search icon

Ευρώπη

Η ΕΕ επιβάλλει προσωρινούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σε εξέλιξη οι διαβουλεύσεις Κομισιόν - Κίνας - Τι θα πληρώσουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά από αύριο, 5 Ιουλίου, θα πρέπει να πληρώσουν πρόσθετους δασμούς έως και 37,6% της αξίας τους για να αντισταθμίσουν τα «άδικα πλεονεκτήματα» από τα οποία επωφελούνται στην ασιατική χώρα.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση έχουν ενταθεί τις τελευταίες εβδομάδες, μετά από ανταλλαγή απόψεων μεταξύ του εκτελεστικού αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόβσκις και του Κινέζου υπουργού Εμπορίου Wang Wentao. Οι επαφές συνεχίζονται σε τεχνικό επίπεδο με σκοπό την επίτευξη λύσης συμβατής με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, η οποία θα αντιμετωπίζει επαρκώς τις ανησυχίες που εγείρει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο εάν δεν υπάρξει συμφωνία πριν από τον ερχόμενο Νοέμβριο, οι τελωνειακοί δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ για μια περίοδο πέντε ετών.

Μετά την προκαταρκτική έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι κινεζικές εταιρείες παρουσίασαν τους ισχυρισμούς τους αναφορικά με τις “άδικες” κρατικές επιδοτήσεις που λαμβάνουν από το Πεκίνο, με αποτέλεσμα να υπάρξουν μικρές προσαρμογές στο επίπεδο των δασμών. Στον όμιλο BYD θα επιβληθούν δασμοί ύψους 17,4%, στον όμιλο Geely 19,9% και στην εταιρεία SAIC θα επιβληθούν δασμοί ύψους 37,6%.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα αποφανθούν για το μέτρο εντός λίγων εβδομάδων με μια ενδεικτική, μη δεσμευτική ψηφοφορία, η οποία θα δώσει μια σαφή εικόνα της θέσης του Συμβουλίου της ΕΕ. Η Γαλλία και η Ισπανία υποστηρίζουν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η Γερμανία, η οποία ανησυχεί για πιθανό εμπορικό πόλεμο Βρυξελλών – Πεκίνου, αντιτίθεται, αλλά επί του παρόντος δεν υπάρχει πλειοψηφία στο Συμβούλιο για να μπλοκάρει την επιβολή δασμών. Η Σουηδία εμφανίζεται επίσης επιφυλακτική, αλλά το Βερολίνο δεν αρκετούς συμμάχους για να μπλοκάρει την απόφαση, καθώς θα πρέπει να συγκεντρώσει ειδική πλειοψηφία εναντίον της πρότασης της Κομισιόν, δηλαδή απαιτούνται τουλάχιστον 15 χώρες που με τη σειρά τους αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού.

Διαβάστε ακόμη

Αναλυτές: Γιατί το γαλλικό εκλογικό σκηνικό θα πρέπει να ανησυχεί αγορές και επενδυτές

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Περιθώριο 3 εβδομάδων για τις διορθώσεις στις προσυμπληρωμένες

Ταξίδι με αεροπλάνο ή τρένο; Η Greenpeace απαντά με στοιχεία (διάγραμμα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version