Ο βασικός στόχος του συνεδρίου ήταν η συσπείρωση του κλάδου και η ανταλλαγή απόψεων με αφορμή το νέο νομοσχέδιο που αφορά το yachting.

Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα 25-26 Φεβρουαρίου. Σημαντικοί φορείς από όλους τους κλάδους του yachting στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εξέφρασαν τις απόψεις τους, συζήτησαν, διαφώνησαν, συμφώνησαν και τελικά έθεσαν τους βασικούς πυλώνες του επαγγελματικού yachting στην Ελλάδα στη διάθεση του πολυπληθούς ακροατηρίου.

Η θεματολογία του συνεδρίου ήταν:

1. ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ YACHTING

2. ΥΠΟΔΟΜΕΣ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

3. SUPER/ MEGA YACHTS MARKET, BROKERS & OWNERS

4. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ/ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ

5. SAILING BOATS / CATAMARANS

6. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΘΑΛΑΣΣΑ

7. ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ YACHTING

8. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΙΔΕΕΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

9. YACHT REFIT/DESIGN/BUILDING/REPAIR/SHIPYARDS

Στο πλαίσιο των εννέα θεματικών συζητήσεων ανταλλάχθηκαν απόψεις σχετικά με τα επίκαιρα θέματα του κλάδου.

Στο πρώτο πάνελ, το οποίο είχε μεγάλο ενδιαφέρον και διεξήχθη σε θερμό κλίμα, οι συζητήσεις αφορούσαν το καμποτάζ και το home porting, ίσως το πιο φλέγον ζήτημα που αφορά τα super και mega yachts, τους Έλληνες πλοιοκτήτες και τις εταιρίες εξυπηρέτησης διερχομένων, καθώς και τη ρύθμιση που φέρνει το νέο νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό. Στην επόμενη σεζόν, με βάση το νομοσχέδιο, θα δοκιμαστεί η μερική άσκηση δραστηριότητας από επαγγελματικά σκάφη υπό ξένη σημαία. Τα επίμαχα άρθρα 8 και 9 αποτέλεσαν το επίκεντρο των συζητήσεων, με τους κ.κ. Αντώνη Στελλιάτο, πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ, Γεώργιο Βερνίκο Γ.Γ. Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γεώργιο Αλεξανδράτο εκπρόσωπο του Ναυτικού Επιμελητήριου, Μιχάλη Σκουλικίδη πρόεδρο της GYA, Πάρι Λουτριώτη πρόεδρο του ΣΙΤΕΣΑΠ και βέβαια του Γ.Γ. Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου να ανταλλάσσουν απόψεις τόσο μεταξύ τους όσο και με εκπροσώπους εμπλεκομένων φορέων που βρίσκονταν στην αίθουσα. Είναι πολύ σημαντικό που το συνέδριο έδωσε το βήμα για ουσιαστική συζήτηση και γόνιμες αντιπαραθέσεις σε ένα τόσο καθοριστικό ζήτημα.

Η συζήτηση που ακολούθησε αφορούσε τις υποδομές, κυρίως τις μαρίνες, όπου κι εκεί το νέο νομοσχέδιο διευκολύνει τη δημιουργία θέσεων με πλωτούς προβλήτες, πέραν των χωροθετημένων μαρίνων, αλλά και την αξιοποίηση των ήδη αδειοδοτημένων χώρων. Η συζήτηση μεταξύ του Γ.Γ. Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, της Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Ολυμπίας Αναστασοπούλου, του Προέδρου της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος κ. Σταύρου Κατσικάδη και του αναπληρωτή καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Γεωργίου Βαγγέλα καθώς και οι ερωτήσεις από το ακροατήριο ξεκαθάρισαν το τοπίο, τόσο από νομοθετικής πλευράς όσο και της εφαρμογής των προθέσεων των φορέων.

Στο τρίτο πάνελ οι συζητήσεις στράφηκαν στο επιχειρηματικό μέρος του yachting που αφορά το εξαιρετικά ενδιαφέρον μέρος της αγοράς που περιλαμβάνει τα super και τα mega yachts. Ο κ. Θεόδωρος Χουλιαράς παρουσίασε εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης του Yachting, η κ. Τζίνα Πολέμη ανέλυσε τις θετικές συνέπειες του Covid στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς, ο κ. Πάνος Λυμπερόπουλος ανέλυσε τις τάσεις της αγοράς κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία, η κ. Μαρία Μαυρουδή έθεσε το θέμα της ασφάλισης των σκαφών και ο κ. Μανώλης Στεφανάκης αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο και τις επιπτώσεις που έχει στον κλάδο των μεγάλων σκαφών.

Το τελευταίο πάνελ της ημέρας επικεντρώθηκε στα ιστιοφόρα και τα καταμαράν, κυρίως τα bareboats (σκάφη χωρίς μόνιμο πλήρωμα) και τις ναυλώσεις αυτών.

Το Σάββατο άνοιξε με την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που αφορούσε το περιβάλλον και τη θάλασσα με επίκεντρο την αειφορία, τις πρακτικές κοινωνικής ευθύνης, την περιβαλλοντική διαχείριση και το θετικό αποτύπωμα, καθώς και τη συσχέτιση του yachting με την οικολογία.

Τις εντυπώσεις κέρδισε η επόμενη ομάδα ομιλητών με θέμα τις γυναίκες στο χώρο του yachting, ενός χώρου που οι κυρίες παίζουν καθοριστικό ρόλο. Το ακροατήριο άκουσε με προσοχή τις παρουσιάσεις από την κ. Έλπη Πετράκη πρόεδρο της Wista Hellas και την κ. Κατερίνα Κώνστα που αφορούσαν την ηγεσία, την κ. Θεοφανώ Μπαρδάκη που μίλησε για τις υπηρεσίες concierge, την παρουσίαση της κ. Άννας Μωραΐτου σχετικά με το φωτισμό στα σκάφη αλλά και της κ. Δέσποινας Ψυχάρη, που αναφέρθηκε στο customer service, όντας Customer Service Manager της Μαρίνας Φλοίσβου.

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν τα δύο επόμενα πάνελ που αναφέρονταν στις καινοτόμες επιχειρήσεις του κλάδου καθώς και στη σχεδίαση, ναυπήγηση, επισκευή και στην ανακαίνιση των σκαφών. Ο καπετάν Λουκάς Γκουρτσογιάννης άνοιξε τη συζήτηση μιλώντας για μεταφορές εμπορευμάτων με ιστιοφόρα σκάφη, ενώ ο κ. Ιωάννης Κωστόπουλος παρουσίασε την Sammy, την πλατφόρμα online κρατήσεων θέσεων στις μαρίνες και ο κ. Ηλίας Μπογόρδος την πρωτοποριακή ελληνική εφαρμογή keeano που παρέχει πληροφορίες πορτολάνου για λιμάνια και αγκυροβόλια. Τη σκυτάλη πήραν μετά ο κ. Ηλίας Χατζηεφραιμίδης πρόεδρος της WIMA, ο κ. Νίκος Πολυκανδριώτης με τις προηγμένες λύσεις τεχνολογίας της Golden AS, όπως το Glass Bridge, o έμπειρος και γνωστός ναυπηγός κ. Νίκος Δαφνιάς που μίλησε για το μέλλον των σχεδιάσεων mega yachts στην Ελλάδα, ο κ. Νίκος Μιχαλακόπουλος που παρουσίασε τις υποδομές στην επισκευαστική ζώνη του Πειραιά και ο κ. Ευθύμιος Στασινός που παρουσίασε τον κλάδο του refit στην Ελλάδα. Τη συζήτηση έκλεισε ο κ. Μαγουλάς,

Διαβάστε ακόμη:

Κυρίαρχοι οι Έλληνες σε ναυπηγήσεις LNG-LPG carriers και δεξαμενόπλοια

Η καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών δοκιμάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία (πίνακες)

Η αγωνία κορυφώνεται, οι αγορές χορεύουν (στο) τραμπολίνο και ο Σαράντης χωρίζει (και) με την Estée Lauder