Η Alitalia, η προκάτοχος της ιταλικής κρατικής αεροπορικής εταιρείας ITA Airways, θα πρέπει να επιστρέψει χρηματοδότηση 400 εκατ. ευρώ στην ιταλική κυβέρνηση επειδή το δάνειο παραβιάζει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις, δήλωσαν οι αρχές ανταγωνισμού της Ε.Ε. τη Δευτέρα.
Όπως μεταδίδει το Reuters η Ιταλία χορήγησε το δάνειο το 2019, δύο χρόνια αφότου έδωσε δάνειο 900 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει ζωντανή τη ζημιογόνο εταιρεία. Ο αερομεταφορέας δεν επέστρεψε ποτέ τα χρήματα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενεργεί ως επόπτης ανταγωνισμού στο μπλοκ των 27 χωρών, έκρινε στη συνέχεια ότι και τα δύο δάνεια συνιστούσαν παράνομη κρατική ενίσχυση.
«Κανένας ιδιώτης επενδυτής δεν θα είχε χορηγήσει το δάνειο στην εταιρεία εκείνη την εποχή και το δάνειο έδωσε στην Alitalia ένα αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της σε εθνικά, ευρωπαϊκά και παγκόσμια δρομολόγια», ανέφερε στέλεχος της ΕΕ σε ανακοίνωση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο, η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Αριάνα Ποντέστα, δήλωσε ότι το δάνειο μπορεί να καταχωρηθεί ως υποχρέωση στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαδικασίας αφερεγγυότητας της Alitalia.
«Τα 400 εκατομμύρια θα αποπληρωθούν από την Alitalia εντός των ορίων των εσόδων που προκύπτουν από την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας και της αξίας τυχόν υπολειπόμενων περιουσιακών στοιχείων» σημείωσε σε καθιερωμένη συνέντευξη τύπου.
Η Επιτροπή το 2021 διέταξε την Alitalia να αποπληρώσει το παράνομο δάνειο των 900 εκατ. ευρώ.
Ο Ιταλός υπουργός Οικονομίας Τζιανκάρλο Τζορτζέτι δήλωσε ότι η απόφαση της εκτελεστικής εξουσίας της ΕΕ ήταν «αναμενόμενη και ευρέως προβλεπόμενη» και εξέφρασε ανακούφιση που το αίτημα αποπληρωμής του δανείου δεν αφορά τη διάδοχο της Alitalia, ITA Airways.
Οι διαδοχικές ιταλικές κυβερνήσεις παρείχαν περίπου 10 δισ. ευρώ στην Alitalia για να την κρατήσουν στη ζωή τα τελευταία 14 χρόνια, παρά τις μεγάλες απώλειες και την κακή διαχείριση της εταιρείας.
Η ITA, η διάδοχος της Alitalia ιδρύθηκε το 2020 και δεν έχει παρουσιάσει ακόμη κέρδη. Η γερμανική Lufthansa (LHAG.DE) διαπραγματεύεται με την ιταλική κυβέρνηση για την αγορά του 40% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας, με το σκεπτικό να αγοράσει το υπόλοιπο σε μεταγενέστερο στάδιο.
Διαβάστε ακόμη
Μύκονος: Χωρίς τέλος οι οικοδομικές παρανομίες – Έρχονται δραστικά μέτρα (pics)
«Επιμένουν» οι αγοραστές στη Wall Street – Νέα άνοδος στις τραπεζικές μετοχές