Οι ιταλικές αρχές διευρύνουν την έρευνά τους για τον τραγικό θάνατο επτά ατόμων στο γιοτ Bayesian στα ανοιχτά του Παλέρμο έτσι ώστε να συμπεριλάβουν δύο ακόμη μέλη του πληρώματος, καθώς και τον καπετάνιο του σκάφους, σύμφωνα με ιταλικά ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Το τραγικό περιστατικό συνέβη στις 19 Αυγούστου, όταν το γιοτ μήκους 56 μέτρων, με βρετανική σημαία, βυθίστηκε στο Παλέρμο κατά τη διάρκεια καταιγίδας. Ανάμεσα στα θύματα βρισκόταν ο Βρετανός επιχειρηματίας Mike Lynch και έξι ακόμη άτομα. Οι αρχές εξετάζουν τώρα τον μηχανικό του σκάφους Tim Parker Eaton και τον ναύτη Matthew Griffith. Αξίζει να σημειωθεί πως η έρευνα δεν συνεπάγεται κατηγορίες, αλλά αποτελεί διαδικαστικό βήμα.Ο Tim Parker Eaton, όπως μεταδίδει η Daily Μail φέρεται να ήταν υπεύθυνος για την ασφαλή λειτουργία του μηχανοστασίου και των συστημάτων του γιοτ, ενώ ο Matthew Griffith βρισκόταν σε βάρδια τη νύχτα του συμβάντος.
Η ταχύτατη βύθιση του σκάφους έχει προκαλέσει σύγχυση στους ναυτιλιακούς ειδικούς, καθώς θεωρούν ότι ένα γιοτ του επιπέδου του Bayesian, κατασκευασμένο από την κορυφαία ιταλική εταιρεία Perini, θα έπρεπε να αντέξει την καταιγίδα και σίγουρα δεν θα έπρεπε να βυθιστεί τόσο γρήγορα.
Οι εισαγγελείς του Παλέρμο, έχουν δηλώσει ότι η έρευνα θα είναι μακρά και θα απαιτήσει την ανέλκυση του ναυαγίου. Ο επικεφαλής της εταιρείας που κατασκεύασε το “Bayesian”, Giovanni Costantino, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι έγιναν πολλαπλά λάθη επί του σκάφους. «Στο πίσω μέρος του σκάφους, μια καταπακτή πρέπει να έμεινε ανοιχτή» δήλωσε, «αλλά ίσως και μια πλευρική είσοδος που επέτρεψε στο νερό να εισέλθει μέσα».
«Πριν την καταιγίδα, ο καπετάνιος έπρεπε να είχε κλείσει όλες τις εισόδους, να είχε σηκώσει την άγκυρα, να είχε ενεργοποιήσει τον κινητήρα, να είχε στρέψει το σκάφος προς τον άνεμο και να είχε χαμηλώσει την τρόπιδα», είπε. Η τρόπιδα είναι ένα μεγάλο, πτερύγιο που προεξέχει από τη βάση του σκάφους. «Αυτό θα είχε σταθεροποιήσει το σκάφος, επιτρέποντάς τους να διασχίσουν την καταιγίδα και να συνεχίσουν την κρουαζιέρα τους με άνεση», πρόσθεσε.
Αυτή τη στιγμή, το Bayesian βρίσκεται στο δεξί του πλευρό σε βάθος περίπου 50 μέτρων. Η ιταλική ακτοφυλακή πραγματοποιεί περιβαλλοντικές παρακολουθήσεις στον τόπο του ναυαγίου, για να αποτρέψει πιθανές διαρροές καυσίμων από το σκάφος. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν διαρροές από τις δεξαμενές ούτε ενδείξεις πετρελαϊκής ρύπανσης, σύμφωνα με δήλωση της ακτοφυλακής την Τετάρτη.
«Προσπάθησα να τους σώσω όλους, δεν το έσκασα» λέει συνεχώς ο καπετάνιος
Το σκάφος βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά ενώ ήταν αγκυροβολημένο στη βόρεια ακτή της Σικελίας, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τη Δευτέρα, ο 51χρονος καπετάνιος του γιοτ, James Cutfield από τη Νέα Ζηλανδία, τέθηκε υπό έρευνα για ανθρωποκτονία και πρόκληση ναυαγίου.
Κατά την ανάκριση την Τρίτη, ο καπετάνιος αρνήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις των εισαγγελέων, με τον δικηγόρο του, Giovanni Rizzuti, να δηλώνει πως: «Ο καπετάνιος άσκησε το δικαίωμά του να παραμείνει σιωπηλός για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, είναι εξαιρετικά καταπονημένος. Δεύτερον, διοριστήκαμε μόλις τη Δευτέρα και για να εξασφαλίσουμε σωστή υπεράσπιση, χρειαζόμαστε δεδομένα που προς το παρόν δεν διαθέτουμε».
Διαβάστε περισσότερα στο Protothema.gr