© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Σε χρονιά-σταθμό στην 43χρονη ιστορία της Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου (Intercargo) εξελίχθηκε το 2023. Με επικεφαλής τον δρα Δημήτρη Φαφαλιό, η Ένωση είδε τα εγγεγραμμένα μέλη της να φτάνουν σε αριθμό-ρεκόρ και μάλιστα σε δύσκολες γεωπολιτικά και οικονομικά εποχές. Αριθμεί πλέον 250 μέλη, εκ των οποίων 160 ναυτιλιακές εταιρείες με 3.300 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 325 εκατομμυρίων dwt, ενώ έχει και 92 συνεργαζόμενα μέλη. Εκπροσωπεί πλέον περίπου το 33% του παγκόσμιου στόλου χύδην ξηρού φορτίου σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Ο γενικός γραμματέας της, δρ Κώστας Γκόνης, εξηγεί ότι η Intercargo παρέχει ένα φόρουμ όπου οι πλοιοκτήτες, οι διαχειριστές και οι φορείς εκμετάλλευσης χύδην ξηρού φορτίου ενημερώνονται και μπορούν να συζητούν θέματα όπως η ασφάλεια και η ποιότητα στις λειτουργίες των πλοίων, με έμφαση στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ενώ εκπροσωπεί τις απόψεις των μελών της στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), καθώς και σε άλλα φόρουμ του κλάδου.
Οπως σχολίασε, «το περασμένο έτος ήταν σίγουρα μια χρονιά με αξιοσημείωτα σκαμπανεβάσματα σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου να μην αποτελεί εξαίρεση. Η Intercargo θα συνεχίσει να ενεργεί προς το συμφέρον όλων των μελών της, αντιμετωπίζοντας τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας των χύδην ξηρών φορτίων».
Ο δρ Δημήτρης Φαφαλιός ανέφερε: «Είμαστε πολύ περήφανοι για τα επιτεύγματα της Ενωσης και ευτυχείς που τόσα πολλά νέα μέλη έχουν δει τα οφέλη από την ένταξή τους στην Ένωσή μας, η οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του χύδην ξηρού φορτίου».
H συνέλευση στην Αθήνα
Την περασμένη εβδομάδα η Ένωση των Πλοιοκτητών Φορτηγών Πλοίων πραγματοποίησε την ετήσια γενική της συνέλευση στην Αθήνα, στο περιθώριο της οποίας παρέθεσε δείπνο, όπου το «παρών» έδωσαν σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας. Όπως επισήμανε στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ενωσης δρ Δημήτρης Φαφαλιός, ο κλάδος της φορτηγού ναυτιλίας έχει αποδειχτεί ο πιο αποτελεσματικός. Μάλιστα τόνισε: «Η φορτηγός ναυτιλία θα μπορέσει να πετύχει ή και να ξεπεράσει τα μέτρα-στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Βοηθοί της θα είναι τα βιοκαύσιμα, το LNG και μέτρα βελτίωσης της αποδοτικότητας των πλοίων».
Το πιο σημαντικό μέρος της τοποθέτησής του ήταν η παράθεση στατιστικών για την αύξηση της ασφάλειας λειτουργίας των φορτηγών πλοίων και τη μείωση των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές και πλοία: «Δεν πρέπει να παραβλέπουμε τα θέματα ασφάλειας. Ο ρόλος της Intercargo είναι ζωτικής σημασίας στη μείωση των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων με απώλειες ανθρώπινων ζωών και πλοίων, όπως συνέβαινε τις σκοτεινές ημέρες των δεκαετιών ‘80 και ’90. Από το 1990 έως το 2000 ο κλάδος μας έχανε ετησίως 23 έως 186 ναυτικούς και 5 με 26 πλοία. Οι προσπάθειες της βιομηχανίας έδειξαν ότι μεταξύ 2012 και 2022 ο αριθμός των απωλειών μειώθηκε από μηδέν έως 32 ναυτικούς, δυστυχώς, γιατί κάθε ανθρώπινη ζωή μετράει και δεν είναι ένα στατιστικό στοιχείο, αλλά και 1-9 πλοίων. Σε κάθε περίπτωση, η μείωση είναι σημαντική αν αναλογιστεί κανείς ότι από τα 4.700 φορτηγά πλοία το 1990 έχουμε φτάσει τα 13.000 το 2022. Η προσπάθεια συνεχίζεται για ακόμη ασφαλέστερα πλοία.
Δεν πρέπει κανείς να ξεχνάει την ασφάλεια (safety). Το μήνυμα είναι σαφές. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Πρέπει όλοι να κάνουμε περισσότερα για να αυξήσουμε την ασφάλεια στη θάλασσα και να προστατεύσουμε τους ναυτικούς και τα πλοία μας. Η Intercargo θα είναι πάντοτε υποστηρικτής και συνοδοιπόρος στις προσπάθειες της απανθρακοποίησης με ασφάλεια. Η Intercargo, ως η φωνή του τομέα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, θα συνεχίσει να συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτών των γεγονότων».
Και ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας: «Σύμφωνα με τις παραδόσεις που ξεκίνησαν από τον Γιάννη Πλατσιδάκη, νομίζω ότι όλοι θα θέλαμε ο δείκτης της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου να βρίσκεται στα επίπεδα των 2.750 μονάδων όταν θα ξανασυναντηθούμε στην Απω Ανατολή την άνοιξη του 2024».
Οι «πράσινες» τεχνολογίες
Τα μέλη της Intercargo εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την αναθεωρημένη στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου (GHG) από τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ τον Ιούλιο (MEPC80).
«Εχουμε ζητήσει ταχύτερη επιτάχυνση των “πράσινων” τεχνολογιών και καυσίμων εδώ και πολύ καιρό, κι έτσι υποστηρίζουμε πλήρως τον στόχο του ΙΜΟ για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως ή γύρω στο 2050. Ωστόσο, επιθυμούμε να τονίσουμε ότι οι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να είναι οι μόνοι υπεύθυνοι γι’ αυτό και πρέπει όλοι να μοιραστούμε την ευθύνη για την αποτελεσματική επίτευξη αυτού του στόχου», ανέφερε ο δρ Δημήτρης Φαφαλιός στη γενική συνέλευση.
Η Intercargo καλωσόρισε την επικύρωση της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούνιο του 2025 και σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια του κλάδου για ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη ανακύκλωση πλοίων.
«Hταν επίσης τόσο καθησυχαστικό όσο και ευχάριστο ότι τα μέλη της Intercargo συνέχισαν να ξεπερνούν τον μέσο όρο της βιομηχανίας όσον αφορά τις ελλείψεις και τις κρατήσεις, καθώς όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση συγκριτικής αξιολόγησης, είναι μια σαφής ένδειξη ότι τα μέλη μας καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους φιλόδοξους σκοπούς και στόχους και τους συγχαίρουμε για τη σκληρή δουλειά τους σε ένα φόντο της σταθερής αύξησης του κράτους του λιμανιού ελέγχου σε όλες τις περιοχές», υπογράμμισε.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Στις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία αναφέρθηκε επίσης ο δρ Φαφαλιός: «Η Intercargo εξακολουθεί να ανησυχεί για την ασφάλεια των πλόων των πλοίων που εξάγουν διάφορα γεωργικά και άλλα ξηρού χύδην φορτίου εμπορεύματα, μετά την παύση της λειτουργίας της Πρωτοβουλίας για τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας τον Ιούλιο, η οποία παρείχε έναν ασφαλή διάδρομο για τα πλοία που εξέρχονταν από τρία ουκρανικά λιμάνια, σε μια προσπάθεια να αποτραπεί μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση. Επιθυμούμε να τονίσουμε ότι τα μέλη θα πρέπει να χρησιμοποιούν όλα τα διαθέσιμα μέσα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια ναυσιπλοΐας για τα σκάφη και τα πληρώματά τους. Η Intercargo συνεχίζει να υποστηρίζει όλες τις προσπάθειες του ΙΜΟ και άλλων διεθνών πρωτοβουλιών για την εξεύρεση λύσης ώστε να μπορέσουμε να προστατεύσουμε την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και την ασφάλεια των τροφίμων.
Ο ναυτιλιακός κλάδος στο σύνολό του είναι εκπληκτικά ανθεκτικός και ο τομέας των χύδην ξηρών φορτίων-μεταφορικών μέσων έχει αποδειχθεί ότι ανταποκρίνεται πολύ καλά στις γεωπολιτικές εξελίξεις. Στην Intercargo θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση που θα βρεθεί μπροστά μας και για να δημιουργήσουμε ένα ασφαλέστερο και καθαρότερο περιβάλλον για όσους μεταφέρουν τα φορτία μας σε όλο τον κόσμο».
Η Intercargo συγκλήθηκε για πρώτη φορά το 1980 στο Λονδίνο και συμμετέχει με συμβουλευτικό καθεστώς στον ΙΜΟ από το 1993.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί ένα φτηνό πουλόβερ από κασμίρ απειλεί τη μογγολική στέπα
Γεωθερμικές αντλίες θερμότητας: Πώς το υπέδαφος μπορεί να ζεστάνει το σπίτι μας (pics + vid)
Ενεργοποιείται η μεγάλη δωρεά του Νιάρχος για το κτίσιμο τριών νοσοκομείων (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ