Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζουν να βάζουν παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν τοποθετήσει εννέα παραγγελίες και μία προαίρεση (option).
Η Atlas Maritime υπέγραψε για δύο suezmaxes μεταφορικής ικανότητας 157.000 dwt έκαστο) που θα είναι εξοπλισμένα με scrubber. Η παράδοσή τους θα γίνει μέσα στο 2026.με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan.
H Minerva Maritime παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου-LNG χωρητικότητας 115.000 dwt το καθένα ενώ η Aegean Shipping Management υπέγραψε με την η Cosco Shipping Heavy Industry Yangzhou για δύο ακόμα δεξαμενόπλοια, τύπου LR2 ice class, μεταφορικής ικανότητας 114.000 dwt το καθένα. Η παραλαβή των πλοίων υπολογίζεται μέσα στο 2026.
Η εισηγμένη ς το αμερικανικό χρηματιστήριο, Dorian LPG παρήγγειλε ammonia carrier 93.000 κ.μ. σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, κόστους $125 εκατ. και με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης το 2026. Η εταιρεία έχει δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή επιπλέον ενός πλοίου ίδιων προδιαγραφών.
Επίσης Benelux Overseas παρήγγειλε δύο LPG carriers μεταφορικής ικανότητας 48.000 κ.μ. σε κινεζικά ναυπηγεία, η παράδοση των οποίων εκτιμάται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.
Έλληνες, Ιάπωνες και Κινέζοι εφοπλιστές διαγωνίζονται στις ναυπηγήσεις πλοίων παγκοσμίως. Ιδιαίτερη τους τελευταίους 12 μήνες είναι η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Ιαπώνων πλοιοκτητών είναι έντονη σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων.
Σύμφωνα με έκθεση του ναυλομεσιτικού ομίλου Allied οι Έλληνες πλοιοκτήτες έδωσαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 36 bulk carriers, ενώ οι Ιάπωνες για τη ναυπήγηση 35.
Το ενδιαφέρον στρέφεται και στα υγραεριοφόρα πλοία. Σύμφωνα με την Allied, εντός των τελευταίων 12 μηνών, Ιάπωνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν παραγγελίες για 28 gas carriers έναντι 23 των Ελλήνων.
Όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, επί του παρόντος υπάρχουν 47 δεξαμενόπλοια σε παραγγελία για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, 3 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 63 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου, 30 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά πλοία σε παραγγελία.
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 24,41% των παγκόσμιων δεξαμενόπλοιων στόλου, το 15,80% του στόλου των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,49% του στόλου υγροποιημένου αερίου.
Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 13,1% από πλευράς GT και 15,3% από πλευράς DWT.
Διαβάστε ακόμη
Ταχιάος: Ανάγκη για μεγαλύτερη εμπλοκή ιδιωτών στα έργα λόγω έλλειψης πόρων
Δημήτρης Κοντομηνάς: Πώς τα μεγάλα «ασημικά» του κατέληξαν στο σφυρί (pics)
Gstaad Palace: Ιστορίες από το εμβληματικό ξενοδοχείο που σφύζει από Ελληνες τα Χριστούγεννα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ