Τον κίνδυνο της… ύφεσης φαίνεται να αντιμετωπίζει ο τουριστικός κλάδος στο Παρίσι λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024.
Ακούγεται παράδοξο να συμβαίνει κάτι τέτοιο, παραμονές του κορυφαίου αθλητικού και πολιτιστικού γεγονότος του πλανήτη, μιας διοργάνωσης σε προϋπολογισμό, όπως και σε αναμενόμενα έσοδα, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, αλλά δεν απέχει από την πραγματικότητα.
Σύμφωνα τουλάχιστον με όσα αναφέρουν τα media της χώρας, τα ποσοστά πληρότητας των ξενοδοχείων στη γαλλική πρωτεύουσα κυμαίνονται πολύ κάτω από το μέσο όρο αυτή την εποχή, καθώς ο κακός καιρός συνδυάζεται με την γενικότερη… ταλαιπωρία που επιφυλάσσεται για τους ξένους επισκέπτες της λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.
Οι αυξήσεις των τιμών σε μια σειρά υπηρεσιών, μη εξαιρουμένου του κλάδου της φιλοξενίας, δείχνουν ικανές να κρατήσουν μακριά από την Πόλη του Φωτός τους τουρίστες του καλοκαιριού, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Συνεπώς, οι Γάλλοι δεν μιλούν μόνο για το «σήμερα», μα και για όσα θα συμβούν, ίσως, τις επόμενες εβδομάδες.
Η φράση περί ενδεχόμενης ύφεσης του τουρισμού στο Παρίσι χρησιμοποιείται από δημοφιλή μέσα και συναρτάται με την πολιτική αναταραχή που επικρατεί στη Γαλλία.
Έρευνες φέρουν τα ποσοστά πληρότητας των ξενοδοχείων της πόλης μειωμένα σχεδόν κατά 25% σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Τον περασμένο Ιούλιο, η επίσημη στατιστική υπηρεσία της Γαλλίας, την προσδιόριζε σε έναν μέσο όρο 90,7%, αλλά φέτος τέτοιο νούμερο δεν υφίσταται. Μια ελπίδα για να αρχίσουν να ανεβαίνουν οι κρατήσεις, είναι αν οι ξενοδόχοι πειστούν να ρίξουν τις τιμές στο «παρά πέντε».
Παράλληλα, και τα διαμερίσματα της Airbnb δυσκολεύονται να φτάσουν σε πλήρη δυναμικότητα, με τα ποσοστά πληρότητας να κυμαίνονται από 20% έως 25% τον Μάιο.
Η σχεδιαζόμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση του Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν με περικοπές στα επιδόματα ανεργίας τροφοδότησε, κατά τα ρεπορτάζ, την ένταση των ημερών μάλιστα, λίγα 24ωρα πριν από τον δεύτερο γύρο των πρόωρων κοινοβουλευτικών εκλογών της Γαλλίας, με τη νίκη της ακροδεξιάς Μαρίν Λεπέν στον πρώτο γύρο να απειλεί με πολιτικές ανατροπές τη διοργανώτρια χώρα των φετινών Ολυμπιακών Αγώνων.
Αν σε όλα αυτά προστεθεί και μια ενδεχόμενη, μερική ή ολική, οικονομική αποτυχία του μεγάλου αθλητικού «ραντεβού» της χρονιάς, τότε σαφώς τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα για τους Γάλλους, σε καιρούς που η πολιτική αβεβαιότητα δημιουργεί ήδη σοβαρές ανησυχίες για το μέλλον…
Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του έτους ο πληθωρισμός και η ακρίβεια καθιστούσαν επισφαλές το οικονομικό αποτέλεσμα των Ολυμπιακών Αγώνων, που πλέον πλησιάζουν (από 26 Ιουλίου έως 11 Αυγούστου).
Κανείς όμως δεν βάζει ακόμα το χέρι του στη φωτιά για το τι θα εμφανίσει ο τελικός «λογαριασμός» για τις business των 11 δισ. ευρώ, ως προς τον εμπορικό αντίκτυπο της top αθλητικής διοργάνωσης του κόσμου στην τοπική οικονομία.
Από το στάδιο της προετοιμασίας, οι ίδιοι οι οικοδεσπότες της είχαν προβλέψει ότι τα πιθανά οφέλη που μπορεί αυτή να αποφέρει προς τη χώρα τους θα μπορούσαν να εκτιναχθούν έως 10,7 δισ. ευρώ, με την μακροπρόθεσμη δημιουργία 250.000 νέων θέσεων εργασίας.
Οι Γάλλοι έχουν υπολογίσει ότι ένα ποσοστό ανάμεσα στο 33% maximum και το 25% minimum του προαναφερόμενου ποσού (από 3,531 δισ. ευρώ έως 2,675 δισ. ευρώ, δηλαδή) αντιστοιχεί στην πρόβλεψη των εσόδων από τον τουρισμό, ο οποίος πλέον εκπέμπει σήμα S.O.S., με ότι αυτό σημαίνει για την κατανάλωση κατά τις ημέρες των αγώνων και για κλάδους όπως ο ξενοδοχειακός, οι μεταφορές και η εστίαση.
Έκθεση της Euromonitor International ανέβαζε τις εκτιμώμενες τουριστικές δαπάνες στο όριο των 4 δισ. ευρώ, αλλά τίποτα σίγουρο πια.
«Σανίδα σωτηρίας» οι χορηγοί
Οι εισπράξεις από χορηγούς, τηλεοπτικά ή εμπορικά δικαιώματα και άλλες πηγές θα «σώσουν» μέχρι ενός σημείου την παρτίδα για την γαλλική οργανωτική επιτροπή και τη ΔΟΕ.
Στην μεγάλη λίστα με τους σπόνσορες φιγουράρουν βαριά ονόματα της παγκόσμιας επιχειρηματικής σκηνής, όπως ενδεικτικά οι:
Αirbnb, Alibaba, Allianz, Bridgestone, Coca Cola, Deloitte, intel, Panasonic, Omega, Toyota, Visa, Samsung, P&G, Atos (Worldwide Partners), Accor, LVMH, Orange, Carrefour, sanofi, EDF, Groupe BPCE (Premium Partners), Air France, Danone, pwc, le coq sportif, Arcelor Mital, Cisco, FDJ, Decathlon, Groupe ADP, CMA CGM κ.ά. (Official Partners) και πληθώρα Official Supporters, π.χ. Vinci, Technogym, Air Liquide, Fnac Darty, Salesforce κ.λπ.
Ωστόσο, η κατάσταση για την τοπική οικονομία παραμένει, όπως γίνεται αντιληπτό, εξαιρετικά ρευστή, με ορατή τη «διαφυγή κερδών» για πλήθος εταιρειών.
Στην εκπνοή του 2023 οι διοργανωτές είχαν υπογράψει συμβάσεις αθροιστικής αξίας 2,3 δισ. ευρώ με 2.200 παρόχους υπηρεσιών, το 75% των οποίων μικροί ή μεσαίοι Γάλλοι επιχειρηματίες, ενώ παρά τις αρχικές προσδοκίες της για έσοδα 1,2 δισ. ευρώ από πάσης φύσεως χορηγικές και άλλες συμφωνίες ο πήχης ανέβηκε στα 2,3 δισ. ευρώ με την είσοδο του 2024.
Η «έκρηξη» των τιμών που παρατηρήθηκε στο Παρίσι από το χειμώνα σε ξενοδοχεία, μέσα μαζικής μεταφοράς, ή και σε άλλους τομείς που αφορούν τον τουρισμό, όπως τα εισιτήρια για την είσοδο στο Μουσείο του Λούβρου και το παλάτι των Βερσαλλιών, θεωρήθηκε αρνητικό μήνυμα.
Η Γαλλία αναμένει 12 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες, εντούτοις ο τελικός αριθμός τους τελεί υπό αναθεώρηση, μέχρι νεοτέρας…
Δεν λείπουν και οι απόψεις ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες λειτουργούν αποτρεπτικά για μεγάλο μέρος των τουριστών, με τον γαλλικό αερομεταφορέα, την Air France-KLM, να περιμένει πλήγμα στα έσοδά του της τάξης των 160-180 εκατ. ευρώ για την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο και ανάκαμψη από Σεπτέμβριο!
Διαβάστε ακόμη
Το σχέδιο της κυβέρνησης για τις τραπεζικές προμήθειες – Τι θα φέρει νέες παρεμβάσεις
Νέο ρεκόρ πωλήσεων και κερδών για την efood
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ