search icon

Ναυτιλία

Αυτοί είναι οι Ελληνες tycoons στα δεξαμενόπλοια (pics)

Οι Greeks συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν και προηγούνται με διαφορά στις παραγγελίες για δεξαμενόπλοια - Το 12,6% όσων παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, οι Έλληνες/Ελληνίδες εφοπλιστές προηγούνται με διαφορά στις παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, οι οποίες φτάνουν τις 113, ποσοστό  16,9% του παγκόσμιου order book για αυτό τον τύπο πλοίων (666). Ακολουθούν οι Κινέζοι με 57, οι Σιγκαπουριανοί με 43, οι Ιάπωνες με 27 και οι Γερμανοί με 23. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στη χρονιά που πέρασε αγόρασαν 46 μεταχειρισμένα- second hand  δεξαμενόπλοια  σε σύνολο 456 που άλλαξαν παγκοσμίως χέρια ποσοστό 10%.

Η τρέχουσα αναλογία του βιβλίου παραγγελιών παγκοσμίως  προς τον στόλο σε όρους μεταφορικής ικανότητας – DWT βρίσκεται στο 13,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7%. Το 52,6% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (61 x VlCC, 44 x Suezmax, 99 Aframax/LR2, 36 x Panamax/LR1, 156 x MR2, 41 x MR1, 155 x Small Tankers (>= 10.000 DWT)).

Το 12,6% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services οι Έλληνες με τους μεγαλύτερους στόλους δεξαμενόπλοιων στο νερό είναι:

TSAKOS ENERGY NAVIGATION

 

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τις τελευταίες εβδομάδες  του 2024 η TMS Group συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου παρέλαβε  δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοιων συνεχίζοντας το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Τα δύο νεότερα δεξαμενόπλοια Suezmax, M/T IPANEMA και M/T TOSKA, παραδόθηκαν με επιτυχία από την New Times Shipbuilding στην Κίνα  σηματοδοτώντας ένα ακόμη ορόσημο στο εκτεταμένο πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων της εταιρείας.

Την ίδια χρονική περίοδο η Laskaridis Shipping του Πάνου Λασκαρίδη προχώρησε στην αγορά δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων MR2 μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων διπλού καυσίμου με δυνατότητα χρήσης και μεθανόλης. Είναι μεταφορικής ικανότητας 50.000-dwt το καθένα

Τα πλοία θα ταξιδεύουν με το σινιάλο της Lavinia Corp. Πρόκειται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία Zhoushan Changhong Shipyard τον Οκτώβριο του 2025 και τον Απρίλιο του 2026.

Επίσης ο Γιώργος Προκοπίου μέσω της Dynacom Tankers,  τον περασμένο  Νοέμβριο  σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking,  έβαλε παραγγελία για τέσσερα δεξαμενόπλοια συν δύο options μεταφορικής ικανότητας 158.000 τόνων, αξίας 83 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.

Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στα ναυπηγεία Samsung/PaxOcean και είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν μέσα στο 2027. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η κορεατική Samsung συνεργάζεται με κινεζικό ναυπηγείο για τη ναυπήγηση πλοίων. Αυτό συμβαίνει γιατί οι κορεατικές γιάρδες είναι γεμάτες από παραγγελίες.

Την παραγγελία των τεσσάρων +2 δεξαμενόπλοιων suezmax ακολούθησε άλλη παραγγελία για συνολικά τεσσάρων product tankers στην κινέζικη ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding. Τα πλοία θα κινούνται με συμβατικά καύσιμα με το κόστος να φτάνει τα 55 εκατομμύρια το καθένα. Πέρσι είχε παραγγείλει άλλα δύο κόστους 53 εκατομμυρίων έκαστο.

Διαβάστε ακόμη

Entersoft – Softone: Στόχος να γίνουν ο μεγαλύτερος όμιλος λογισμικού για επιχειρήσεις στη ΝΑ Ευρώπη

Χρυσός: Πώς θα κινηθεί μετά το μεγάλο ράλι – Τι προβλέπει το Παγκόσμιο Συμβούλιο (tweets)

Πέθανε ο Κώστας Σημίτης σε ηλικία 88 ετών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version