Οι εξαγωγές χύδην ξηρών φορτίων από τη Ρωσία διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο παρά τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διάφορα εμπορεύματα.
Από τον περασμένο Μάρτιο έως τον Δεκέμβριο, 4.342 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου όλων των μεγεθών, συνολικής χωρητικότητας 241,1 εκατ. dwt αναχώρησαν από τα ρωσικά λιμάνια διακίνησης χύδην φορτίων ταξιδεύοντας προς τις διεθνείς αγορές, σε σύγκριση με 4.580 για 243,7 εκατ. dwt το την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence.
Ενώ πρόκειται για μια μείωση 5,2% από την άποψη του αριθμού των πλοίων, ουσιαστικά από την περίοδο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, η μείωση είναι μόλις 1,1% σε όρους dwt.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, 456 πλοία έφυγαν από τα λιμάνια με συνολική χωρητικότητα 26 εκατ. dwt, σε σύγκριση με 417 για σύνολο 22,9 εκατ. dwt κατά την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, και 386 πλοία για 19,5 εκατ. dwt τον Ιανουάριο του 2021.
Μετά την εισβολή στην Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε κυρώσεις στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένου ενός εμπάργκο σε εισαγωγές εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας και άλλα στερεά ορυκτά καύσιμα, ο χάλυβας και προϊόντα χάλυβα, σίδηρο, τσιμέντο, άσφαλτο και ξύλο, καθώς και απαγόρευση της αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων.
Όμως τα σιτηρά και άλλα είδη διατροφής και στα λιπάσματα δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Με τη διαδρομή προς την ΕΕ κλειστή, η Ρωσία αναγκάστηκε να βρει εναλλακτικούς αγοραστές, και συγκεκριμένα στην Ασία, γεγονός που αύξησε τα τονοχιλιόμετρα για χύδην μεταφορείς, υποστηρίζοντας τις τιμές των ναύλων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, τα πλοία που αναχωρούν από τη Ρωσία για Ινδία παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αξιοσημείωτη αύξηση, υπερδιπλασιάζοντας τα 297 κατά τη μεταπολεμική περίοδο σε σύγκριση με την προπολεμική περίοδο, ενώ ένα 67% αύξηση παρατηρήθηκε για την Αίγυπτο στο 115 και 44% ήταν για την Τουρκία.
Πλοία με προορισμό την Κίνα εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά 35% σε 1.142.
Τα περισσότερα από τα πλοία που αναχωρούν από τη Ρωσία για διεθνείς προορισμούς από τον Μάρτιο έως τον Δεκέμβριο ήταν στην κατηγορία των μεγάλων πλοίων-Capesize, ακολουθούμενα από τα panamax /kamsarmax.
Διαβάστε ακόμη
ΕΕ: Πλεονάσματα για το κράτος από το 2024, με ή χωρίς Ανάπτυξη