Η BOAT International Media παρουσίασαν τα καλύτερα superyachts από όλο τον κόσμο στα 15α ετήσια International World Superyacht Awards. Μεταξύ των φετινών νικητών που ξεχώρισαν είναι το σκάφος Lady S, έλαβε το βραβείο Design & Innovation 2020 αφού διαθέτει τον πρώτο κινηματογράφο Dolby 3D IMAX που έχει εγκατασταθεί σε ένα superyacht καθώς και το εμβληματικό σκάφος Pi των 77, 3 μέτρων, το οποίο κατάφερε να αποσπάσει δύο βραβεία Neptune, καθώς και το πολυπόθητο βραβείο Motor Yacht of the Year .
Τα BOAT International World Superyacht Awards αναγνωρίζουν την επινοητικότητα και τη δεξιοτεχνία των πιο αξιόλογων πολυτελών γιοτ από όλο τον κόσμο. Το παγκοσμίου φήμης γεγονός, γνωστό για την αξιοπιστία, το κύρος και τη γοητεία του, διακρίνεται από όλα τα άλλα βραβεία σκαφών χάρη στην κριτική του επιτροπή η οποία απαρτίζεται από σημερινούς και πρώην ιδιοκτήτες σούπερ γιοτ.
Για πρώτη φορά, οι νικητές ανακοινώθηκαν σε μια ειδική εικονική εκδήλωση που έλαβε χώρα την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020, με παρουσιάστρια τη Natasha Kaplinsky. Η εικονική τελετή καλωσόρισε ένα παγκόσμιο κοινό και περιλάμβανε ειδικά μηνύματα – βίντεο από τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β’ του Μονακό και τον Σερ Μπεν Άινσλι. Συνεργάτες της εκδήλωσης ήταν τα ναυπηγεία Azimut-Benetti, Feadship, Lürssen, ο ειδικός σε θέματα φωτισμού και γυαλιού Lasvit, και η Dom Perignon ως επίσημος συνεργάτης Σαμπάνιας.
Οι νικητές
Ανακαινισμένα σκάφη: Oasis (59,4 μ.)
Το Ιταλικό στούντιο FM Architettura d’Interni ανακαίνισε το θρυλικό αυτό σκάφος προκειμένου να γίνει βιώσιμο και για τις τρεις γενιές της οικογένειας των ιδιοκτητών του. Ο κύριος στόχος του επανασχεδιασμού ήταν η δημιουργία ευέλικτων χώρων διαβίωσης για την προετοιμασία της πρώτης θερινής περιόδου του σκάφους για τους νέους ιδιοκτήτες του καθώς και για τα μέλη της οικογένειας τους. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε ένας χώρος ηλιοθεραπείας και ανακαινίστηκε η κύρια καμπίνα του σκάφους καθώς τα σαλόνια του προκειμένου να ταιριάζουν με τον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Ανακατασκευασμένα σκάφη: Vagrant (40 μ.)
Ανακατασκευάστηκε από το ναυπηγείο Royal Huisman και χρειάστηκαν περισσότεροι από 22 μήνες, το σκάφος Vagrant σχεδιάστηκε για πρώτη φορά από το θρυλικό Nathanael G. Herreshoff και κυκλοφόρησε το 1913. Χρειάστηκε να αφαιρεθούν ολοκληρωτικά τόσο το εσωτερικό όσο και το ξυλόγλυπτο μέρος του σκάφους τα οποία στη συνέχεια διαχωρίστηκαν προσεκτικά προκειμένου να ακολουθήσει η διαδικασία της συντήρησης.
Οι λεπτές της πλάκες αντικαταστάθηκαν και όλα τα καρφιά της συγκολλήθηκαν από την αρχή για να αποφευχθεί πιθανή μελλοντική διαρροή. Όλος ο εξοπλισμός μηχανοστασίου, η καλωδίωση και οι σωληνώσεις αντικαταστάθηκαν πλήρως, ενώ το ξύλινο τμήμα του επισκευάστηκε και αποκαταστάθηκε όπου ήταν δυνατόν. Η λεπτομερής εργασία που έγινε στα πλαίσια της συντήρησης του συγκεκριμένου γιοτ θα του επιτρέψει να ταξιδέψει για άλλα 100 χρόνια.
Σκάφη υποστήριξης: Hodor (66 μ.)
Χτισμένο σε μια πλατφόρμα καταμαράν, η τελική ταχύτητα των 22,5 κόμβων της Hodor αρκεί για να ξεπεράσει το μητρικό της σκάφος. Η Hodor διαθέτει 5 λέμβους, η μεγαλύτερη από τις οποίες έχει συνολικό μήκος 17 μέτρων και μια σειρά παιχνιδιών. Διαθέτει ακόμη εννέα τζετ σκι και τέσσερα quadbikes, δύο οχήματα παντός εδάφους και δύο μοτοσικλέτες. Επιπλέον, υπάρχει επίσης ένα υποβρύχιο που στεγάζεται σε ένα από τα γκαράζ στο κεντρικό κατάστρωμα.
Ιστιοπλοϊκά σκάφη και ιστιοπλοϊκό σκάφος της χρονιάς: Canova (43,3 μ.)
Το οικολογικό σκάφος Canova, 43,3 μέτρων, κατασκευάστηκε από την Baltic Yachts και σχεδιάστηκε από τον Bruce Farr ως ένα γρήγορο κρουαζιερόπλοιο. Οι κριτές θαύμαζαν την υψηλή ποιότητα κατασκευής, τις ελκυστικές γραμμές, την εξαιρετική διαρρύθμιση και χάρηκαν ιδιαιτέρως από την καινοτόμο τεχνολογία του σκάφους. Η Canovaboasts πρωτοποριακή καινοτομία με το αλουμινόχαρτο Dynamic Stability Systems, της οποίας η αποδεδειγμένη ικανότητα να μειώνει την πίεση, να αυξάνει την ταχύτητα και να βελτιώνει την άνεση της διαδρομής θα μπορούσε απλώς να πείσει περισσότερους ιδιοκτήτες να κατασκευάσουν μεγάλα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Η Canova κέρδισε δύο βραβεία χάρη στο πρωτοποριακό DSS και την περιβαλλοντική τεχνολογία, αλλά και την ήρεμη πρακτικότητα του εσωτερικού της σχεδιασμού από τον Lucio Micheletti με έδρα το Μιλάνο.
Ημι-Μετατόπιση ή Σχεδιασμός Μηχανοκίνητων Σκαφών μικρότερων των 500GT (30M έως 34.9M):
IV Dreams (32,8 μ)
Το IV Dreams παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό καλής σχεδίασης, ποιοτικής κατασκευής και επιθυμητών εγκαταστάσεων. Το πρώτο σκάφος μιας νέας σειράς από την Custom Line, μέλος του Ferretti Group, το IV dream εντυπωσίασε τους κριτές με το μοντέρνο εξωτερικό του στυλ, του οποίου οι ρέουσες γραμμές ενσωμάτωσαν μεγάλους εξωτερικούς χώρους όπως στο χώρο ηλιοθεραπείας αλλά και στο μπροστινό μέρος. Το IV Dreams διαθέτει τέσσερις καμπίνες – δύο δίκλινα και δύο twin-rooms – το καθένα εξοπλισμένο με κουκέτα Pullman, παρέχοντας υψηλής ποιότητας διαμονή στους επισκέπτες. Επιπλέον, οι κριτές εντυπωσιάστηκαν από το beach club που διαθέτει.
Mangusta Gransport 45 (45,3 μ.)
Το σκάφος αυτό των 45,3 μέτρων παρέχει εξαιρετική άνεση στη θάλασσα και μπορεί να διανύσει εξαιρετικά μεγάλη απόσταση 4.850 ναυτικών μιλίων. Οι εκτεταμένες περιοχές καταστρώματος του γιοτ θαυμάζονταν για την καλή χρήση κάθε τετραγωνικού μέτρου, ενώ η πρύμνη του beach club, με τα τρία του ανοίγματα στη θάλασσα, θεωρήθηκε ως η πιο επιθυμητή. Μεγάλα παράθυρα στο κεντρικό σαλόνι, μερικά ανοίγματα στα πλαϊνά καταστρώματα.
Μετατόπιση Κινητικών σκαφών μικρότερων των 499GT (30M έως 34.9M):
The Beast
Το γκρίζο χρώμα αυτού του σκάφους υποδηλώνει ένα μικρό πολεμικό πλοίο, ίσως ένα περιπολικό σκάφος, αλλά αυτό το χρώμα – καμουφλάζ ήταν μόνο ένα στοιχείο των λεπτομερών προδιαγραφών του ιδιοκτήτη. Παρά το απαγορευτικό, στρατιωτικό εξωτερικό του στιλ, το The Beast διαθέτει χώρους καταστρώματος προσαρμοσμένους για χαλαρή εξωτερική διαβίωση, ενώ κρύβει ένα πολυτελές, πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό. Ως ενθουσιώδης αθλητικός ψαράς, η βασική απαίτηση του ιδιοκτήτη απαιτούσε την ικανότητα μεταφοράς και ασφαλούς εκτόξευσης σπορ αλιευτικού σκάφους 13 μέτρων και 19 τόνων. Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν επίσης με το σύστημα εκτόξευσης του αθλητικού αλιευτικού σκάφους, το οποίο διαθέτει έναν ασφαλή ανελκυστήρα δύο σημείων.
Μετατόπιση κινητικών σκαφών κάτω από 499GT (40M και άνω):
Bintador (49,9 μ.)
Η Bintador βραβεύτηκε για το μοντέρνο εξωτερικό της στυλ, την πρακτική διάταξη των εσωτερικών της χώρων και συγκεκριμένα για τον τρόπο με τον οποίο το εσωτερικό της μέρος μοιράστηκε δίκαια μεταξύ των επισκεπτών και των χώρων που διαθέτει το πλήρωμα. Η οικονομία καυσίμου της Bintador εντυπωσίασε επίσης τους κριτές – αποτέλεσμα ενός εκλεπτυσμένου εξωτερικού σχεδιασμού. Ωστόσο, είναι σε θέση να φτάσει τους 18 κόμβους – υψηλότερη ταχύτητα από τους ανταγωνιστές της με σαφείς 2 κόμβους – λόγω των ηλεκτρικών κινητήρων της 300kW.
Μετατόπιση Κινητικών σκαφών μεταξύ 500GT και 999GT:
Najiba (58 μ.)
Κατασκευάστηκε στο Feadship της Ολλανδίας, με ναυτική αρχιτεκτονική και στιλ από τον Philippe Briand και τη Vitruvius Yachts, οι αριθμοί της Najiba είναι εκπληκτικοί για ένα σκάφος 58 μέτρων. Η τελική της ταχύτητα 17 κόμβων και το οικονομικό καύσιμο της στους 12 κόμβους έδειξαν έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό σχεδιασμό περιβλήματος. Η εσωτερική διαρρύθμιση της Najiba, θεωρήθηκε φρέσκια και πρωτοποριακή, ιδιαίτερα η κύρια είσοδος του σκάφους από την πρύμνη που συνδέει με μια κεντρική σκάλα έναν χώρο υποδοχής με το κεντρικό κατάστρωμα στο πίσω μέρος του σκάφους. Από εδώ, οι επισκέπτες που φτάνουν περνούν κατευθείαν στο κεντρικό σαλόνι, θαυμάσιο έργο του σχεδιαστή εσωτερικών χώρων με έδρα το Παρίσι, Studio Liaigre.
Μετατόπιση Κινητικών σκαφών μεταξύ 1.000GT και 1.499GT:
Metis (63 μ.)
Η νέα εσωτερική διαρρύθμιση της Metis σχεδιάστηκε για να ταιριάζει στις ακριβείς ανάγκες του ιδιοκτήτη της, ενώ ανταποκρίνεται σε όλες τις τάσεις του σύγχρονου σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών χώρων με τόσο καλή εξωτερική ορατότητα που γίνεται ένα με τα γύρω τοπία. Το beach club επιτυγχάνει επίσης αυτήν τη σύνδεση, με το άνετο σαλόνι και το μπαρ που ανοίγει κατευθείαν στη θάλασσα μέσω τριών τεράστιων ανοιγμάτων με φτερά προς τα κάτω – ένα σχέδιο που δεν εμποδίζεται από την ανάγκη αποθήκευσης λέμβων στον ίδιο χώρο. Αντ ‘αυτού, οι λέμβοι φυλάσσονται σε ένα γκαράζ στο κύριο κατάστρωμα.
Μετατόπιση μηχανοκίνητων σκαφών μεταξύ 1.500GT και 1.999GT και Motor Yacht of the Year:
Pi (77,3 μ.)
Συνορεύοντας με την «τελειότητα» με τον αρμονικό μινιμαλισμό Zen, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του, οι κριτές επαίνεσαν την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, τον υπέροχο σχεδιασμό και την καινοτομία του Pi. Κατασκευασμένο από την Feadship, οι κριτές αποφάσισαν ότι η ενσωμάτωσή παραθύρων από το δάπεδο μέχρι την οροφή χωρίς σκελετό, για να δημιουργήσουν το όνειρο των ιδιοκτητών για ένα κύριο σαλόνι που είναι πραγματικά ένα με το εξωτερικό, ήταν εξαιρετικό σχέδιο. Για τους κριτές, το κερασάκι στην τούρτα ήταν η λεπτομέρεια και η αρμονία κάθε εσωτερικού στοιχείου και η τέλεια ποιότητα κατασκευής του Feadship.
Μετατόπιση Κινητικών σκαφών μεταξύ 2.000GT και 4.999GT:
Lady S (93 μ.)
Το σκάφος Lady S, κατασκευασμένο από την Feadship, διαθέτει κομψό εξωτερικό σχεδιασμό από τον Michael Leach και εσωτερικούς χώρους από τον Reymond Langton. Οι κριτές θαύμασαν τα πρακτικά χαρακτηριστικά του σκάφους, τα πολυτελή έπιπλα και την πρωτοποριακή διάταξη, καθώς και χαρακτηριστικά όπως φωτιές σε δύο επίπεδα και τις μεγαλύτερες συρόμενες γυάλινες πόρτες που υπάρχουν σε οποιοδήποτε σκάφος. Μεταβαίνοντας στο εσωτερικό, οι κριτές εντυπωσιάστηκαν από το φως που πλημμύρισε μέσα από τεράστια παράθυρα τους κομψούς χώρους διαβίωσης και τα πολλά ειδικά χαρακτηριστικά της, όπως ένα μεγάλο γυμναστήριο στο κατάστρωμα με εκτεταμένη θέα 180 μοιρών και ένα εκπληκτικό beach club, καθώς και το μόνο Dolby 3D IMAX cinema που έχει εγκατασταθεί ποτέ σε ένα superyacht.
Μετατόπιση Motor Yachts 5.000GT και άνω:
Flying Fox
Στα 136 μέτρα, το Flying Fox περιέχει ένα όμορφο, ουδέτερα τονισμένο εσωτερικό με τραπέζι για 22 άτομα, ένα σαλόνι διπλού ύψους γεμάτο φυτά, μια αίθουσα παρατήρησης χειμερινών κήπων και ένα παγκόσμιο κέντρο σπα και θαλάσσιων σπορ σε δύο καταστρώματα. Στο συγκεκριμένο σκάφος βρίσκεται η πρώτη cryo-σάουνα που εγκαταστάθηκε ποτέ σε ένα γιοτ. Οι κριτές θεώρησαν εξαιρετικό το σκάφος, όχι μόνο για τα τεχνικά του επιτεύγματα, αλλά και για τον ιδιοκτήτη και τις εγκαταστάσεις επισκεπτών, την εσωτερική διαρρύθμιση και την εξαιρετικά υψηλή ποιότητα κατασκευής.
Βραβείο Voyager: Dorothea III
Ξεκινώντας από το Φορτ Λόντερντεϊλ τον Ιανουάριο του 2018, το Dorothea III, ένα μηχανοκίνητο σκάφος Cheoy Lee μήκους 45 μέτρων, σχεδιασμένο από τον Ron Holland, ιδιοκτησία των Steven και Dorothea Green και αρχηγού του John Crupi, ολοκλήρωσε ένα ταξίδι 34.965 μιλίων, διασχίζοντας τον Βόρειο και Νότιο Ατλαντικό και περνώντας και από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Το ταξίδι είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο όχι μόνο για το τεράστιο φάσμα του, αλλά και για τον φιλανθρωπικό του χαρακτήρα αφού από το ταξίδι συγκεντρώθηκαν 28.000 δολάρια τα οποία θα διατεθούν σε ανθρωπιστικούς σκοπούς.
Ο Πρίγκιπας Αλβέρτος Β’ του Μονακό, δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω στα Βραβεία, η βιομηχανία ιστιοπλοΐας είναι ύψιστης σημασίας για το Πριγκιπάτο, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό της οικονομίας του. Οι ομάδες και οι ιδιοκτήτες πίσω από τα 57 σκάφη θα πρέπει να είναι περήφανοι για τα επιτεύγματά τους.»
Ο Σερ Μπεν Άινσλι, αρχηγός της ομάδας INEOS Team UK στο 34ο America’s Cup και χορηγός BOAT International, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει πολλή δραστηριότητα εδώ [στη Νέα Ζηλανδία για το 34ο America’s Cup], οι τέσσερις ομάδες έχουν ξεκινήσει όλες με τα νέα τους σκάφη και είναι μια πολύ συναρπαστική στιγμή καθώς πλησιάζουμε στον αγώνα και παρατηρούμε ποιες ομάδες είναι γρήγορες και ποιες ομάδες μπορούν να αγωνιστούν καλά. Συγχαρητήρια στους νικητές των βραβείων»
Ο Στιούαρτ Κάμπελ, αρχισυντάκτης της BOAT International, δήλωσε: «Ήταν μια άλλη εξαιρετική χρονιά για τον τομέα των superyacht με μερικά πρωτοποριακά σχέδια στις φετινές συμμετοχές. Οι νικητές αυτών των βραβείων αντιπροσωπεύουν την απόλυτη κορυφή του σχεδιασμού και της κατασκευής γιοτ και εκ μέρους της ομάδας στο BOAT International, θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους φετινούς νικητές.»
«Οι φετινοί νικητές των World Superyacht Awards έχουν καταβάλει μεγάλη προσπάθεια και μπορούμε να διακρίνουμε την καινοτομία στον σχεδιασμό, τη μηχανική και τις κατασκευές. Είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε δημιουργήσει μια παγκοσμίου φήμης πλατφόρμα που ανταμείβει πραγματικά εξαιρετικούς ιδιοκτήτες σκαφών και ναυπηγεία από όλο τον κόσμο.» ανέφερε 0 Τόνι Έουντεν, συν-διευθύνων σύμβουλος της BOAT International Media.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.boatinternational.com
Διαβάστε ακόμη :
– Δανία: Η νέα απειλή για τις τράπεζες είναι οι… πολίτες
– RCEP: Μία εμπορική συμφωνία με εμπόδια από την Κίνα αποσκοπώντας σε ηγετικό ρόλο