Η Επιτροπή κίνησε διαδικασίες επί παραβάσει κατά 24 κρατών μελών για παράλειψη μεταφοράς νέων κανόνων της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες.
Μάλιστα, απέστειλε προειδοποιητικές επιστολές στο Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Δανία, τη Γερμανία, την Εσθονία, την Ιρλανδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Κροατία, την Ιταλία, την Κύπρο, τη Λετονία, τη Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, τις Κάτω Χώρες, την Αυστρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία, τη Σλοβακία και τη Σουηδία, καλώντας τες να θεσπίσουν και να κοινοποιήσουν τα σχετικά μέτρα, έχοντας προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν.
Αντίθετα, μόνο η Ελλάδα, η Ουγγαρία και η Φινλανδία έχουν γνωστοποιήσει στην Επιτροπή ότι έλαβαν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη μεταφορά της οδηγίας, δηλώνοντας έτσι την πλήρη μεταφορά της στο εθνικό δίκαιο.
Να αναφέρουμε ότι ο Ευρωπαϊκός Κώδικας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών εκσυγχρονίζει το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, με σκοπό την ενίσχυση των επιλογών και των δικαιωμάτων των καταναλωτών, για παράδειγμα με την εξασφάλιση σαφέστερων συμβάσεων, ποιοτικών υπηρεσιών και ανταγωνιστικών αγορών.
Ο κώδικας διασφαλίζει επίσης υψηλότερα πρότυπα για τις υπηρεσίες επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων πιο αποδοτικών και προσβάσιμων επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης.
Επιπλέον, παρέχει στους φορείς εκμετάλλευσης τη δυνατότητα να επωφελούνται από κανόνες που παρέχουν κίνητρα για επενδύσεις σε δίκτυα πολύ υψηλής χωρητικότητας, καθώς και από ενισχυμένη κανονιστική προβλεψιμότητα, με αποτέλεσμα πιο καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές. Η προθεσμία για τη μεταφορά του κώδικα στην εθνική νομοθεσία ήταν η 21η Δεκεμβρίου 2020.
Το ιστορικό
Ο Ευρωπαϊκός Κώδικας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, οποίος επικαιροποιεί το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον ευρωπαϊκό τομέα τηλεπικοινωνιών σύμφωνα με τις νέες προκλήσεις, τέθηκε σε ισχύ τον Δεκέμβριο του 2018, ενώ τα κράτη μέλη είχαν στη διάθεσή τους δύο έτη για να εφαρμόσουν τους κανόνες του. Πρόκειται για βασική νομοθετική πράξη για την επίτευξη της ευρωπαϊκής κοινωνίας των Gigabit και τη διασφάλιση πλήρους συμμετοχής όλων των πολιτών της ΕΕ στην ψηφιακή οικονομία και κοινωνία.
Με σκοπό να στηρίξει τα κράτη μέλη για τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, η Επιτροπή παρακολουθούσε τη διαδικασία μεταφοράς και παρείχε εκτενή καθοδήγηση και βοήθεια. Επιπλέον, ο Φορέας Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC) έχει αναπτύξει και δημοσιεύσει κατευθυντήριες γραμμές που αποσκοπούν στην επιτυχή εφαρμογή των νέων κανόνων.
Σύμφωνα με τον κώδικα, τον Δεκέμβριο του 2020, η Επιτροπή εξέδωσε τις ακόλουθες νομοθετικές πράξεις για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, την κανονιστική εναρμόνιση και τους ισότιμους όρους ανταγωνισμού για όλους τους παράγοντες της αγοράς, καθώς και για την προστασία των καταναλωτών και την εξασφάλιση δίκαιων τελών και ποικίλων προσφορών για υπηρεσίες διαδικτύου και τηλεφωνίας.
* Νέο κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό για τον καθορισμό ενιαίων μέγιστων τελών τερματισμού φωνητικών κλήσεων σε επίπεδο Ένωσης, τα οποία οι φορείς εκμετάλλευσης επιτρέπεται να χρεώνουν ο ένας τον άλλον για κλήσεις κινητής και σταθερής τηλεφωνίας μεταξύ των δικτύων τους.
* Επικαιροποιημένη σύσταση για τις σχετικές αγορές, με την οποία επικαιροποιείται ο κατάλογος προκαθορισμένων αγορών, τις οποίες οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές οφείλουν να επανεξετάζουν τακτικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμη:
Επιστρεπτέα Προκαταβολή 5: Οι πέντε υποχρεώσεις που έχουν οι δικαιούχοι
«Δώρο» η επιδότηση για πάγιες δαπάνες – Τα 4 κριτήρια και οι δικαιούχοι
Δεν τα «βρίσκουν» Εθνική – Hines για το mall της Πειραιώς