Αντί να μειωθούν αυξήθηκαν κατά 4,9% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη δραστηριότητα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας το 2021. Είναι υψηλότερες και από το 2019, σύμφωνα με τους Simpson Spence & Young.
Η αύξηση των εκπομπών κατά το 2021 αποτελεί ένα άβολο γεγονός για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό –ΙΜΟ ο οποίος έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά 40% έως το 2030 εν μέσω έντονης κριτικής.
Μεγαλύτερα ταξίδια , υψηλότερες ταχύτητες πλεύσης για ορισμένους τύπους πλοίων και η αυξημένη συμφόρηση στα λιμάνια, ώθησαν τις εκπομπές υψηλότερα.
Οι εκπομπές αερίων αυξήθηκαν περισσότερο για τον στόλο των πλοίων μεταφοράς αερίου, ακολουθούμενο από τα μεταφοράς κοντέινερ και τα φορτηγά.
Η παραγωγή CO2 καθώς η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου ανέκαμψε στο τέλος του 2021 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με αέρια του θερμοκηπίου, είπε ο ΣΣΥ.
Το 2021 εκλύθηκαν 833 εκατομμύρια τόνοι CO2 σε σύγκριση με 794 εκατ. τόνους το 2020 και 800 εκατ. τόνοι το 2019. Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των εκπομπών αυτών.
Περίπου το 75% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χύδην και τα δεξαμενόπλοια δεν θα είναι σε θέση να συμμορφωθούν με νέες τεχνικές μετρήσεις που επιτάσσει ο ΙΜΟ και οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2023, εκτός εάν λάβουν διορθωτικά μέτρα, ανέφερε η έκθεση.
Τα πλοία θα έπρεπε να πλεύσουν με χαμηλότερες ταχύτητες ή να λάβουν άλλα μέτρα μείωσης για την αντιμετώπισή τους
Οι δείκτης αποτελεσματικότητας για τα υπάρχοντα πλοία και τον άνθρακα υπολογίζονται σχετικά με την ταχύτητα εξυπηρέτησης, την ταχύτητα σχεδίασης και το μεταφερόμενο φορτίο-DWT.
«Για τα περισσότερα πλοία, η επίτευξη συμμόρφωσης με το EEXI έχουν μικρή επίπτωση στις πραγματικές λειτουργίες τους και αφήνει απτές μειώσεις CO2 σε σύγκριση με τα υπερήλικα.
«Το σύστημα αξιολογήσεων CII μπορεί να ενθαρρύνει πιο αργές ταχύτητες πλεύσης από το 2023 για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 αλλά, καθώς έχουμε δει στον στόλο bulker του 2021, ταχύτητες των πλοίων να ανταποκρίνονται περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς παρά περιβαλλοντικούς στόχους» αναφέρει η έκθεση.
Διαβάστε ακόμη:
Ασύλληπτος πλούτος: Αυτές είναι οι σύζυγοι των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο
Κακοκαιρία «Ελπίς»: Πώς χάθηκε κάθε… ελπίδα στην Αττική Οδό
JP Morgan: Τι λέει για Πειραιώς και HSBC – Τα συν και τα πλην