search icon

Ευρώπη

Παρίσι – Βερολίνο: Αρχισαν τα απευθείας δρομολόγια με τρένο υψηλής ταχύτητας

Για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία μεταξύ των δύο χωρών, οι δύο πρωτεύουσες θα συνδέονται απ’ ευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης με τρένο υψηλής ταχύτητας

Deutsche Bahn

ΠαρίσιΒερολίνο απευθείας με τρένο υψηλής ταχύτητας σε οκτώ ώρες για πρώτη φορά, ως ένα βήμα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου, έναντι του ανταγωνισμού των αερομεταφορών.

Αυτή η νέα σιδηροδρομική σύνδεση, με ένα τρένο την ημέρα προς τη μια και ένα προς την άλλη κατεύθυνση, εγκαινιάστηκε με την αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας από το σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντε λ’ Εστ του Παρισιού. Τα εγκαίνια της σύνδεσης έγιναν παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της SNCF, της εταιρείας των γαλλικών σιδηροδρόμων, του Ζαν-Πιέρ Φαραντού, και της διευθύντριας παραγωγής της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων Ντόιτσε Μπαν (Deutsche Bahn, DB) Άνια Σέλμαν.

«Για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία μεταξύ των δύο χωρών», οι δύο πρωτεύουσες «θα συνδέονται απ’ ευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης με τρένο υψηλής ταχύτητας», υπογραμμίζει η SNCF. Τη σύνδεση θα εξασφαλίζουν τα ICE, τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας, και όχι τα γαλλικά TGV.

Θα εξυπηρετούν επίσης το Στρασβούργο και, στη Γερμανία, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καρλσρούης και της Φρανκφούρτης.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αμαξοστοιχία που να συνδέει απ’ ευθείας το Παρίσι και το Βερολίνο. Χρειάζονται περισσότερες από οκτώ ώρες για να μεταβεί κανείς σιδηροδρομικώς από τη μια πρωτεύουσα στην άλλη, με τουλάχιστον μια αλλαγή.

Οι εταιρείες SNCF Voyageurs και Deutsche Bahn είχαν ανακοινώσει αυτή τη νέα απ’ ευθείας σύνδεση το Μάιο του 2022. Αρχικά την είχαν υποσχεθεί για τα τέλη του 2023. Το Σεπτέμβριο 2024, η ημερομηνία των εγκαινίων ορίσθηκε τελικά για τις 16 Δεκεμβρίου, με τιμή εισιτηρίου τα 59,99 ευρώ στη δεύτερη θέση και τα 69,99 ευρώ στην πρώτη θέση.

Οι τιμές θα καθορίζονται στην πράξη από ένα σύστημα που ορίζει το ποσό με βάση το ποσοστό πληρότητας των τρένων.

Οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες επιμένουν στο οικολογικό επιχείρημα, υπογραμμίζοντας ότι μια διαδρομή Παρίσι-Βερολίνο με τρένο εκπέμπει 2 κιλά CO2 ανά επιβάτη, έναντι 200 κιλών για ένα αεροπορικό ταξίδι.

Όσον αφορά τις οκτώ ώρες της διαδρομής ο Ζαν-Πιέρ Φαραντού όταν ανακοινώθηκε το σχέδιο, το Μάιο 2022 είχε πει: «Είναι όλο και περισσότεροι οι άνθρωποι για τους οποίους η πολύωρη διαδρομή δεν δημιουργεί πρόβλημα και θεωρούν πως είναι ακόμα καλύτερα μάλιστα!».

Διαβάστε ακόμη

Τραμπ: Καρότο και μαστίγιο στην Ευρώπη – «Ναι» σε στήριξη της Ουκρανίας, αν το όριο δαπανών του ΝΑΤΟ ανέβει στο 5% (tweet)

Κάτω απ’ την ομπρέλα της εταιρείας Real Estate θα περάσουν τα ακίνητα των εταιρειών της Bespoke

Συμφωνία Volkswagen με την IG Metall: Πώς θα μείνουν ανοιχτά τα εργοστάσια – Τα ανταλλάγματα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version