Τη συμπλήρωση 60 ετών παρουσίας στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα γιόρτασε χθες το Κυπριακό Νηολόγιο το οποίο ακολουθώντας στρατηγική υπεύθυνης και  βιώσιμης ανάπτυξης έχει φτάσει σε σημείο να πρωταγωνιστεί.

Άρρηκτος είναι ο δεσμός μεταξύ ελληνικής και κυπριακής ναυτιλίας και αυτός ήταν ο λόγος που στη χθεσινή εκδήλωση στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία παρέστησαν πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στηρίξει και συνεχίζουν να στηρίζουν το κυπριακό ναυτιλιακό cluster.

Προκοπίου – Κούστας

Ο δρ Ιωάννης Κούστας πρόσφατα ενέγραψε επτά φορτηγά πλοία στο κυπριακό νηολόγιο, ενώ από τους υποστηρικτές είναι και ο Γιώργος Προκοπίου ο οποίος το περασμένο καλοκαίρι τιμήθηκε με το βραβείο Cyprus Maritime Award. Τα πλοία του Γιώργου Προκοπίου εκπροσωπούν το 3,5% του κυπριακού νηολογίου με μέσο όρο ηλικίας τα πέντε έτη. Ήταν ο πρώτος πλοιοκτήτης που ενέγραψε στο κυπριακό νηολόγιο πέντε υπερσύγχρονα-state of the art- ice class πλοία μεταφοράς LNG.»

Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και ο Γιώργος Προκοπίου

Όπως έχει επισημάνει ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου «Το κυπριακό νηολόγιο πρέπει να είναι το εναλλακτικό νηολόγιο των Ελλήνων Εφοπλιστών. Υπάρχουν και άλλες σημαίες αλλά η πιο ποιοτική μετά την ελληνική είναι η κυπριακή και πιστεύω ότι έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει τα επόμενα χρόνια. Υπάρχει δυναμική. Οι πλοιοκτήτες αρχίζουν και στηρίζουν το κυπριακό νηολόγιο. Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος ως Κύπριος που έχουμε τόσο ικανά στελέχη».

Παρόντες ήταν επίσης μεταξύ άλλων ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ο Πέτρος Παππάς, ο Πάνος Λασκαρίδης, ο Νίκος Πατέρας, ο Αριστείδης Πίττας, Μιχάλης Μποδούρογλου, Λου Κολλάκης, ο Ευάγγελος Αγγελάκος, ο Χάρης Βαφειάς, καπετάν Πάρης Δράγνης, οι Νίκος, Γιώργος και Ανδρέας Τσαβλίρης.

Γιώργος Τσαβλίδης-Μαρίνα Χατζημανώλη-Λου Κολλάκης

Από κυπριακής πλευράς ήταν η υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη η οποία στην ομιλία της ευχαρίστησε τα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας για την υποστήριξη τους προς το κυπριακό νηολόγιο το οποίο εστιάζει στην βελτίωση των υπηρεσιών και την ενσωμάτωση των πολιτικών βιωσιμότητας.

Μιχάλης Μποδούρογλου -Πάνος Λασκαρίδης- Παγιέτ Παλαιολόγου

Παρόντες ήταν ο πρέσβης της Κύπρου Σταύρος Αυγουστίδης, ο γενικός διευθυντής του υφυπουργείου ναυτιλίας Dr Στέλιος Χειμωνάς, ο πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών Ανδρέας Χατζηγιάννης και τα στελέχη του κυπριακού νηολογίου στον Πειραιά Άδωνης Παυλίδης, Χρήστος Καριτζής.

«Σήμερα, η Κύπρος ως ένα πλήρως ανεπτυγμένο ναυτιλιακό κέντρο, διαθέτει ένα αναγνωρισμένο Νηολόγιο υψηλών προδιαγραφών, το οποίο συνέβαλε καθοριστικά ώστε να κατέχει η χώρα μας μια σημαντική θέση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη και να διαδραματίζει σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα» επεσήμανε η υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη:

«Ο κυπριακός εμπορικός στόλος, χωρίς αμφιβολία έχει εξελιχθεί σε αυτά τα 60 χρόνια και συγκαταλέγεται σήμερα, στους μεγαλύτερους και ποιοτικότερους παγκοσμίως. Αυτό οφείλεται στην αφοσίωση και αγάπη που επέδειξαν όλοι όσοι έχουν ενεργά ασχοληθεί και εργαστεί, από οποιαδήποτε θέση και αν κατείχαν όλα αυτά τα χρόνια.

Μαρίνα Χατζημανώλη

Θα ήταν παράλειψη μου να μην αναφερθώ στην πολιτική βούληση όλων των Κυβερνήσεων για ισχυρή στήριξη της Κυπριακής Ναυτιλίας και φυσικά το γεγονός ότι παραμένει εκτός του κάδρου οποιωνδήποτε πολιτικών αντιπαραθέσεων, μια σημαντική παράμετρος, που νιώθω το χρέος και την υποχρέωση να υπογραμμίσω, επιβεβαιώνοντας ότι συλλογικά μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.

Η περαιτέρω ενίσχυση του Κυπριακού Νηολογίου αποτελεί σαφέστατα ένα από τους πρωταρχικούς στόχους της Κυβέρνησης Νίκου Χριστοδουλίδη και του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας την εθνική διάσταση, μια μικρή σε έκταση χώρα, να διατηρεί ένα ισχυρό και ποιοτικό νηολόγιο».

O πρέσβης της Κύπρου Σταύρος Αυγουστίδης με τη Μαρίνα Χατζημανώλη

Αναφερόμενη στα πλεονεκτήματα του κυπριακού νηολογίου είπε:

«Το πλαίσιο των υπηρεσιών και πλεονεκτημάτων που παρέχονται από το Κυπριακό Νηολόγιο, όπως είναι το σταθερό και ανταγωνιστικό σύστημα φόρου χωρητικότητας, τα μηδενικά τέλη νηολόγησης, η υπηρεσία 24/7, η εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού, τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας, η αποτελεσματικότητα και ευελιξία, καθώς και η φήμη ενός κυρίαρχου κράτους σημαίας, μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμώ ότι ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες και το πλαίσιο λειτουργίας μιας σύγχρονης ναυτιλιακής εταιρείας» και προσέθεσε:

«Παρόλα αυτά, η περαιτέρω απλούστευση και βελτίωση των υπηρεσιών αποτελεί προτεραιότητα μας: 1. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει δημιουργηθεί και ήδη λειτουργεί η μονοθυριδική εξυπηρέτηση ή αλλιώς “One-Stop-Shipping Centre”, προς εξυπηρέτηση των ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η πλήρης ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών που παρέχονται από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας.

2. Επιπρόσθετα, αξιολογώντας ότι η συνεργασία μαζί σας είναι απαραίτητο συστατικό της προόδου και της λήψης βιώσιμων και ορθολογιστικών αποφάσεων, έχουμε προχωρήσει στη σύσταση δύο συμβουλευτικών επιτροπών, της Ενίσχυσης της Ανταγωνιστικότητας και της Ποιότητας της Κυπριακής Σημαίας καθώς επίσης και για την Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας του Κυπριακού Ναυτιλιακού πλέγματος-Cluster. Συμμετοχή σε αυτές τις επιτροπές θα έχετε εσείς, όπου μέσω των εμπειριών και των γνώσεων σας, θα είναι δυνατή η παραγωγή συμβουλευτικών προτάσεων προς τον εκάστοτε Υφυπουργό Ναυτιλίας».

Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης το ζεύγος Χάρη και Έμιλυ Βαφειά και η Μαρίνα Χατζημανώλη

 

Πράσινη μετάβαση

Όπως επεσήμανε η υφυπουργός για τη συμβολή της κυπριακής ναυτιλιακής κοινότητας προς την πράσινη μετάβαση «στο πλαίσιο της συνεχούς παρακολούθησης των περιβαλλοντικών εξελίξεων, και συμβάλλοντας στην προσπάθεια για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, το Υπουργικό Συμβούλιο, ενέκρινε πολύ πρόσφατα, αναθεωρημένη σειρά πράσινων κινήτρων για την επιβράβευση πλοίων που επιδεικνύουν αποτελεσματικές μειώσεις εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Από τον Ιανουάριο του 2024, ο ετήσιος φόρος χωρητικότητας θα μειωθεί έως και 30% για κάθε πλοίο που επιδεικνύει μέτρα για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων, διασφαλίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες επιβραβεύονται για βιώσιμες ναυτιλιακές προσπάθειες».

Ειρήνη Νταϊφά, Μαρίνα Χατζημανώλη, Κωστής Φραγκούλης

Οι άνθρωποι

«Το πολυτιμότερο και ισχυρότερο συστατικό της κυπριακής ναυτιλίας είναι οι άνθρωποι της, είσαστε εσείς, οι επαγγελματίες του κλάδου, πρωταγωνιστές και πρεσβευτές της. Σε αυτή τη διαδρομή των 60 χρόνων, θυμόμαστε και τιμούμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που άνοιξαν το δρόμο και συνέβαλαν με οποιοδήποτε τρόπο στη δημιουργία του Κυπριακού Νηολογίου» επεσήμανε η υφυπουργός:

«Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους στενούς και διαχρονικούς συνεργάτες του Υφυπουργείου Ναυτιλίας όλα αυτά τα χρόνια, την Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών και το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, οι οποίοι από την ανάληψη των καθηκόντων μου και όχι μόνο, στέκονται αρωγοί και θεματοφύλακες της προσπάθειας μας, για περαιτέρω ενίσχυση και συνεχή βελτίωση του ναυτιλιακού συμπλέγματος. Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να αναφερθώ ειδικά στους Κύπριους πλοιοκτήτες που έχουν στηρίξει το Κυπριακό νηολόγιο από την ίδρυση του, αλλά και κατά τη εξέλιξη του σε δύσκολες εποχές.

Ο κ.Χαράλαμπος Μυλωνάς, η συνεισφορά του είναι πραγματικά ανεκτίμητη, ένας ακούραστος υποστηρικτής της κυπριακής ναυτιλίας, σφραγίζοντας την με την ίδρυση της Ένωσης Κυπρίων Εφοπλιστών το 1981 καθώς και με την ετοιμασία της πρώτης συλλογικής σύμβασης για ναυτικούς στα κυπριακά πλοία. Κύριε Χατζηγιάννη σας ευχαριστώ θερμά για όλα όσα κάνατε και συνεχίζετε να κάνετε, κυρίως από την θέση σας ως προέδρου της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών. Στους κύριους Πόλυ, Νικόλα και Μαρία Χατζηωάννου αναγνωρίζουμε την σταθερή και διαχρονική αξία της παράδοσης, ως συνεχιστές της ισχυρής στήριξης της Κυπριακής σημαίας που ξεκίνησε ο πατέρας τους, αείμνηστος Βάσος Χατζηωάννου, ο οποίος μαζί με τα αδέλφια του Λουκά και Μιχάλη Χατζηωάννου ήταν από τους πρωτεργάτες του Κυπριακού νηολογίου. Μαζί τους και ο κύριος Κυριάκος Μούσκας, το πρώτο πλοίο των οποίων το 1960 νηολογήθηκε με Κυπριακή σημαία. Η οικογένεια του κ. Μούσκα παραμένει στυλοβάτης της Κυπριακής σημαίας.

Εκ μέρους του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη, σας ευχαριστούμε θερμά όλους!»

Ο Πάρης Δράγνης

Ιστορική αναδρομή

Η Κυπριακή εμπορική ναυτιλία, έχοντας διανύσει όλα αυτά τα χρόνια μια μακρά, ανοδική και εντυπωσιακή πορεία, αποτελεί αναμφίβολα έναν εκ των βασικών πυλώνων στήριξης της εθνικής μας οικονομίας, συμβάλλοντας εξίσου στην κοινωνική και πολιτική ανάπτυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Κομβικά σημεία στην εξελικτική πορεία της κυπριακής ναυτιλίας, αποτελούν η ίδρυση του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας το 1977, η ενσωμάτωση σε αυτό των επιθεωρητών πλοίων και λειτουργών ναυτιλίας, η δημιουργία ναυτιλιακών γραφείων σε καίριας σημασίας για τη ναυτιλία πόλεις του εξωτερικού, καθώς και η εκλογή της Κύπρου στο συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού το 1987, στο οποίο επανεκλέγεται από τότε ανελλιπώς.

Η ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2004, οδήγησε στον εκσυγχρονισμό της ναυτιλιακής νομοθεσίας, στην εναρμόνιση με το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και στην υιοθέτηση ενός ελκυστικού φορολογικού συστήματος για τη ναυτιλία. Γεγονός, που σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και την άριστη ποιότητα υπηρεσιών από τους επαγγελματίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Κύπρου, οδήγησαν στην περαιτέρω εξέλιξη και ενδυνάμωση της κυπριακής ναυτιλίας.

Η ίδρυση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, το Μάρτιο του 2018, ως μετεξέλιξη του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας , ενίσχυσε τη δυναμική του κλάδου, συμβάλλοντας μεταξύ άλλων, στην αναβάθμιση της ναυτιλιακής διοίκησης, στην επιτάχυνση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, στον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην ευελιξία και στον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό και εφαρμογή στρατηγικών για ενίσχυση του κλάδου.

Διαβάστε ακόμη

3+1 στοιχήματα τον Μάρτιο για την ελληνική οικονομία

Φουρλής: Έρχονται τα νέα ΙΚΕΑ – Το project στο Ελ. Βενιζέλος και το deal με τους Σουηδούς

ΤΧΣ: Στα €4 η τελική τιμή προσφοράς των μετοχών της Πειραιώς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ