«Είμαι απίστευτα περίεργος για το τι συνέβη σε ένα τέτοιο γιοτ. Αν με είχαν ρωτήσει εκείνο το βράδυ, σε μια θυελλώδη καιρική κατάσταση, σε ποιο ιστιοφόρο του κόσμου θα ήθελα να βρίσκομαι, θα επέλεγα το Bayesian». Eίναι λόγια του Γκαμπριέλε Μπρούνι, διαπρεπούς ιστιοπλόου, προπονητή της ιταλικής Ολυμπιακής oμάδας, απόλυτου γνώστη αυτών των σκαφών, τα οποία δίνουν το μέτρο της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας που απολάμβαναν οι επιβάτες και το πλήρωμα του -τραγικού πλέον- superyacht, ιδιοκτησίας του Βρετανοϊρλανδού κορυφαίου επιχειρηματία Μάικ Λιντς, που βυθίστηκε τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας στα ανοιχτά του Παλέρμο, οδηγώντας στον θάνατο επτά επιβαίνοντες. Ανάμεσά τους ο ίδιος ο Λιντς, η κόρη του, τέσσερις στενοί φίλοι του, συν τον σεφ από την πλευρά του πληρώματος.

Κι αν ο Τζιοβάνι Κοσταντίνο, διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής Sea Group, κατασκευάστριας του σκάφους, είχε λόγους να χαρακτηρίσει το δημιούργημά του πρακτικά «αβύθιστο» και να επιρρίπτει τις ευθύνες για την τραγωδία στον καπετάνιο του, στον ανθρώπινο παράγοντα δηλαδή, ο Μπρούνι λογικά δεν είχε τέτοιους λόγους.

Πάντως οι εισαγγελικές αρχές στην Ιταλία ξεκίνησαν σήμερα επισήμως έρευνα εις βάρος του καπετάνιου Τζέιμς Κάτφιλντ, για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και πρόκληση ναυαγίου.

Σε κάθε περίπτωση, η διερεύνηση των αιτιών του ναυαγίου στο Παλέρμο, στο οποίο στράφηκαν τα φώτα της διεθνούς επικαιρότητας, θα εξελιχθεί σε πολλά επεισόδια. Η βύθιση του «Bayesian» ήδη αποτελεί ένα μυστήριο. Οι πλήρεις απαντήσεις θα δοθούν αφότου το σκάφος ανελκυστεί. Παράλληλα, υπάρχει και η κρίσιμη παράμετρος των αποζημιώσεων. Το γιοτ ήταν ασφαλισμένο στη διαμεσολαβητική εταιρεία OMAC, ενώ η British Marine παρέχει ασφάλιση P&I, η οποία καλύπτει αξιώσεις αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών ζημιών και τραυματισμών. Παράλληλα με ξεχωριστά ασφαλιστήρια συμβόλαια καλύπτονται κύτος και μηχανήματα.

Το ιστιοπλοϊκό «Bayesian», μήκους 56 μέτρων, θεωρείται ένα αριστούργημα ναυτιλιακής μηχανικής και πολυτέλειας και κατασκευάστηκε από το φημισμένο ιταλικό ναυπηγείο Perini Navi το 2008, που ιδρύθηκε το 1983 από τον Φάμπιο Περίνι και εδρεύει στο Βιαρέτζιο. Θεωρείται από τα πιο διάσημα και καινοτόμα ναυπηγεία στον πλανήτη, ιδίως για την κατασκευή μεγάλων ιστιοπλοϊκών υψηλών επιδόσεων. Το σκάφος αρχικά ονομαζόταν «Salute» και ξεχώριζε για τον απαράμιλλο πρωτοποριακό σχεδιασμό, τους κομψούς εσωτερικούς χώρους, την τεχνολογία αιχμής και τις εντυπωσιακές δυνατότητες ιστιοπλοΐας και επιδόσεων που διέθετε.

Εντυπωσίαζε για τον ψηλότερο στον κόσμο ιστό αλουμινίου, ύψους 76 μέτρων, και τον δεύτερο ψηλότερο γενικότερα. Το ρεκόρ ύψους ξεπεράστηκε πέρυσι, όταν ο Τζεφ Μπέζος της Amazon παρουσίασε το γιοτ του «Koru». Αυτός ο ιστός, παράλληλα με την κομψή γάστρα και την υπερκατασκευή από αλουμίνιο του «Bayesian» έφεραν έναν τέλειο συνδυασμό δύναμης, ταχύτητας και ομορφιάς.

Οι εσωτερικοί χώροι του, πολυτελείς αλλά και λειτουργικοί, ήταν έργο του Γάλλου σχεδιαστή Ρεμί Τεσιέ. Ο σχεδιασμός ενσωμάτωσε ένα μείγμα υλικών υψηλής ποιότητας, όπως καταστρώματα από ξύλο τικ, πλατάνι, έλατο, έβενο και δέρμα, δίνοντας μια μοντέρνα αλλά ζεστή αισθητική. Το «Bayesian» μπορούσε να φιλοξενήσει άνετα έως και 12 άτομα σε έξι πολυτελείς σουίτες, συμπεριλαμβανομένης μιας ευρύχωρης master suite. Επίσης διέθετε έως και 10 μέλη πληρώματος.

Διαβάστε τη συνέχεια στο protothema.gr