Στο αεροδρόμιο του Μάαστριχτ στην Ολλανδία, η 1η Ιουλίου ήταν μία ιδιαίτερα ξεχωριστή ημέρα. Ήταν η ημέρα που το πρώτο ηλεκτρικό αεροπλάνο – το Pipistrel Velis Electro- απογειώθηκε με προορισμό την Λιέγη του Βελγίου.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν ο πιλότος και ένας επιβάτης: ο Marcel Demandt είχε μαζί του το ρολόι του, το κινητό του και μία μικρή τσάντα, αλλά όχι βαλίτσα. Το συνολικό βάρος επιβαινόντων και αποσκευών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 178 κιλά.

Αν και αντιμετωπίζουν πολλούς και σημαντικούς περιορισμούς, τα ηλεκτρικά αεροσκάφη του Electrify project δεν παύουν να αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για βιώσιμα ταξίδια. Οι μπαταρίες τους φορτίζουν σε λιγότερο από μία ώρα και μπορούν να καλύψουν αποστάσεις έως 40 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες για να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις είναι ακόμα πολύ βαριές για να τοποθετηθούν πάνω στο αεροσκάφος.

Το Pipistrel Velis Electro μπορεί να πραγματοποιήσει πτήσεις διάρκειας έως 50 λεπτών.

Εκτός από τις ηλεκτρικές πτήσεις, το Electrifly προσφέρει επίσης μεταφορά με ηλεκτρικό όχημα από το σημείο που επιλέγει ο επιβάτης από και προς το αεροδρόμιο, πηγή: Maastricht Aachen Airport, @MST_airport

Πτήσεις για τολμηρούς και εύπορους

Για αυτό, οι πρώτοι προορισμοί από το ολλανδικό Μάαστριχτ είναι η Λιέγη του Βελγίου και το Άαχεν της Γερμανίας.
To Electrify project, μία προσπάθεια να ξεκινήσουν διεθνείς πτήσεις με μηδενικούς ρύπους, αποτελεί σύμπραξη των αεροδρομίων Μάαστριχτ, Λιέγης και Άαχεν με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Αεροδιαστημικής Μηχανικής Fachhochschule Aachen, την εταιρεία ιδιωτικών αερομεταφορών ASL Group και την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων NIO.

«Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα στην αποστολή του αεροδρομίου του Μάαστριχτ να επιτρέψει πτήσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων για το κοινό, ανοίγοντας την πόρτα για βιώσιμη αεροπορική συνδεσιμότητα μεταξύ περιφερειακών αεροδρομίων» δήλωσε ο Jonas van Stekelenburg, διευθύνων δύμβουλος του αεροδρομίου.

Οι δοκιμαστικές πτήσεις μεταξύ Μάαστριχτ – Λιέγης και Άαχεν θα πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2024. Θα αξιοποιηθούν για να διαπιστωθεί αν και πώς τα ηλεκτρικά αεροσκάφη μπορούν να καλύψουν μέρος του επιβατικού έργου των αεροδρομίων.

Στην αρχή, το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι κυρίως επιχειρηματίες που θέλουν να μεταβούν με γρήγορο και πράσινο τρόπο σε γειτονικές χώρες. Άλλωστε, το εισιτήριο δεν είναι φθηνό: στοιχίζει 120 ευρώ.

«Προς το παρόν, τα ηλεκτρικά αεροπλάνα δεν πετάνε μακριά. Αλλά αυτό συνέβαινε στην αρχή και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όταν εμφανίστηκε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που εκτίθετο στο ολλανδικό κοινοβούλιο Binnenhof, μπορούσε να διανύσει 40 χιλιόμετρα. Πέντε χρόνια αργότερα μπορούσε ήδη να διανύσει 400 χιλιόμετρα» σημείωσει ο Jonas van Stekelenburg.

Το Pipistrel πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση από το αεροδρόμιο του Μάαστριχτ την 1η Ιουλίου, πηγή: Maastricht Aachen Airport, @MST_airport

«Γνωρίζουμε ότι αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για το μέλλον των βιώσιμων πτήσεων, και στο Fachhochschule Aachen εργαζόμαστε πάνω σε αυτό που πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι το μέλλον της ηλεκτρικής αεροπορίας. Είμαστε υπερήφανοι για αυτό στο οποίο οδήγησε η συνεργασία μας και ανυπομονούμε να το αναπτύξουμε περαιτέρω» δήλωσε ο καθηγητής Janser από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Άαχεν.

* Κεντρική φωτιγραφία: Pipistrel – το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος της Ευρώπης, πηγή: pipistrel-aircraft.com

Διαβάστε ακόμη

ΑΔΜΗΕ: Παρέμβαση Μητσοτάκη για το ηλεκτρικό καλώδιο Κρήτης – Κύπρου και την τύχη του μεγάλου έργου ύψους 1,9 δισ.

«Καρφώνει» ο ένας την παράλια του άλλου στο MyCoast

ΥΠΕΘΟ: Χωρίς χαρτόσημο 3,6% οι τόκοι στα ενήμερα δάνεια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ