search icon

Ευρώπη

Οδικές μεταφορές: Γιατί δεν επιλέγονται τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών

Η T&E υποστηρίζει ότι όλα τα νέα φορτηγά που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων το αργότερο έως το 2035 - Στόχος της Ευρώπης για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050

Οι εκπομπές των ρύπων από τα φορτηγά αυξάνονται γρήγορα καθώς αυξάνεται η χρήση τους στην ΕΕ. Αν και τα ηλεκτρικά φορτηγά μηδενικών ρύπων είναι έτοιμα για χρήση, καταγράφεται μικρή διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά, λόγω του υψηλού κόστους απόκτησης και των ελλείψεων στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης.

Η βελτίωση της απόδοσης του καυσίμου των φορτηγών που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, η στροφή στις σιδηροδρομικές και πλωτές μεταφορές, καθώς και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να συμβάλει καθοριστικά αυτή την περίοδο στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τις εμπορευματικές μεταφορές, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment).

Ωστόσο, αυτά τα μέτρα από μόνα τους είναι ανεπαρκή για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ, δεδομένου ότι η ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές θα αυξηθεί περαιτέρω στο μέλλον. Τα μέτρα για την αποτελεσματικότητα των εμπορευματικών μεταφορών στον τομέα των ρύπων πρέπει να περιλαμβάνουν και την χρήση φορτηγών μηδενικών εκπομπών που μεταφέρουν εμπορεύματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, αναφέρει η Transport & Environment.

Ενώ τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των οχημάτων στους δρόμους στην Ευρώπη, αποτελούσαν το 23% των εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές το 2019. Και όπως διαπιστώθηκε οι εκπομπές τους αυξάνονται γρήγορα. Από το 2014-2019 αυξήθηκαν κατά 9%. Η πλήρης απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του στόλου φορτηγών της ΕΕ είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 και αυτό θα είναι δυνατό μόνο με τη μετάβαση σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών, εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για νέα βαρέα οχήματα (HDV) υποχρεώνει τους ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών να βελτιώσουν την απόδοση του καυσίμου των συμβατικών φορτηγών ντίζελ και να αυξήσουν τον αριθμό των φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Ο τρέχων στόχος για το 2030 που καθορίζει μείωση κατά 30% είναι ανεπαρκής και πρέπει να αυξηθεί σημαντικά. Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να καταργηθεί σταδιακά έως το 2035.

Με την τεχνολογία να βελτιώνεται γρήγορα, οι κάτοικοι των πόλεων να απαιτούν βελτιωμένη ποιότητα αέρα και τις πρόσφατες ανακοινώσεις από ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών, τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών θα εισέλθουν γρήγορα στην αγορά της ΕΕ τα επόμενα χρόνια. Για να επιταχυνθεί η αλλαγή, το κλειδί είναι η ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού και ολοκληρωμένου δικτύου υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία.

Τα φορτηγά εμπλέκονται σε περίπου 4.000 θανατηφόρες συγκρούσεις κάθε χρόνο στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, και περίπου 900 από αυτούς τους θανάτους είναι ποδηλάτες και πεζοί. Για κάθε θάνατο, πέντε ακόμη άτομα υφίστανται σοβαρούς τραυματισμούς με συνέπειες που αλλάζουν τη ζωή τους. Η T&E υποστηρίζει καλύτερους σχεδιασμούς φορτηγών που θα κάνουν τους δρόμους μας ασφαλέστερους για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους οδηγούς.

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πηγή εκπομπών CO2 από τις μεταφορές είναι τα φορτηγά, τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον το 13% της ρύπανσης από άνθρακα στις οδικές μεταφορές στην ΕΕ. Τα φορτηγά χωρίς εκπομπές ρύπων είναι έτοιμα, αλλά λόγω των αδύναμων στόχων CO2 για τους κατασκευαστές φορτηγών, μόνο το 2% των νέων φορτηγών που πωλήθηκαν το 2020 ήταν ηλεκτρικά – σε σύγκριση με το 10% για τα αυτοκίνητα. Η T&E υποστηρίζει ότι όλα τα νέα φορτηγά που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων το αργότερο έως το 2035 για να εκπληρώσουν τον στόχο της Ευρώπης για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Διαβάστε ακόμη:

Πώς οι ιδιοκτήτες της Walmart έχασαν 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε 6 μήνες

Ενέργεια: Σοβαρές ενστάσεις Μυτιληναίου – ΗΡΩΝΑ στο σχέδιο αποθήκευσης αερίου στην Ιταλία

Fuel Pass 2: Ξεκινά η πληρωμή στους τραπεζικούς λογαριασμούς – Προβλήματα με την άυλη κάρτα (vid)

Exit mobile version