Να επανεξετάσει τις πολιτικές της στο πλαίσιο της πρόθεσης της να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2035 καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA), σύμφωνα με το Reuters. Κι αυτό διότι, όπως επισημαίνει, οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα για τους καταναλωτές, ενώ και οι επιλογές εναλλακτικών καυσίμων δεν είναι ακόμη αξιόπιστες.
Τα στοιχεία αυτά, πάντως, θέτουν σε κίνδυνο τους κλιματικούς στόχους μηδενικών ρύπων που έχει θέσει η Ένωση μέχρι το 2050, υπογραμμίζει το European Court of Auditors.
Η εξάλειψη των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα από τους ευρωπαϊκούς δρόμους θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων, δεδομένου πως ευθύνονται για την παραγωγή περίπου του ενός τέταρτου των εκπομπών αερίων στην περιοχή.
Ο σχεδιασμός της ΕΕ στηρίζεται στην κυκλοφορία τουλάχιστον 30 εκατ. αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων μέχρι το 2030, ήτοι το 12% του τωρινού στόλου. Όμως, το ECA προειδοποιεί, όχι μόνο πως η επίτευξη του στόχου αυτού είναι δύσκολη, αλλά και πως μπορεί να προκαλέσει νέα οικονομική εξάρτηση της ΕΕ.
Το τελευταίο, πολύ βασικό, στοιχείο έχει να κάνει με το κόστος των οχημάτων EV, που παραμένει υψηλό. Έτσι, πολλές χώρες θα αναγκαστούν να στραφούν σε φτηνότερες εισαγωγές, κυρίως από την Κίνα, προκειμένου να μπορέσουν να επιτύχουν τον κλιματικό στόχο του 2035 με το μικρότερο δυνατό οικονομικό κόστος.
Η Κίνα ελέγχει περίπου το 76% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών EV, όταν το ποσοστό της ΕΕ δεν ξεπερνά το 10%.
Αν και οι αγορές οχημάτων EV αυξήθηκαν στην ΕΕ, αυτό αποδόθηκε κυρίως στις μεγάλες επιδοτήσεις που προσέφεραν τα κράτη μέλη, σε συνεργασία με την Κομισιόν.
Την ίδια ώρα οι υποδομές δεν επαρκούν, με περίπου το 70% των σημείων φόρτισης που αριθμεί η ΕΕ να συγκεντρώνεται σε τρεις μόνο χώρες, την Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία. Έτσι, η ΕΕ ουσιαστικά δεν έχει πετύχει ούτε το στόχο της όσον αφορά τη δημιουργία 1 εκατ. σημείων φόρτισης σε όλη την ενωμένη Ευρώπη.
Παράλληλα και η προσπάθεια για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο, δεν προχωρά, με αποτέλεσμα να μην συνιστούν οικονομική λύση για το ευρύ κοινό, επισημαίνει το ECA.
Διαβάστε ακόμη
Οι παγκόσμιες αμυντικές δαπάνες έφθασαν σε υψηλό όλων των εποχών το 2023 – Πόσα έδωσε η Ελλάδα
Τι τρέχει με την Tesla – Γιατί η εταιρεία και η μετοχή της πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ