search icon

Ευρώπη

Λονδίνο: Τέλος τα αυτοκίνητα στην Oxford Street

Η πολυετής προσπάθεια του Καν να πεζοδρομήσει το δρόμο έχει αντιμετωπίσει αντιδράσεις για την αναστάτωση της κυκλοφορίας και των δημόσιων μεταφορών

«Σημαντική ανάπλαση» χρειάζεται η Oxford Street στη βρετανική πρωτεύουσα σύμφωνα με την πρόταση του δημάρχου του Λονδίνου Σαντίκ Καν. Στην πρότασή του, συστήνει να πεζοδρομηθεί, καθώς προσπαθεί να καταστήσει τη διάσημη λεωφόρο «τον κορυφαίο προορισμό λιανικής πώλησης στον κόσμο».

Ο κεντρικός δρόμος της αγγλικής πρωτεύουσας «έχει ανάγκη από μια σημαντική πνοή αναγέννησης», αφού υπέστη ισχυρό πλήγμα από τον αυξημένο ανταγωνισμό των διαδικτυακών αγορών, το κλείσιμο μεγάλων πολυκαταστημάτων και τις παρατεταμένες επιπτώσεις της πανδημίας, όπως τόνισε ο δήμαρχος της πόλης.

Η Oxford Street ήταν κάποτε το διαμάντι του στέμματος στο λιανικό εμπόριο της Βρετανίας, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχει υποφέρει πάρα πολύ την τελευταία δεκαετία», δήλωσε ο Καν. «Χρειάζεται επείγουσα δράση για να δοθεί στον πιο διάσημο κεντρικό δρόμο της χώρας μια νέα πνοή».

Η πολυετής προσπάθεια του Καν να πεζοδρομήσει το δρόμο έχει αντιμετωπίσει αντιδράσεις για την αναστάτωση της κυκλοφορίας και των δημόσιων μεταφορών, καθώς και ανησυχίες για την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία.

Το σχέδιο πήρε νέα ώθηση από την εκλογή κυβέρνησης των Εργατικών τον Ιούλιο. Η αναπληρώτρια πρωθυπουργός Άντζελα Ρέινερ δήλωσε ότι η ανάπλαση θα «προωθήσει την ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τη δημιουργία οικονομικής δραστηριότητας και την απαραίτητη ώθηση στη νυχτερινή οικονομία του Λονδίνου».

Σύμφωνα και τους Financial Times, ο Καν ανέφερε ότι χρειάζεται η δημιουργία μιας νέας δημαρχιακής εταιρείας ανάπτυξης για την περιοχή αυτή στο Λονδίνο με αρμοδιότητες σχεδιασμού για να προωθήσει την ανακαίνιση του δρόμου.

Οι πρώτες αντιδράσεις

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Westminster, το οποίο είναι υπεύθυνο για τον δρόμο, έχει αντιταχθεί σε προηγούμενα σχέδια πεζοδρόμησης. Ο Stuart Love, διευθύνων σύμβουλος του συμβουλίου, δήλωσε ότι έμαθε για το σχέδιο του Καν μόλις πριν από λίγες ημέρες, αλλά ότι το συμβούλιο θα «συνεργαστεί εποικοδομητικά» με τον δήμαρχο.

Ο Love δήλωσε ότι η πεζοδρόμηση αυτή στο Λονδίνο δημιουργεί «πρακτικές προκλήσεις» και ότι το συμβούλιο περιμένει λεπτομέρειες σχετικά με το «πόσος χρόνος μπορεί να χρειαστεί για να υλοποιηθεί και πώς θα αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες των κατοίκων και των χρηστών του δρόμου».

Η Oxford Street έχει δυσκολευτεί σε σύγκριση με την Regent Street, η οποία ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από το Crown Estate και έχει προσελκύσει μεγάλες μάρκες, όπως η Apple. Το περίεργο μείγμα των καταστημάτων που έχουν ανοίξει κατά μήκος του πιο εμπορικού δρόμου στον κόσμο, έχει υποφέρει από υψηλά ποσοστά κενών χώρων και από κρούσματα κλοπής καταστημάτων.

Ο αριθμός των κενών καταστημάτων έφτασε το 13% στην Oxford Street στα μέσα του 2022, σύμφωνα με την Savills, αλλά έκτοτε έχει βελτιωθεί σε περίπου 4% από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Κορυφαίες μάρκες όπως η Debenhams, η House of Fraser και η Top Shop εξαφανίστηκαν από τους δρόμους, καθώς ο ευρύτερος κλάδος του λιανικού εμπορίου κλονίστηκε από την Covid-19 και την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.

Το John Lewis, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα λιανικής πώλησης που εξακολουθούν να βρίσκονται στην οδό – μαζί με το Selfridges – υποστήριξε τα σχέδια του δημάρχου.

Η Marie Hickey, διευθύντρια της Savills, δήλωσε ότι η επισκεψιμότητα και οι δαπάνες βελτιώνονται, αλλά ότι «υπάρχουν περισσότερα που μπορούν να γίνουν για να ενισχυθεί η θέση της Oxford Street στην παγκόσμια σκηνή – ειδικά όταν συγκρίνουμε την οδό με τους ανταγωνιστές της».

Διαβάστε ακόμη

Lamda Development: Επένδυση €120 εκατ. από τον Γιώργο Προκοπίου στο Ελληνικό

ΕΡΓΟΣΕ: Στις «ράγες» τρία νέα έργα €1 δισ. στη Βόρεια Ελλάδα

Βελτιώσεις στο «Σπίτι μου 2» για περισσότερα και πιο γρήγορα στεγαστικά δάνεια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version