Του Μηνά Τσαμόπουλου
Μπορεί να έχουν κατεβάσει στροφές όσον αφορά τις ναυπηγήσεις πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στα μεταχειρισμένα όμως παρ’ όλα αυτά έχουν υπογράψει μέχρι και τις αρχές του 2018 με ναυπηγεία κυρίως της Άπω Ανατολής, 260 συμβόλαια συνολικού κόστους 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι παραγγελίες αυτές τόσο σε αριθμό όσο και σε αξία φέρνουν την ελληνόκτητη ναυτιλία στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Οι παραγγελίες αφορούν στη ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων με υψηλότατες προδιαγραφές, με τις 105 παραγγελίες από τις συνολικά 260 να έχουν δοθεί μέσα στο 2017.
Τα πλοία αυτά θα συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς Tier ΙΙ και Tier ΙΙΙ, που εξασφαλίζουν ότι ο ελληνικός στόλος θα είναι ο πλέον σύγχρονος παγκοσμίως και θα συμμορφώνεται με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Βώκο, Εκτελεστικό Διευθυντή των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε, «αυτή η κινητικότητα αποδίδεται στην ανάγκη συμμόρφωσης με νέους κανονισμούς, όπως την πρόσφατη κύρωση της σύμβασης για τη διαχείριση έρματος και τις νέες προδιαγραφές που θέτει η Αμερικανική Ακτοφυλακή, όσο και στους νέους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές SOx και NOx και τις απαιτήσεις MRV (Monitoring, Reporting and Verification), που επιτάχυναν τις επενδύσεις σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), καθώς και στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών των πλοίων».
Χαρακτηριστικά, ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Capital Maritime & Trading, προβλέπουν ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα θέσουν σε αχρηστία το ένα τρίτο του σημερινού παγκόσμιου στόλου, εξέλιξη που ωθεί την επένδυση εκ μέρους τους 1,1 δισ. δολαρίων στην αναβάθμιση 71 πλοίων και την παραγγελία νέων.