O Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης κατά τον χαιρετισμό του, τόνισε την αναγκαιότητα για ρεαλιστική προσέγγιση του ζητήματος της μείωσης των ρύπων, που παράγονται από τον κλάδο της ναυτιλίας και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις συνεχιζόμενες προσπάθειες του Υπουργείου αναφορικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αφορούν τις αλλαγές πληρωμάτων.
Ο Πρόεδρος της Navigator, Capt. Δημήτρης Μπεζαντάκος, καλωσορίζοντας το κοινό έκανε μια σύντομη αναδρομή στην πορεία της οικογένειας Μπεζαντάκου η οποία μετρά μισό αιώνα στον χώρο της Ναυτιλίας, αναφέρθηκε στη δημιουργία και τις αξίες που διέπουν τη NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS υποδεικνύοντας τον ανθρώπινο παράγοντα ως τον βασικό πυλώνα της Ελληνικής Ναυτιλίας ο οποίος εξελικτικά πρέπει να αξιοποιεί την τεχνολογία και όχι να καθορίζεται από αυτή.
Η CEO, Δανάη Μπεζαντάκου, τόνισε για μια ακόμα φορά τη σημαντικότητα των συνεργιών και του διαλόγου, παράγωγο των οποίων είναι το NAVIGATOR – THE SHIPPING DECISION MAKERS FORUM.
Τα συμπεράσματα των “κλειστών” συζητήσεων της εβδομάδας 12-16/04/2021, παρουσίασαν τα Μέλη του Advisory Board κ.κ.:
Η Έλενα Αθουσάκη, Head of ESG, Sustainability & Climate Change – MOTOR OIL GROUP (#Decarbonisation), αναφέρθηκε στην ανησυχία που έχει προκληθεί σχετικά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί και τις αποφάσεις που πρέπει να πάρουν οι πλοιοκτήτες για να ανταπεξέλθουν, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά των second – hand πλοίων και στην αναγκαιότητα στρατηγικής, διαφάνειας και διαλόγου με όλα τα συμβαλλόμενα μέρη και τους αρμόδιους οργανισμούς για την επίτευξη των United Nations Sustainable Development Goals.
O Σεραφείμ Κάπρος, Director of MBA in Shipping –Πανεπιστήμιο Αιγαίου (#SupplyChain) υπέδειξε την ανάγκη εύρεσης «έξυπνων» και εναλλακτικών λύσεων για την συνέχιση λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και μίλησε για την παρουσία αυξημένης εξειδίκευση στις ναυτιλιακές εταιρίες κατά την αξιολόγηση και παρακολούθηση αυτής.
Ο Πάνος Θεοδοσόπουλος, Chief Digital Officer – OCEANKING (#SmartShipping) υπογράμμισε πως ο όρος «έξυπνη ναυτιλία» δεν αφορά μόνο το πλοίο, αλλά και το γραφείο. Στα κίνητρα επίτευξης της συμπεριέλαβε τον καταλυτικό ρόλο της πανδημίας, την εφαρμογή των νέων κανονισμών και τον αυξημένο αριθμό ψηφιακών λύσεων για την αποδοτικότερη λειτουργία των Εταιρειών, ενώ στα εμπόδια ανέφερε την ελλιπή κατάρτιση των στελεχών και την κυβερνοασφάλεια.
H Δωροθέα Ιωάννου, Deputy Chief Operating Officer – The AMERICAN P & I CLUB, ανέφερε πως τα περισσότερα ατυχήματα και claims προκαλούνται λόγω ανθρωπινού λάθους. Ακόμα υπογράμμισε τη σημασία της ψυχικής υγείας των ναυτικών, καθώς το επάγγελμα είναι το δεύτερο σε θέση παγκοσμίως σε αριθμό αυτοκτονιών. Οι νέες γενιές πιθανότατα θα είναι οι πρώτες που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυξημένα επίπεδα τεχνολογίας και αυτονομία. Η Κατερίνα Σκουρτανιώτη, Managing Director- VENLYS Maritime Specialisation Services (#Human Element) συμπερασματικά ανέφερε ότι η αλληλεπίδραση με πολύπλοκα και πολύ προηγμένα συστήματα, καθώς η επίγνωση της κατάστασης, η κριτική σκέψη, η αποτελεσματική επικοινωνία, θα είναι μερικές από τις δεξιότητες που θα απαιτηθούν για να επιβιώσουν οι επικείμενες αλλαγές στη ναυτιλιακή βιομηχανία .
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, Managing Partner/Global Maritime Leader-MOORE GREECE (#Commercial &Finance) ανέφερε ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα επηρεάσουν και τα κριτήρια με τα οποία θα δανειοδοτούν οι τράπεζες αφού και αυτές θα υπόκεινται σε «πράσινο» έλεγχο του χαρτοφυλακίου από τις Εποπτικές τους Αρχές και αυτό θα είναι μια σοβαρή πρόκληση για την ναυτιλιακή εταιρία στην προσπάθειά της να βρει τα κονδύλια που απαιτούνται για να ανανεώσει τον στόλο της. Επίσης εξήρε την ανησυχία των ναυτιλιακών εταιρειών για το χάσμα που δημιουργείται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας αφού οι τραπεζικοί κανόνες που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν φαίνεται να επηρεάζουν τόσο έντονα τις Ασιατικές τράπεζες και έτσι η μετατόπιση του κέντρου βάρους της Ναυτιλίας προς την Ασία θα ενταθεί που και αυτό θέτει σε κίνδυνο την αειφορία της Ευρωπαϊκής αλλά και Ελληνικής ναυτιλίας.
Διεθνείς Οργανισμοί έδωσαν το παρών και τοποθετήθηκαν τόσο σε θέματα της Ναυτιλιακής και Οικονομικής εν γένει επικαιρότητας, όσο και στα συμπεράσματα των κλειστών συζητήσεων. Την συζήτηση συντόνισαν οι κυρίες Δανάη Μπεζαντάκου, CEO–NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS και Τζίνα Παναγιώτου, CVO – OCEANS ARENA, Concept Founder – IT’S ALL ABOUT SHIPPING
Σύμφωνα με την Margi Van Gogh, Shaping the Future of Mobility – Head of Supply Chain & Transport – World Economic Forum οι τρείς (3) βασικοί τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι: η συμβολή στην κοινωνική ανάπτυξη, η επίδραση στο περιβάλλον και ο οικονομικός αντίκτυπος και βιωσιμότητα. Ακόμα ανέφερε τον ρόλο του LNG ως μεταβατικό καύσιμο και την δημιουργία hubs για την πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων και τον υψίστης σημασίας εμβολιασμό των ναυτικών.
H Elaine Smith Genser, Responsible for Engagement and Partnerships Development – United Nations Joint SDG Fund, ανέφερε πως η απανθρακοποίηση εκτός από πρόκληση αποτελεί και ευκαιρία και μίλησε για την έμφαση που δίνει η νέα γενιά επενδυτών στην προστασία του περιβάλλοντος. Τέλος σημείωσε πως οι χώρες τις Ασίας είναι ένα βήμα μπροστά από την Ευρώπη σε σχέση με τα μέτρα προς την απανθρακοποίηση.
Εκ μέρους του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου συμμετείχε ο Γ.Γ. Guy Platten ο οποίος αναφέρθηκε στον εμβολιασμό των ναυτικών καθώς αυτός θα έχει επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, στις αλλαγές πληρωμάτων που απασχόλησαν και απασχολούν και την αποτυχία των κυβερνήσεων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Ακόμα χαρακτήρισε την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας ως την «τέταρτη επανάσταση της πρόωσης», μετά τα πανιά, τον ατμό και το πετρέλαιο και προσέθεσε πως μέσω των συνεργειών και του διαλόγου επετεύχθη η επίλυση πολλών προβλημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το FORUM ολοκληρώθηκε με τις παρουσιάσεις εκπροσώπων στρατηγικών για τη ναυτιλία λιμένων του δικτύου Οίκων Ρυμουλκών και Πρακτόρων της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS όπου λόγω της μη ύπαρξης δυνατότητας διοργάνωσης δια ζώσης συναντήσεων, ενημέρωσαν τη ναυτιλιακή κοινότητα για το πώς αντιμετώπισαν τις προκλήσεις της πανδημίας, τα επόμενα βήματα των Εταιρειών τους και θέματα που αφορούσαν την ανάπτυξη λιμένων, αλλαγές πληρωμάτων, ανανέωση του στόλου ρυμουλκών παγκοσμίως κ.ά.:
Jeff Horst, Vice President of Sales & Marketing – Foss Maritime Harbor Towing Company (Η.Π.Α./Δυτική Ακτή), Julian Oggel, Managing Director – Novatug & Counsel – Multraship (Βέλγιο & Ολλανδία)
Diana Villarreal, Commercial Manager–COLTUGS TOWAGE & SALVAGE/ ULTRATUG (Χιλή, Περού, Εκουαδόρ, Κολομβία), Hugh Buchanan, Operations Director- AGENCIA MARITIMA NABSA S.A (Αργεντινή), Elisio Dourado, Towage Commercial Director – WILSON SONS (Βραζιλία), Sushil Mulchandani, Chief Executive Officer – JM BAXI & CO. (Ινδία), Jose Echeverria, General Manager – ILG LOGISTICS (Παναμάς), Meera Kumar, Head of DIABOS Business Unit (DA’s Processing System)
Οι ομιλητές τόνισαν πως για την αποφυγή ατυχημάτων όπως αυτό του EVER GIVEN, είναι ιδιαίτερα σημαντική η λήψη των απαραίτητων μέτρων, η επιθεώρηση όλων των πλοίων πριν τη διέλευση τους από κανάλι, και η συνοδεία από ρυμουλκά για τα μεγαλύτερα πλοία. Αναφορικά με τις αλλαγές πληρωμάτων ανέφεραν και εδώ την κόπωση των ναυτικών η οποία είναι πολύ σοβαρή τόσο για την ψυχική τους υγεία, όσο και για την ορθή και αποτελεσματική διαχείριση του πλοίου.
Διαβάστε ακόμη
Τέλος χρόνου για την επανένταξη στις 100 – 120 δόσεις της εφορίας
Τα διακοποδωράκια, ο Τζίμης ο… αχάριστος και οι υπό έξωση μετοχούλες