Ήδη διανύουμε την πολυαναμενόμενη Black Friday και οι προσφορές των καταστημάτων έχουν πάρει «φωτιά» αν και πολλές έχουν ξεκινήσει από αρχές του μήνα.
Καταστήματα όπως το Amazon και το Saturn έχουν καθιερώσει ένα σύστημα προπώλησης στα πλαίσια της Black Friday και προσφέρουν μειωμένες τιμές για μια με δύο εβδομάδες νωρίτερα.
Αν και οι διοργανωτές της Black Friday επιδιώκουν μία λαμπερή φιέστα κάθε χρόνο, οι οιωνοί δεν είναι ιδιαίτερα καλοί φέτος. Η ημέρα, που χρωστά το όνομά της στην κατάρρευση του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης το 1929, είναι επίκαιρη – άθελά της: Πανδημία, πόλεμοι, πληθωρισμός… οι έμποροι λιανικής σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς εναποθέτουν τις ελπίδες τους στις πωλήσεις. Οι αγοραστές όμως δεν έχουν απαραίτητα διάθεση να ξοδέψουν.
Οι άνδρες διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα φέτος
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας PwC, το 70% των Γερμανών θέλει να να αναζητήσει συγκεκριμένες προσφορές τις ημέρες γύρω από την Black Friday, σκοπεύοντας να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 281 ευρώ – δηλαδή οκτώ ευρώ λιγότερα σε σχέση με πέρσι. Οι άνδρες μάλιστα σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα: 331 ευρώ έναντι των 234 ευρώ που είναι διατεθειμένες να ξοδέψουν οι γυναίκες. Σύμφωνα με τους ερευνητές της εταιρείας NielsenIQ, οι καταναλωτές στη Γερμανία ξόδεψαν πέρυσι περισσότερα χρήματα από ό,τι στη Γαλλία, την Αγγλία, την Ιταλία και την Ισπανία.
Η ιστορία της Black Friday ξεκινά στις ΗΠΑ. Εκεί, η ημέρα αμέσως μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, η τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου, σηματοδοτεί την έναρξη της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών. Για τους καταστηματάρχες, η Black Friday είναι το σημαντικότερο γεγονός για τις ετήσιες πωλήσεις τους, μαζί με τα Χριστούγεννα.
Διαβάστε περισσότερα στην Deutsche Welle