search icon

Ευρώπη

Κινεζικά αυτοκίνητα: Αυτή η χώρα είναι αντίθετη στους δασμούς που θέλει να επιβάλλει η EE (tweet)

Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες εκτίμησαν ότι τα κινεζικής κατασκευής EVs υποτιμούν τα τοπικά παραγόμενα μοντέλα κατά περίπου 20%

Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, εξέφρασε την αντίθεσή του στην επιβολή τιμωρητικών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με το Reuters.

Αυτό έρχεται ως απάντηση στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα και τις επιδοτήσεις που λαμβάνουν.

Ο Wissing, σε συνέντευξή του σε γερμανική εφημερίδα, τόνισε την πιθανή ζημία που μπορεί να προκληθεί στη γερμανική οικονομία από απομονωτικά μέτρα όπως οι δασμοί. Δήλωσε χαρακτηριστικά: “Κατ’ αρχήν, δεν έχω μεγάλη ιδέα για την ανέγερση φραγμών στην αγορά”.

Ο Wissing προέτρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επικεντρωθούν στην παραγωγή ανταγωνιστικών ηλεκτρικών οχημάτων, όχι μόνο για τη Γερμανία αλλά και για τις παγκόσμιες αγορές.

Τόνισε την ανάγκη να παραμείνει η Γερμανία ανταγωνιστική στον αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκλήθηκε από ανησυχίες ότι τα κινεζικά EV επωφελούνται από υπερβολικά γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις, επιτρέποντάς τους να πωλούνται πολύ κάτω από τη μέση τιμή των EV.

Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες εκτίμησαν ότι τα κινεζικής κατασκευής EVs υποτιμούν τα τοπικά παραγόμενα μοντέλα κατά περίπου 20%.

Η Κίνα επέκρινε γρήγορα την έρευνα και τους προτεινόμενους δασμούς, χαρακτηρίζοντάς τους ως “πράξη προστατευτισμού” που θα μπορούσε να διαταράξει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και την αλυσίδα εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Γαλλία έλαβε επίσης μέτρα για να προστατεύσει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της, εφαρμόζοντας νέους κανόνες για τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι κανόνες αυτοί λαμβάνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πηγών ενέργειας που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Εάν η πηγή ενέργειας δεν είναι επαρκώς πράσινη, τα EV ενδέχεται να μην πληρούν τις προϋποθέσεις για την επιδότηση των 5.000 ευρώ.

Η κίνηση αυτή αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς πολλοί από αυτούς βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα κατά την παραγωγή EV. Οι νέοι κανόνες της Γαλλίας πρόκειται να τεθούν σε ισχύ τον Δεκέμβριο.

Πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων από τον Αύγουστο δείχνουν ότι, ενώ οι κινεζικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος ένα σχετικά μικρό μέρος των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, επεκτείνουν με ταχείς ρυθμούς την παρουσία τους στην αγορά.

Καθώς η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να εξελίσσεται, οι συζητήσεις σχετικά με τις επιδοτήσεις, τους δασμούς και τον θεμιτό ανταγωνισμό είναι πιθανό να συνεχιστούν τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Διαβάστε ακόμη

Συνεχίζεται η αύξηση των τιμών του πετρελαίου – Ποιες είναι οι εκτιμήσεις των αναλυτών (πίνακες)

Σπύρος Φωτεινός: Ο Έλληνας CEO που φέρνει τα κινεζικά αυτοκίνητα της Zeekr στην Ευρώπη

Youth Pass 2023: Πότε ξεκινούν τις αιτήσεις οι δικαιούχοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version