«Όλα δείχνουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη» δήλωσε πριν από λίγο ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, σε συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι, για την εξαφάνιση της πτήσης MS804 της EgyptAir πάνω από τη Μεσόγειο. 

«Οι πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει, οι υπουργοί, τα μέλη της κυβέρνησης και φυσικά οι αιγυπτιακές Αρχές, επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, ότι συνετρίβη, χάθηκε» είπε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, όπως είπε, η αιτία δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί και κανένα σενάριο δεν αποκλείεται.

«Συστάθηκε αμέσως κέντρο για την διαχείριση της κρίσης. Μαζί με τις αιγυπτιακές Αρχές προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε ότι όλες οι οικογένειες είναι ενημερωμένες για τις εξελίξεις. Οι σκέψεις μας, η αλληλεγγύη και η συμπόνια μας είναι μαζί τους. Έχουμε καθήκον να μάθουμε τις αιτίες γι΄αυτό που έγινε. Όλα τα στοιχεία έχουν δοθεί στις ελληνικές και αιγυπτιακές Αρχές ώστε να συνεργαστούμε μαζί τους. Πρέπει να στείλουμε πλοία και αεροπλάνα για να βρούμε το σημείο συντριβής και να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συγκεντρώσουμε τα συντρίμμια. Αυτό θα μας επιτρέψει να βρούμε την αλήθεια. Μπορεί να είναι τρομοκρατία, αλλά σε αυτό το σημείο εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στις οικογένειες των θυμάτων και δεσμευόμαστε ότι θα βρούμε την αιτία της καταστροφής. Θα βρούμε την αλήθεια» είπε χαρακτηριστικά.

Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, επταμελές πλήρωμα και τρία άτομα προσωπικό ασφαλείας, συνολικά δηλαδή με 66 επιβαίνοντες. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό από την αεροπορική εταιρεία ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν και δύο βρέφη και ένα παιδί.

Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η EgyptAir, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό του Airbus A320 εξελίσσονται στο θαλάσσιο χώρο νοτιοανατολικά της Καρπάθου με τη συμμετοχή και της Ελλάδας. Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπ. Άμυνας, Πάνου Καμμένου, το αεροσκάφος έκανε απότομους ελιγμούς πριν συντριβεί.έκανε απότομους ελιγμούς πριν συντριβεί.

Αυτόπτες μάρτυρες πάντως έχουν δηλώσει πως είδαν μία φλεγόμενη μπάλα στον ουρανό. Σύμφωνα με την Daily Mirror, τη μαρτυρία αυτή κατάθεσε πλοίαρχος εμπορικού πλοίου που βρισκόταν 130 ναυτικά μίλια νότια του νησιού των Δωδεκανήσων.

Σύμφωνα με στέλεχος της EgyptAir που μίλησε στο CNN, ο πιλότος είχε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης, με τις 2.000 από αυτές να έχουν γίνει σε αεροσκάφος Airbus A320. Οσο για τον συγκυβερνήτη είχε 2.766 ώρες πτήσης. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό αυτή η πτήση ήταν η πέμπτη που έκανε το αεροπλάνο μέσα στην ίδια μέρα.

poreia.jpg

Απότομη πτώση από τα 37.000 πόδια

Απότομη και πολύ γρήγορη πτώση σημείωσε το αεροσκάφος Airbus A-320 της EgyptAir τα ξημερώματα της Πέμπτης, λίγο πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ.

Αποκλειστικές πληροφορίες του www.protothema.gr ανασυνθέτουν τις τελευταίες στιγμές πριν την απώλεια επικοινωνίας με το αεροσκάφος των αιγυπτιακών αερογραμμών.

Το Airbus A-320 της EgyptAir πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών. Σύμφωνα με την καταγραφή της πορείας του αεροσκάφους στα ραντάρ, ξαφνικά, από τα 37.000 πόδια το αεροσκάφος έπεσε στα 9.000 πόδια και λίγα δευτερόλεπτα μετά το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η πτώση του αεροσκάφους της EgyptAir ήταν βίαιη, απότομη και πολύ γρήγορη.

Το χρονοδιάγραμμα που δίνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την πτήση

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.