Αφήνοντας πίσω τις αγορές, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών και στα ναυπηγεία. Από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών για τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων, του φυσικού αερίου και των εμπορευματοκιβωτίων (πλοία >=10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά (περίπου 73%), με αντίκτυπο και στον αριθμό των ναυπηγείων.
Τα έτη πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν ταχύτατα ανταποκρινόμενα στην υψηλή ζήτηση νέων πλοίων, η οποία έφθασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
«Ωστόσο, τα σταθερά επίπεδα της αγοράς των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου του 2021 δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την επαναλειτουργία ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
“Αξίζει να σημειωθεί, ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε σχεδόν κατά 30%.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε παρατηρήσει:
-Αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων με τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, δεξαμενόπλοιο, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt σε παραγγελία.
-Τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και της Ιαπωνίας κατά 24%.
Ωστόσο, η ναυπηγική ικανότητα είναι χαμηλότερη κατά 55% από την κορύφωση του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt σε παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών που είναι μόλις κάτω από 3.000 πλοία.»
Διαβάστε ακόμη
Οικογένεια Μαμιδάκη: To χτίσιμο μιας αυτοκρατορίας, η πτώση της και οι πλειστηριασμοί (pics)
Στην Dimand το project των 80,9 εκατ. ευρώ για τα Δικαστήρια Πειραιά