Σε μια ακμάζουσα ναυπηγική αγορά, τέτοιες διαταραχές θα μπορούσαν να ωφελήσουν τους ανταγωνιστές. Κατά το πρώτο επτάμηνο του 2024, υπογράφηκαν συνολικά 908 συμβάσεις στους τομείς των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων, των εμπορευματοκιβωτίων και του φυσικού αερίου σε όλα τα ναυπηγικά κράτη.
«Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το σύνολο των παραγγελιών που έγιναν την ίδια περίοδο του 2022 και περίπου 35% υψηλότερο από τις παραγγελίες που έγιναν την ίδια περίοδο του 2023» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusive Shipbrokers:
“Τον Ιούλιο του 2022, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 2.487 πλοία για τους τέσσερις κύριους τομείς (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου), με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία να αντιπροσωπεύουν 634 παραγγελίες ή το 25% του προαναφερθέντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών.
Τα πλοία μεταφοράς αερίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο παραγγελιών στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία τον Ιούλιο του 2022, με 249 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς αερίου και 262 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τον Ιούλιο του 2024, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 3.523 πλοία στους τέσσερις κύριους τομείς, με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία να έχουν 680 παραγγελίες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 19% του τρέχοντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών.
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι ότι παρόλο που το συνολικό βιβλίο παραγγελιών έχει αυξηθεί κατά 41% (1.036 παραγγελίες) τα τελευταία δύο χρόνια, ο αριθμός των πλοίων που κατασκευάζονται στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία έχει αυξηθεί μόνο κατά 7% (46 παραγγελίες).
Διαβάστε ακόμη
Ερχεται αύξηση στο επίδομα παιδιού – Σχέδια να ενταχθεί στο «πακέτο ΔΕΘ»
ΛΑΡΚΟ: Πώς φτάσαμε στο ναυάγιο για την ιδιωτικοποίηση της βιομηχανίας
EBRD και Ε.Ε. επενδύουν €100 εκατ. για την εξόρυξη στρατηγικών πρώτων υλών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ