γύρισε και ανάποδα. Την τελευταία εβδομάδα του Μάιου έχασε το 71,6% και ξανακύλησε κλείνοντας στις 46 μονάδες. Δύο εβδομάδες αργότερα “παίζει” πάνω από τις 1.500 μονάδες.

Ο ημερήσιος ναύλος κυμαίνεται ανάλογα με το δρομολόγιο από τα 8.650 δολάρια έως τα 14.313 δολάρια.

Ακολουθούν τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να αυξάνει κατά 4,7% από τις 814 μονάδες στις 852 με 1.545-13.909 δολάρια την ημέρα, τα Supramax με άνοδο ναυλαγοράς κατά 17,8% από τις 507 μονάδες στις 597 και ημερήσιο ναύλο από 2.230 δολάρια έως 15.625 δολάρια και τα Handies με άνοδο ναυλαγοράς κατά 9,2% από τις 294 μονάδες στις 321 και ημερήσιο ναύλο από 3.654 δολάρια έως 7.777 δολάρια.

Exit mobile version